banner
הדמיית הפרויקט של חברת הרציג נדל"ן // מבטים הדמיות
הדמיית הפרויקט של חברת הרציג נדל"ן // מבטים הדמיות

רמת גן: תוכנית פינוי בינוי לכ-175 דירות בתמורה של 25 מ"ר לדיירים הוותיקים

על פי הדיווח, מקודמת ואושרה להפקדה בוועדה המקומית תוכנית פינוי בינוי למגורים, תעסוקה ומסחר בשכונת נווה יהושע, הכוללת הריסת 55 דירות קיימות בתמורה לתוספת של כ-25 מ"ר לדירה והקמת כ-175 דירות חדשות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן אישרה לאחרונה להפקדה בתנאים תוכנית לפינוי בינוי במתחם הררי שבשכונת נווה יהושע בעיר, כך מדווחת החברה היזמית המקדמת את הפרויקט, הרציג התחדשות עירונית מקבוצת הרציג נדל"ן.  מדובר בתוכנית שבסמכות הוועדה המחוזית, על כן היא תידרש, לאחר עמידה בתנאים לעבור לאישור הוועדה המחוזית ולפרסום להתנגדויות.

על פי הדיווח, במסגרת התוכנית ייהרסו חמישה בנייני מגורים הכוללים 55 יח״ד ובמקומם ייבנו 2 בניינים בני 26-30 קומות, הכוללים כ-175 דירות וכן, קומות תעסוקה ומסחר. מהחברה נמסר כי התוכנית קובעת כי 20% מהדירות החדשות שיתווספו יהיו קטנות, בגודל של 55-75 מ"ר. מהיזם נמסר כי: "עם סיום הפרויקט יקבלו הדיירים הוותיקים תוספת שטח של כ-25 מ"ר לגודל הדירות הקיימות שלהם, אשר יכללו מרפסת שמש וחניה אחת לדירה".

התוכנית מיועדת להבנות על שטח כ-3 דונם, בסמיכות לקו הסגול של הרכבת הקלה מצפון לדרך אלוף שדה. עוד על פי הדיווח, התוכנית כוללת תוספת שטחים לשימושים ציבוריים ומרכז מסחר ובילוי שכונתי. משרד תימור שוורץ אדריכלי הופקד על התכנון.

עו"ד יאיר שלו // צילום: רז רוגובסקי
עו"ד יאיר שלו // צילום: רז רוגובסקי

עו"ד יאיר שלו, המלווה את הדיירים בפרויקט מזה כ-4 שנים, אומר כי: "תהליך קידום התוכנית במהלך השנים ועד למועד הדיון בה, היה ארוך ומייגע ורווי מכשולים, במיוחד בשנת המשבר בה כמעט ולא קודם הפרויקט, על רקע מצד אחד הרצון להביא להגבלות על היקפי הבנייה ומצד שני הדרישה למתן מענה ל-55 משפחות בכל חמשת הבניינים ובניית דירות חדשות, תוך שמירה על הכדאיות הכלכלית של הפרויקט". עוד הוא מציין כי: "בזכות נציגות חזקה וקבוצת הדיירים אשר דוחפים לקידום הפרויקט יחד עם היזם, נצליח להביא להריסת הבניינים ובניית פרויקט מגורים חדש ומודרני".

יהודה הרציג // יחצ
יהודה הרציג // יחצ

יהודה הרציג, יו"ר ובעלים של קבוצת הרציג נדל"ן אומר כי: "זהו רגע מרגש מאוד עבורנו בכלל ועבור הדיירים בפרט, דיירים אלו הטיבו לנצל את האפשרות לשדרג את דירתם בתוספת מטרים לשטח הדירה, דבר שבעתיד הקרוב לכאורה כבר לא יהיה בר ביצוע. חשוב להבין כי בניינים אלו סובלים מאוד ממקלטים מוצפים בימי החורף וקירות סדוקים ורעועים, מצב לא נעים בכלל למגורים. התהליך התקיים אודות לנחישותם של הדיירים שלא להרפות עד להגעתם לשלב זה וההבנה של החברה בחשיבות של פרויקט מסוג זה, אם לבעלים עצמם ואם לשכונה כולה".

חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, מסר כי: "אני מברך על התקדמותה של תכנית בסדר גודל מעין זה, בייחוד בשנה מורכבת בה אנו מתמודדים עם וירוס הקורונה. חידוש המתחם הוותיק יעלה את איכות החיים של הדיירים ויהווה צדק חברתי של ממש".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות