banner
700 מיליון שקל מענק לעיריית ירושלים
700 מיליון שקל מענק לעיריית ירושלים

700 מיליון שקל מענק לעיריית ירושלים

המענק יכסה את הגירעון ויושקע בתושבי מזרח ירושלים- עיריית ירושלים התחייבה לתמוך בתכניות דיור ותעסוקה למגזרים השונים

87 מיליון שקל לפרויקטים לפיתוח העיר
בנוסף לסיוע הממשלתי לעיריית ירושלים בשנת 2018 בגובה של 700 מיליון שקלים, מענק הבירה, משרד האוצר יתקצב את העירייה ב- 87 מיליון שקלים נוספים למימון פרויקטים לפיתוח העיר, כגון שדרוג מרכזים מסחריים לרווחת התושבים, תכנון אזור תעסוקה גבעת שאול, המשך פעילות המינהלת להתחדשות עירונית, הכנת תכנית אב לוואדי ג'וז אשר תקבע מדיניות תכנון עדכנית לשכונה וסביבותיה ועוד.

מהאוצר נמסר כי ההסכם הושג לאחר מו"מ קדחתני שערך מספר חודשים, אותו ניהלו מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור וכן מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב.

כיסוי הגירעון של 2017 ומזרח ירושלים – תחילה
על פי ההסכם, חלק ממענק הבירה ישמש לכיסוי הגרעון השוטף לשנת 2017 וכן לפרויקטים לשיפור איכות החיים של תושבי מזרח ירושלים. ביצוע הפרויקטים יתואמו בין עיריית ירושלים לבין משרדי הפנים והאוצר. בנוסף, יוקם צוות מיוחד לבחינת הדרכים להגדלת ההכנסות העצמיות של עיריית ירושלים ופיתוח פרוייקטי פיתוח לטובת הרחבת מנועי הצמיחה הכלכלית בעיר. בצוות יהיו חברים נציגים ממשרד הפנים, אגף התקציבים במשרד האוצר ועיריית ירושלים.

עוד נמסר מהאוצר כי לצד הסיכום התקציבי לסיוע ממשלתי בגובה מאות מיליוני שקלים, עיריית ירושלים התחייבה לתמוך בתכניות דיור ותעסוקה למגזרים השונים בעיר: "התקציבים שיוקצו לעיר בשנה הקרובה, ישמשו לפיתוח כלכלי מואץ בבירה וכן לצמצום פערים והשוואת שירותים בין אזורי העיר השונים. לצד הסכום שאותו יתקצבו משרדי הממשלה, העיריה נדרשת לפיתוח פרויקטים חברתיים וכלכליים לחיזוק עצמאותה הכלכלית של העיר בשנים הבאות".

שר הפנים, אריה דרעי, בירך על ההסכמות שהתקבלו שיאפשרו הצגת תקציב מאוזן, אותו נדרשה הערב מועצת העיר לאשר, ואמר כי: ״העיר ירושלים, בירתנו, מיוחדת במינה. לצד פיתוחה ושגשוגה בשנים האחרונות, ישנם אתגרים חברתיים וכלכליים איתם היא מתמודדת, אשר דורשים סיוע ממשלתי. במסגרת ההסכם שנחתם, דרשתי כי לצד התקציב הממשלתי לעיר לשנה הקרובה, תפתח העיריה מנועי צמיחה כלכליים לחיזוק העצמאות התקציבית בה, זאת בעזרת משרדי הפנים והאוצר".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד בירך על הסיכום, ואמר כי " משרד האוצר ימשיך לפעול על מנת לחזק את העיר ירושלים ולשמור על רווחת תושבי העיר". ראש אגף תקציבים, שאול מרידור: "הסיכום בסופו של דבר יביא לפתרון שייתן סכום הוגן לתקציב השוטף, אך ימקד את עיקר הגידול לפרוייקטי פיתוח שנועדו להגדיל את הכנסותיה של העיר ואת עצמאותה הכלכלית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות