banner
הפרויקט בנס ציונה // יחצ
הפרויקט בנס ציונה // יחצ

3 בניינים ראשונים בנס ציונה במסלול תמ"א 38/1

למרות הקשיים, שינויי מדיניות החנייה והעלויות שצמחו, 3 פרוייקט תמ"א 38 ראשונים מומשו בנס ציונה, במסגרתם ייבנה החניון הרובוטי הראשון בעיר

תמונה: הפרויקט בנס ציונה // יחצ

פרויקט מוצלח של תמ"א 38 בנס ציונה הביא לחידושם של שלושה מבנים באזור מזרח העיר הוותיק. כל הפרויקטים מבוצעים במסלול תמ"א 38/1 (עיבוי וחיזוק), והם החלו עם קבלת ההיתר הראשון לבניין שברחוב נגבה 3, שאוכלס לפני כשנה. השכנים אהבו בנגבה 5 ו-7 אהבו והצטרפו אלא שבדרך היזם נדרש למצוא פתרונות חנייה, לאור מדיניות עירונית משתנה, והוא יקים את החניון הרובוטי הראשון בעיר. 

בבניין הראשון שאוכלס הצטרפו 10 דירות ל- 16 דירות קיימות. אולם במהלך הגשת התוכניות לנגבה 5, הכוללת תוספת של 2.65 דירות על 4 קומות קיימות, ולאחר שהוועדה המקומית החליטה לאשר את הפרויקט, בעירייה שינו את מדיניות החנייה ולא אישרו עוד מכפילי חנייה. גם האתגר הזה לא עצר את הדיירים והיזם ובסופו של יום ניתן היתר לפרויקט בנובמבר 2017 והוא ממתין לקבלת טופס איכלוס ממש בימים אלו. 

ציון אוטמזגין, מנכ"ל י.ד.ר ציון אוטמזגין, יזמית הפרויקטים, מספר כי לבניין השלישי כבר נמצא מראש פתרון למדיניות החנייה העירונית אולם הוא ייקר את העלויות: "מצאנו פתרון בדמות חניה רובוטית מלאה, קרי, האוטו עומד בצלחת ויורד לאדמה ללא מגע אדם. זה החניון הרובוטי הראשון שייבנה בעיר. מאחר שמדובר בפתרון שייקר את הפרויקט בכ- 2 מיליון שקלים, אפשרה לנו העיריה להגיש את הבניין במסגרת תב"ע נקודתית ובכך ניתנו יותר זכויות לבניין, כמו למשל 2 פנטהאוזים ששטחם העיקרי הוגדל על חשבון המרפסות".

בנגבה 7, בניין בן 3 קומות עם 4 כניסות ו-24 יח"ד שאליהן יתווספו 20 דירות, נוסף גם אתגר חדש, זאת לאחר שהדיירים התקשרו עם יזם אולם ביקשו לסיים את ההתקשרות: "לאחר שעורך דינם פעל לסיום ההתקשרות עם היזם הקודם, הבניין הגיע מוכן עם חתימות של 90% מהדיירים והדייר האחרון חתם ב- 18.9.19", אומר אוטמזגין, "כעת אנו ממתינים לקבלת היתר שאמור להינתן ממש בימים הקרובים. אנו מצפים לקבל זכויות בניה נוספות כפיצוי לבנית החניון הרובוטי שכן מבחינת ביצוע, חפירת חניון רובוטי היא מאד מורכבת זה כמו לבנות עוד בניין מתחת לאדמה". 

1.780 לדירת 3 חדרים
התמורות שקיבלו הדיירים בנגבה 3 כללו תוספת לשטח עיקרי כולל ממ"ד, של כ- 20 מ"ר ומרפסת שמש של כ- 12 מ"ר. בנגבה 5 קיבלו הדיירים תוספת לשטח עיקרי כולל ממ"ד, של כ-20 מ"ר ומרפסת שמש של 7 מ"ר ובנגבה 7 התמורה עומדת על תוספת של 25 מ"ר שטח עיקרי כולל ממ"ד וכן, מרפסת שמש בגודל של 8-12 מ"ר. נכון להיום, נותרו למכירה פנטהאוז ודירת גן בנגבה 5 ו- 11 דירות בנגבה 7. באשר למחירים,  בנגבה 5 דירת גן 3.3 עומדת על מיליון שקל ופנטהאוז מוצע ב 3.5 מיליון שקל ובנגבה 7 עומד המחיר על החל מ- 1.780 מיליון שקל לדירת 3 חדרים.

אוטמזגין: "אנו גאים להיות הראשונים בעיר שיזמו ומימשו התחדשות עירונית. מדובר בשכונה הוותיקה שממוקמת בלב נס ציונה שכונה של הציבור הוותיק מוקפת וילות. התמ"א נותנת אופציה לזוגות צעירים לגור בלב המושבה. זו התחדשות עירונית אמיתית שמחדשת את השכונה. חלק מהרוכשים הן משפחות צעירות שחזרו בזכות הפרויקטים לגור ליד הוריהם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות