banner
באר יעקב \\ צילום: יוסי וקנין
באר יעקב \ צילום: יוסי וקנין

עכשיו זה רשמי: באר יעקב עיר בישראל

בטקס החתימה על שינוי מעמדה המוניציפאלי של באר יעקב ממועצה מקומית לעיר, אמרה שרת הפנים: "באר יעקב הינה רשות חזקה שתורמת להתמודדות עם משבר הדיור"

לפני כחודשיים וחצי הכריזה שרת הפנים, איילת שקד, כי בכוונה להעניק לבאר יעקב מעמד של עיר. השבוע היא גזרה את הסרט. בטקס החתימה על שינוי מעמדה המוניציפאלי של באר יעקב ממועצה מקומית לעיר, בהשתתפות מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש וראש העיר ניסים גוזלן, אמרה שקד: "באר יעקב הינה רשות חזקה שתורמת להתמודדות עם משבר הדיור, קולטת מגורים ושומרת על ניהול תקין לאורך השנים. שינוי מעמד הרשות לעיר יוביל אותה להמשך שגשוג ופיתוח כלכלי ואף לגידול באוכלוסייה במהלך השנים הקרובות. לא הרבה ראשי רשויות זוכים להפוך את הרשות שלהם לעיר וצריך ללמוד מהעבודה הטובה שנעשתה כאן על ידי צוות העירייה".

ראש העיר ניסים גוזלן נכנס לתפקידו בשנת 2003 כאשר המועצה מנתה 7,000 תושבים. בזמן כהונתו נבנו כ- 13,000 יחידות דיור ונמצאות בשלבי אישור ותכנון שונים עוד כ- 16,000. כיום מונה העיר כ- 28,000 תושבים. 

טקס החתימה \\ דוברות משרד הפנים
טקס החתימה \\ דוברות משרד הפנים

במשרד הפנים מציינים כי: "החתימה על הפיכת באר יעקב לעיר באה בעקבות המלצת הוועדה הגאוגרפית מרכז אשר בחנה את הנושא וקבעה כי לאור המדדים הכלכליים והמאפיינים העירוניים יש לשנות את המעמד המוניציפאלי של המועצה המקומית באר יעקב לעיר. העיר צפויה להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. הרשות הוכיחה ניהול תקין עם יציאתה מתכנית הבראה במרץ 2021 ועמידה ביעדים שהוצבו לה. המדדים הכלכליים מעידים על כך שבאר יעקב הינה רשות חזקה ותוכל להתמודד מבחינה כלכלית עם גידול האוכלוסייה. מעבר לזאת, לבאר יעקב יש מאפיינים עירוניים הבאים לידי ביטוי בבינוי אינטנסיבי בצפיפות גבוהה, עירוב שימושים, התחדשות עירונית, עסקים ומוסדות ציבור אזוריים ועוד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות