banner

מכסחי ההיטלים: מ-400 אלף שקל היטל השבחה ליחידת דיור ברעננה ל-300 אלף שקל ואפילו פחות

תוכנית אירוח חדשה מבית מגדילים בנושאים שונים הקשורים לענף הנדל"ן. הפעם – היטלי השבחה. שיחה אישית עם שמאי המקרקעין ליאור יוסף בדש, מומחה בהיטלי השבחה, הפועל בתחום כבר שנים ארוכות ויודע לזהות את כל הפינות החדות ונקודות התורפה. נקודת מבט חדשה על תחום מסובך ואפור, אבל כזה ששווה הרבה מאוד כסף.

חיוב בהיטלי השבחה הוא 'תיק' שאף יזם, קבלן או בעל קרקע לא אוהב להתעסק איתו. הסכומים לא פעם משמעותיים, וכדי להפחית אותם צריך בעלי מקצוע מיומנים שלא חוששים מעבודה קשה ומורכבת. 

תוכנית האירוח החדשה מבית מגדילים – מכסחי ההיטלים – מכניסה אתכם לתוך העולם המורכב של היטלי ההשבחה, ומעניקה נקודת מבט חדשה על תחום מסובך ואפור, אבל כזה ששווה הרבה מאוד כסף. 

שיחה אישית עם שמאי המקרקעין ליאור יוסף בדש, מומחה בהיטלי השבחה. יוסף בדש מכיר ומתמחה בתחום כבר שנים ארוכות ויודע לזהות את כל הפינות החדות ונקודות התורפה. במסגרת השיחה מספר יוסף בדש מה בעלי הקרקעות, היזמים וכל גורם אחר חייבים לדעת לפני שם ניגשים לנושא,  מדוע חשוב להיעזר במומחה בתחום וגם איך הוא הצליח לחסוך לא מעט כסף בתיקים שונים.  "בהיטלי השבחה, שזה תחום מיסוי מאוד כבד שיש לו השפעות מרכזיות על כדאיות או אי כדאיות, או תכנון מס נכון מבחינת עסקאות בין אם אתה הולך לעסקת קומבינציה או מזומן, חשוב שיהיה שמאי שהיטלי השבחה זה לב המומחיות שלו", מסביר בדש יוסף. 

ליוסף בדש גם מספר דוגמאות להפחתה בגובה היטלי ההשבחה בעברו המקצועי, בין היתר גם ברעננה: "טיפלתי במעל 150 תיקים של היטלי השבחה במצטבר, ליוויתי למשל מעל ל-500 יחידות דיור בשכונת נווה זמר ברעננה בכל הקשור להיטלי השבחה והגענו להפחתות משמעותיות. היו נישומים ששילמו בין 380 אלף שקל ל-400 אלף שקל  היטל השבחה ליחידת דיור בהפשרה מייעוד חלקאי לבנייה רוויה, אנחנו במסגרת ההכרעות שלנו הגענו ל-300 אלף שקל ואפילו קצת פחות מזה לכל יחידה".

במקביל, מדגיש יוסף בדש גם מה הקשר בין היטלי השבחה להתחדשות עירונית, וכיצד עבודה מקיפה ומקצועית מול או בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, יכולה לא רק לחסוך כסף אלא גם לאפשר וודאות לכל הצדדים. "פיתחתי מודל כלכלי המבוסס על תקן 21 בעבור ארגון הקבלנים בנתניה במשותף עם השמאי הממשלתי הראשי בדימוס טל אלדרוטי…באמצעות אותו מודל שמגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה מצאנו את מכפיל הציפוף הראוי בכל אחד מהאזורים בעיר. את אותו הדבר אפשר לעשות בשורה ארוכה של ערים אחרות. בסופו של דבר הפעילות הכלכלית של היזמים מושתתת על הודאות והרווחיות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות