banner
באדיבות קדמת היובל // אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים
באדיבות קדמת היובל // אבנר דרורי אדריכלים ודלה פרגולה אדריכלים

ירושלים: אושרו 998 יחידות דיור בפינוי בינוי בקטמונים

אושרה תכנית "פינוי בינוי" 'קדמת גונן' ברחוב בר יוחאי בשכונת קטמונים, הכוללת 5 מגדלים בני 33-36 קומות ו- 998 יח"ד

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את תכנית 'קדמת גונן' – "פינוי בינוי" ברחוב בר יוחאי 7, 7, 11, 13, ו- 15 בירושלים.

שטח התכנית הינו 52.4 דונם והיא ממוקמת מצפון לפארק אלמליח, מדרום לרחוב בר יוחאי, ממזרח לרחוב אברהם אלמליח וממערב לרחוב דב יוסף, ומצויה בסמיכות מדרום לציר הרק"ל, הקו הכחול.

התכנית המופקדת מציעה התחדשות עירונית בדרום מערב שכונת קטמונים ח'-ט', והיא מציעה הריסה ופינוי של 5 מבני שיכון קיימים בני 5 קומות ו- 376 יח"ד. התכנית היא חלק מתכנית כללית  שאושרה על ידי וועדות התכנון עבור כל השכונה והיא מציעה תכנון של 5 מגרשי מגורים בעבור בנייה חדשה של 5 מגדלים בני 33-36 קומות – סה"כ 998 יח"ד, שטחי מסחר ושטחים לצורכי ציבור ליצירת דופן פעילה לרחוב, שדרוג המרחב הציבורי, הרחבה של רחוב בר יוחאי ויצירת קישוריות של הרחוב והשכונה לפארק אלמליח הקיים מדרום, ע"י יצרת שטחים ציבוריים רחבי היקף בין מבני המגורים.

מהעיריה נמסר כי: "התכנית משנה את צורתו של פארק אלמליח ומציעה פיתוח חדש של הפארק יחד עם תכנון החלק הדרומי של הפארק, שמשתנה בעקבות המעבר של הרכבת הקלה בפארק. בתוך כך, תכנון הפארק מתואם בין שתי התכניות.

בנוסף, התכנית קובעת הקמה של מבני ציבור במגרש נפרד עבור אפשרות להרחבת בית ספר קיים. מבני הציבור משולבים במבני המגורים החדשים, ויתנו מענה לצורכי החינוך, תרבות, דת, קהילה ובריאות". מגישי התכנית הם 'קדמת הגונן' – קרסו נדל"ן בע"מ ועיריית ירושלים. עורך התכנית הינו משרד דלה פרגולה אדריכלים בע"מ.

ראש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
ראש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים לא מפסיקה להתחדש. התחדשות עירונית היא אחת הדרכים המתאימות לפיתוח אורבני של עירנו. בעזרת ההתחדשות העירונית נגדיל את מספר יחידות הדיור במרכז העיר וסביבו, נבנה מענה ראוי ובר השגה לדיור משפחות צעירות ונהפוך את ירושלים לאטרקטיבית יותר לזוגות צעירים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות