banner
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

לראשונה: פורסם מסמך רשמי לדיירים לבחירת יזם לפרויקט פינוי בינוי

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכה לגבש מסמכי המלצה לדיירי פרויקטיי פינוי בינוי. הפעם מדובר בהמלצות לבחירת יזם לפרויקט פינוי בינוי, כולל שורת "אזהרות" בדמות דרישות שיש להציב מראש ליזמים

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פרסמה הבוקר מסמך פנייה לקבלת הצעות מחיר לבחירת יזם בפרויקטי פינוי בינוי, זאת בהמשך להסכמי מדף שפורסמו אשתקד. 

המסמך כולל ארבעה פרקים מרכזיים. הפרק הראשון מתייחס לפרטי הפרויקט אודות המתחם הקיים ומאפייני האוכלוסייה והפרקים הבאים מתייחסים לכשירות היזם בכל הקשור לניסיון קודם ולאיתנות כלכלית, התחייבויות עקרוניות של היזם כלפי בעלי הדירות, אשר יעוגנו לאחר מכן בפירוט במסגרת ההסכם שייחתם והצעת היזם לגבי תמורות לדיירים והתחייבויות נוספות שהוא לוקח על עצמו מעבר להתחייבויות העקרוניות.

"ההצעה המיטבית אינה בהכרח זו שמבטיחה לדיירים תוספת שטח גדולה יותר לדירתם, חשוב לתת משקל לכשירותו של היזם וליכולתו לממש את הפרויקט, כמו גם להתחייבויות אחרות שלו כלפי הדיירים", מסבירים ברשות, ומציינים כי: "חשוב לומר כי נוסח המסמך הוא מנחה בלבד והרשות להתחדשות עירונית ממליצה כי בשלב זה יבחרו הדיירים עורך דין אשר ייצג אותם ויסייע להם להתאים את נוסח הפנייה לפרויקט עצמו ולפנות למספר יזמים. הליך עריכת הפנייה התחרותית יכול להיעשות גם על ידי נציגות הדיירים (אם ישנה). לאחר קבלת הצעות ממספר יזמים, מומלץ כי הנציגות תראיין  את היזמים אשר הגישו את ההצעות המיטביות, אך ההחלטה הסופית על זהות היזם תהיה של בעלי הדירות עצמם".

עוד על פי המסמך, מומלץ לבעלי הדירות לדרוש מהיזמים מידע אודות ערבויות, מימון שכר הדירה לתקופת הבנייה והשתתפות בעלויות התחזוקה העתידית, עמידה בלוחות זמנים לקידום הפרויקט, גילוי נאות בגין חשש לניגוד עניינים והתחייבויות לאחידות במפתח התמורות לכלל הדיירים.

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אנו ברשות פועלים לצמצום החשש המוצדק של הדיירים מפני חתימת הסכם מול יזם, ולשם כך אנו מעמידים כלים  לקידום תהליכי ההתחדשות העירונית, בכדי שיסייעו לדייר להרגיש בטוח להפקיד את ביתו בידי היזם. לשם כך, יצרנו מסמך שיהווה בסיס לעסקה הוגנת לשני הצדדים במתן פתרונות מיטביים לסיכונים הכרוכים בה "

סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עינת גנון: "מבחינת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, דרך המלך לקידום תהליכי התחדשות עירונית היא "מלמטה", ביוזמה מלאה של בעלי הדירות. על פי רוב, אין לדיירים ניסיון וידע מקצועי בפרויקטים כאלה, ולכן אנו פועלים כדי לתת להם את מירב הכלים וההכוונה כיצד לעשות זאת, יחד עם סיוע שוטף שניתן על ידי המנהלות העירוניות שאנו מפעילים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות