banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

רשות התעופה האזרחית נגד פינוי בינוי בבר לב בתל אביב

טענה בהתנגדותה כי הפרויקט נמצא בתחום הגבלות רעש מטוסים. השבוע תערוך ועדת המשנה העירונית דיון בהתנגדות. כמו כן, הוגשו התנגדויות מטעם מהנדס העיר, שביקש לסייע לדיירים הוותיקים במימון דמי הניהול בבניין

זיו גולדפישר 22.11.2022

מתכננים לבצע פרויקט פינוי בינוי? שימו לב שהוא לא מושפע מתנועת מטוסי נוסעים העוברים בדרך ואל נמל התעופה בן גוריון. הסיבה: במקרה שכזה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) עשויה להגיש התנגדות לפרויקט. כך קרה בפרויקט פינוי בינוי ברחוב בר לב בתל אביב, שבמסגרתו צפויים להיהרס 32 יחידות דיור, לטובת הקמת מגדל מגורים בן 24 קומות, הכולל 103 יח"ד. השבוע תערוך ועדת המשנה לתכנון ולבניה בתל אביב דיון בהתנגדות שהגישה רת"א, הטוענת כי עקב מיקומו של הפרויקט במתחם רעש מטוסים, יש לבצע בבניין מיגון אקוסטי מיוחד.

פרויקט בר לב, שאותו יזמו החברות  מגדלי גאון תל אביב בע"מ והיישוב החדש בע"מ, מיועד להתחדשות עירונית במתכונת של פינוי בינוי. במתחם, המשתרע על 3.8, יש כיום שני מבני מגורים שבהם 32 דירות (בר לב 104 ו-106). על פי התכנית, הדירות הישנות ייהרסו לטובת הקמת 103 יחידות דיור בבניין במבנה מרקמי בן 9 קומות ומגדל בן 24 קומות.

התוכנית הופקדה להתנגדות לפני מספר חודשים, והשבוע תדון הוועדה בהתנגדות. רת"א, שהגישה התנגדות, טענה כי שטח הפרויקט נמצא בתחום הגבלות רעש מטוסים, כפי שנקבע. רת"א דורשת כתנאי להסרת ההתנגדות, להתנות את מתן ההיתר בהגנה אקוסטית שתבוצע בהתאם לתדריך לתכנון אקוסטי במתחמי רעש מטוסים.

התנגדות נוספת הייתה של מהנדס העיר, אדריכל אודי כרמלי, שדרש לקבוע זיקת הנאה למעבר כלי רכב בתת-הקרקע של החניון המתוכנן אל המגרש הסמוך. עוד דרש המהנדס בהתנגדותו לסייע לדיירים הוותיקים במימון דמי הניהול. המהנדס, שהסתמך בהתנגדותו על הנחיות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ביקש לקבוע סיוע במימון דמי הניהול של ועד הבית ל-10 שנים עבור הדיירים.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות