banner
קריסת חדר בתמ"א 38 בקריות // צילום באדיבות דוברות עיריית קריית ביאליק
קריסת חדר בתמ"א 38 בקריות // צילום באדיבות דוברות עיריית קריית ביאליק

היזם בעקבות קריסת חדר בתמ"א 38 בקריות: "פצצה מתקתקת"

ערן גלבוע, היזם שמבצע את פרויקט תמ"א 38 בבניין שחדרו קרס באמצע הלילה, אומר ל"מגדילים": "לא יאומן, לא היה ברזל בבניין, זה מזל גדול. זו דוגמא לבניין שלא היה שורד רעידת אדמה, למי שעוד לא הבין למה חייבים תמ"א 38 – מדובר בפצצה מתקתקת"

צילום באדיבות דוברות עיריית קריית ביאליק

הלילה בסביבות אחת וחצי קרה התרחיש שמדיר שינה מעיניהם של יזמים רבים:  אחד החדים בקומה הראשונה מעל העמודים בבניין שעובר תמ"א 38 ברחוב קרן היסוד 92 בקריית ביאליק, פשוט קרס. בנס לא היו נפגעים, 9 דיירים פונו החוצה ולשטח האירוע הגיע ראש העיר, אלי דוקורסקי יחד עם מהנדס העיר, מנכ"ל העירייה ומנהל אגף הרווחה. בשטח שהו באותה עת גם הקבלן המבצע ערן גלבוע, מנכ"ל חברת גלבוע הבונה עשרות דירות בתמ"א 38 בעיר והקונסטרוקטור  מטעמו אשר אישר ל 6 מתוך 9 לחזור לדירות, לאחר שקבע כי לא נשקפת סכנת קריסה.

3 דיריים נוספים פונו על ידי העיריה ובמימון עירוני ללינה בבית מלון. בעיריה הדגישו כי העבודות בוצעו בהיתרים.

ערן גלבוע, מנכ"ל חברת "גלבוע", סיפר ל"מגדילים": "זה לא יאמן, עשיתי עשרות תמות ולא ראיתי דבר כזה, בבניין אין עמודים. בלי ברזל לחלוטין, הקורות והעמודים בלי ברזל. רעידת אדמה הכי קטנה היתה  ממוטטת אותו לקוביות".

לא יכולתם לצפות זאת?
"אנחנו עושים בדיקות. בקומות העמודים יש ברזל ואנחנו חושפים אותן. ההערכה שלנו היא שהברזל ממשיך. כאן מדובר בתוצאה של שילוב נסיבות, כגון עליית מי תהום מהגשם שהיה וכן, חפירות שביצענו בצמוד לבניין לצורך הכנת קו ביוב. מה שקרה הוא שאחד היסודות שקע,  בגלל שלא היה ברזל והעומס לא התחלק לשאר העמודים. היסוד פשוט לקח איתו את אחד החדרים".

קריסת חדר בתמ"א 38 בקריות // צילום באדיבות דוברות עיריית קריית ביאליק
קריסת חדר בתמ"א 38 בקריות // צילום באדיבות דוברות עיריית קריית ביאליק

איך טיפלתם באירוע?
"כאשר התחילו הנזקים, הגענו עם כל הצוות ומיד הגיעו לכאן גם כל שירותי הביטחון כדי לסגור חשמל, הגיעה העיריה, מהנדסים, כולם נרתמו לשיתוף פעולה וכל הכבוד לכל הגורמים שהיו כאן. הוחלט למען הביטחון להחזיר רק 6 דיירים מתוך 9 ולגבי אותם דיירים באותה דירה שנפגעה, החלטנו לשכן אותם בבית מלון בלילה והעיריה התגייסה לעזור. מדובר באנשים מבוגרים, מכאן אנחנו ניקח את הטיפול עלינו ונמצא להם פתרון עד שתאושר כניסתם חזרה".

כיצד העבודות ימשכו?
"יחד עם המהנדסים הצלחנו למצוא פתרון לחיזוק העומדים הקיימים, כדי שהעומס יעבור לעמודים הבאים. אחרי שסיימנו לחזק את העמודים הצמודים, אנחנו עוסקים בביצוע תמיכות של כל הבניין. התקווה שלנו היא לסיים עוד היום את החיזוק ולהחזיר אותם. כמו שזה נראה, הבניין יהיה יותר בטוח  מאשר הוא היה כל השנים. מזל גדול שאף אחד לא נפגע וגילינו את זה מהר".

מה המסר שתרצה להוציא מהאירוע?
"זו דוגמא פנטסטית למה צריך תמ"א 38 במדינת ישראל. צריך ללמוד מזה שיש מקרים שאין ברזל בבניין ושזו פצצה מתקתקת. לא תמיד יהיה כזה מזל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות