banner
בתמונה מימין: איאן מרקוס, זאב גוורץ, איזבל סממה, דיוויד לזרוס, יעקב גרוס ואברהם לייטנר // צילום: דרור סיתהכל
בתמונה מימין: איאן מרקוס, זאב גוורץ, איזבל סממה, דיוויד לזרוס, יעקב גרוס ואברהם לייטנר // צילום: דרור סיתהכל

"אנו מצפים לראות המשך עלייה בהשקעות נדל"ן בשנה הקרובה"

"מוסדות ישראליים מהווים חלק הולך וגדל ממשקיעי הצד השלישי שלנו, עם תיאבון בריא להשקעות, במיוחד בשוק האירופי והאמריקאי", כך אמרה מנכ"לית זרוע ההשקעות בנדל"ן של תאגיד הביטוח הצרפתי AXA בכנס השקעות נדל"ן ישראל- ארה"ב

בתמונה מימין: איאן מרקוס, זאב גוורץ, איזבל סממה, דיוויד לזרוס, יעקב גרוס ואברהם לייטנר // צילום: דרור סיתהכל

"אנו מצפים לראות המשך עלייה בהשקעות נדל"ן בשנה הקרובה. סיבה מרכזית היא הריבית המתמשכת הנמוכה, ובחלק מהמקרים אף השלילית, שנקבעת על ידי הבנקים המרכזיים בשל חששות להאטה כלכלית גלובלית, שמגדילה עוד יותר את האטרקטיביות של נכסי נדל"ן כאלטרנטיבת הכנסה עבור משקיעים", כך אמרה איזבל סממה, מנכ"לית זרוע ההשקעות בנדל"ן AXA IM – Real Assets של ענקית הביטוח הצרפתית AXA", בכנס ה-11 להשקעות בנדל"ן ישראל-ארה"ב, "ב-2020 אנחנו נעשה שימוש במומחיות שלנו ובמערכות היחסים שלנו, גם ברמה הגלובלית וגם ברמה המקומית, על מנת להוציא לפועל עסקאות מורכבות וגדולות יותר, להמשיך לייצר ערך, לשפר את פרופיל ההכנסות מההשקעות ובסופו של דבר לייצר החזרים גבוהים ללקוחות שלנו. מוסדות ישראליים מהווים חלק הולך וגדל ממשקיעי הצד השלישי שלנו, עם תיאבון בריא להשקעות, במיוחד בשוק האירופי והאמריקאי".

מארחי הכנס, יעקב גרוס וזאב גוורץ מפירמת Goulston & Storrs, אמרו כי: "ישראל היא כוח עולה במפת ההשקעות הבינלאומית. לישראלים יש כסף, הם עם העיניים החוצה והעולם מזהה את זה. בשנים האחרונות מגיעים לפה יותר אורחים מחברות עולמיות גדולות, כי הם רואים את ישראל כיעד לגיוס כסף להשקעות בנדל"ן בחו"ל. בעבר הישראלים פעלו בעיקר באמצעות השקעה ישירה בנדל"ן דרך ספונסר מקומי, הם עושים זאת גם כיום אבל הטרנד העכשווי של משקיעים גדולים ומוסדיים הוא השקעה באמצעות קרנות שמנוהלות על ידי חברות גדולות מעבר לים, וגם החברות האלה רואות בהשקעות הישראליות ובסכומים הגדולים כהזדמנות שמצדיקה הגעה לישראל ושיווק בארץ".

בכנס הוצג דו"ח חברת PWC לטרנדים המובילים להשקעה בנדל"ן ב-2020 על ידי בכיר חברת PWC מיץ' רושל. רושל התמקד בין השאר במצב האקלימי ובהשפעתו על ההשקעות ואמר כי: "על אף חוסר הודאות והכלכלה הגלובלית המשתנית, השקעות נדל"ניות בארה"ב ממשיכות למשוך כסף עולמי". רושל הציג את התחזיות של PWC בנוגע לעתידם של חללי עבודה, ובחירות המגורים של הדורות השונים והשפעתם על הזדמנויות ההשקעה בשוק: "מהבייבי בומרז ועד למילניאלז, אשר בוחרים לגור ב"Hipsturbia" – מלה הבאה לתאר את שכונות המגורים המועדפות על המילניאלז – שכונות טרנדיות הכוללות מקומות בילוי ותרבות ונמצאות בקרבה לתחבורה ציבורית לעיר הגדולה הסמוכה. בשכונות אלה מתפתחות קהילות חדשות והן מהוות אפיק השקעה מומלץ".   

דייוויד לזרוס, חבר הנהלה בחברת הבנקאות Eastdil secured, דיבר על התנהלות המשקיעים בעולם חסר ודאות, בין היתר בשל בחירות שיתקיימו השנה גם בארה"ב וגם בישראל ועל עליית הפופוליזם בבחירות, וכן על מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שיוצרת הפכפכות. לדברי לזרוס, הריבית הנמוכה דוחפת את המשקיעים לחפש תשואה, ושינויים דמוגרפיים של הזדקנות האוכלוסייה מושכים את המשקיעים לאפיקים חדשים כמו דיור לגיל המבוגר. לפי לזרוס, ב-2030 יהיו מעל 72 מיליון אמריקאים בני 65 ומעלה, ותהיה ברשותם 70% מההכנסה הפנויה. 

הכנס התקיים יוזמת פירמת עורכי הדין Goulston &storss  ו- Eastdil secured -חברת בנקאות להשקעות בנדל"ן. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות