banner
פינוי בינוי ברמת השרון | מתחם הצעירים ברמת השרון המיועד לפינוי בינוי // צילום: מגדילים
מתחם הצעירים ברמת השרון המיועד לפינוי בינוי // צילום: מגדילים

תביעת ענק נגד חבר מועצת עיר בפרויקט פינוי בינוי של גינדי

טענה לנזק מצרפי בסך של כ-28 מיליון שקל עולה מתביעת ענק של דיירים במתחם פינוי בינוי שמקדמת חברת גינדי ברמת השרון, כנגד חבר מועצת העיר שמואל גריידי, אמו ודייר נוסף, בטענה להיותם דיירים סרבנים. גריידי, שטרם הגיש כתב הגנה מטעמו: "הם חושבים שהם מפחידים מישהו, זה לא נכס שלי, זה סתם ניסיון להפעלת לחצים"

המתחם המיועד לפינוי בינוי // צילום: מגדילים

הפרויקט נשוא התביעה, שהוגשה כנגד חבר מועצת עיריית רמת השרון, מר שמואל גריידי, אמו ואדם נוסף, כולל בניית מתחם מגורים בן 7 בניינים, ארבעה מגדלים בני 21 קומות ושלושה בניינים בני 10 קומות ובסך הכל 435 יחידות דיור, כאשר הוא מיועד להתבצע בשלושה שלבים. התביעה האמורה הוגשה באמצעות עו"ד ברק גולן ממשרד עורכי הדין שבלת ושות' ומהווה את התביעה הגדולה הראשונה המתבססת על תיקון 6 לחוק פינוי בינוי.

פינוי בינוי ברמת השרון | מתחם הצעירים ברמת השרון // צילום: מגדילים
מתחם הצעירים ברמת השרון // צילום: מגדילים

דירות "המקבץ" נשוא התביעה מהוות 37% מכלל הדירות בפרויקט
יש לציין כי שלב א', שבגינו הוגשה התביעה ואשר מכונה "מקבץ" בלשון התביעה, יכלול הקמת שני מגדלי מגורים בני 21 קומות כל אחד, במקום בניינים קיימים ברחוב השח"ל ובסה"כ 164 יחידות דיור במקום 24 יחידות דיור הבנויות כיום, קרי כ-37% מסך כלל יחידות הדיור המתוכננות בפרויקט בכללותו.

התובעים הם הבעלים הרשומים ו/או החוכרים של 22 דירות מתוך 24 הדירות המצויות ב"מקבץ", אשר חתמו על ההסכם והמהווים את שלב א' של הפרויקט נשוא התביעה. לטענת התובעים, שמואל גריידי ואמו, הם "הבעלים ו/או החוכרים ו/או מי שהציגו עצמם ככאלו, של שתי הדירות המצויות במקבץ נשוא תובענה זו, אשר ממאנים לחתום על הסכם הפינוי ובינוי, ומונעים מהפרויקט לצאת אל הפועל".

עוד נטען כי: "חרף ניסיונות מרובים להביא את הנתבעים לידי חתימה על ההסכם וחרף פניות חוזרות ונשנות שנעשו אל הנתבעים מצד נציגי בעלי הדירות, באי-כוח בעלי הדירות וגינדי, טרם חתמו הנתבעים על ההסכם".

חבר מועצת עיריית השרון: "הם חושבים שהם מפחידים מישהו"
באשר לחבר מועצת העיר, הנתבע 2, שמואל גריידי, נטען בכתב התביעה, כי נעשתה אליו פניה לקידום חתימתו ובמקביל לפניה זו, נעשתה פניה באמצעות נציגי  בעלי הדירות וגינדי ליועץ המשפטי של עיריית רמת השרון, לברור סוגיית ניגוד העניינים עליה הצביע חבר המועצה. בהמשך לכך, טוענת התביעה, כי חבר המועצה טען לאחר מכן כי אמו, הנתבעת מס' 3, היא בעלת הזכויות בדירה וכי יש לתאם את החתימה גם עמה וכן, כי "הוא לא שיתף פעולה עם תיאום הפגישה כאמור".

פינוי בינוי ברמת השרון | הבניינים הישנים במתחם הפינוי בינוי ברמת השרון // צילום: מגדילים
הבניינים הישנים במתחם הפינוי בינוי ברמת השרון // צילום: מגדילים

שמואל גריידי, חבר מועצת העיר מזה כ-20 שנה, מחזיק תיק הארנונה ופניות הציבור, התייחס לתביעה האישית נגדו: "אני לא מעורב בפרויקט. הנכס שייך לאמא שלי, היא חולה בדמנציה אז אמרתי להם שאני לא נכנס לזה", אומר גריידי, "לא אמא שלי תהיה זו שתתנגד לפרויקט הזה. מה שאני שומע מהדיירים זה שיש בלגן עם הפרויקט".

גריידי אמר עוד, כי הוא הצהיר על ניגוד עניינים בפרויקט: "אני עצמי נבחר ציבור והצהרתי על ניגוד עניינים ופעלתי לפי ההנחיות כנדרש. אני אשקול את צעדיי בעקבות התביעה. הם חושבים שהם מפחידים מישהו. אני לא מבין איך הכניסו אותי לתביעה אבל זו אמא שלי אני אגן עליה בכל מחיר. זכותו של כל אחד לפעול איך שהוא רוצה. אני לא נוגע בכספים של אמא שלי". עוד ציין גריידי, כי לאמו לא מונה אפוטרופוס.  

גריידי: "אם יש מתנגד יחיד אז שיחתום מחר בבוקר אבל כ- 30 אחוז לא הסכימו לחתום ככל הידוע לי. בכל מקרה, אני בחיים לא אתקע פרויקט, אני בכלל לא רוצה להיכנס למערבולת הזו. אני לא רוצה חלילה שאמא שלי במצבה תחשוב שלוקחים לה משהו, בשביל מה?".

באשר לתביעה האישית כנגדו, הוא אמר: "משתמשים בזה שאני חבר מועצה ובניגוד עניינים, כי אם היה רוב אז לא היו מגיעים למצב הזה שתובעים אותי אבל יש שם בעיות כנראה".

עוד הבהיר חבר מועצת העיר כי: "פעלתי לקדם את פינוי בינוי מתחם אילת ואני בעד פינוי בינוי. גם כאשר ראש העיר התנגד, אני הייתי בעד אבל כאן לא פעלתי בשל ניגוד עניינים מוצהר. זה לא נכס שלי בכלל , זה סתם ניסיון להפעלת לחצים".

רוכברגר עצר את התוכנית בשל טענות למכאערים
התוכנית האמורה הוגשה לוועדה המחוזית עוד בתקופתו של ראש העיר הקודם, איציק רוכברגר, אשר בשנת 2011 עצר את קידומה, בשל טענות תושבי המתחם למעורבות של מאכערים בפרויקט. על פי הדיווחים, הדיירים טענו דאז כי המאכערים החתימו דיירים על ייפוי כוח המאפשר להם לנהל מו"מ עם חברות קבלניות ולקבל לכאורה דירות בתמורה לפעילותם זו. בסופו של יום התכנית הופקדה לוועדה המחוזית.

את המכרז לביצוע הפרויקט הוציא עו"ד ערן באלינט ממשרד שבלת ושות', אשר מייצג גם כיום את הדיירים התובעים. חברת גינדי השקעות הוכרזה כזוכה במכרז. ביום 30.12.2012 פורסמה התוכנית למתן תוקף  וביום 27.11.2017 ניתנה החלטה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בתל-אביב להאריך את תוקף מימוש התכנית ב-5 שנים נוספות, עד ליום 2.1.2023. על פי העולה מכתב התביעה, ביום 22.4.2018 אושרה תכנית האיחוד והחלוקה בוועדה המקומית והיא ממתינה כעת להשלמת חתימת רשות מקרקעי ישראל ורק לאחר מכן, תועבר לרשות לפרסומה למתן תוקף.

פינוי בינוי ברמת השרון | המבנים הישנים ברחוב שחל ברמת השרון // צילום: מגדילים
המבנים הישנים ברחוב שחל ברמת השרון // צילום: מגדילים

"לפי מידע שנמסר ליזם, הוחלט לאשר את הבקשה ולהאריך את ההכרזה"
כאמור, תוכנית פינוי בינוי "מתחם הצעירים" ברמת השרון ידעה תהפוכות רבות מאז החלה לרקום עור וגידים בתחילת שנות ה-2000. בתוך כך, היא הוכרה כמתחם מוכרז לפינוי בינוי. אלא שמכתב התביעה, עולה כעת כי ביום 23.7.2018 הגיש היזם בקשה להארכת תקופת ההכרזה, שכפי הנראה מכתב התביעה, טרם אושרה באופן רשמי: "בין היתר, הוגשה בקשה מתאימה למשרד הבינוי והשיכון. ביום 24.10.2018 התקיים דיון בהארכת ההכרזה בוועדה להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, לפי מידע שנמסר ליזם, הוחלט לאשר את הבקשה ולהאריך את ההכרזה לתקופה של 6 שנים נוספות, וצו ההכרזה הועבר לחתימת שר הבינוי והשיכון", כך נכתב בתביעה.

התביעה: רוב של 91.6% חתמו על "מקבץ" שלב א' לפרויקט
לטענת התובעים, הדיירים היו מעורבים בשלבי המכרז ו"לאחר משא ומתן ארוך ומפורט, במשך תקופה של מעל שנתיים, שהתקיים בין נציגי בעלי הדירות ובאי כוחם לבין היזם ובאי כוחו, גובש נוסח הסכם פינוי בינוי עם חברת גינדי רמת השרון".

עוד לטענתם, לאחר מכן נשלח נוסח ההסכם לבעלי הדירות וכן, נערכו כנסים לשיתופם בתהליך. בשלב זה החלו החתמות הדיירים ולטענת התובעים הושגו חתימות של למעלה מ- 60% בעלי הדירות. עוד לטענתם, בשלב זה התברר להם כי התארגנה קבוצה "קטנה של בעלי דירות אשר התנגדה לחתימה על ההסכם בנוסח שנחתם כאמור עם מעל 60% מבעלי הדירות, דרשה להכניס שינויים בהסכם, ואף פנתה לעורך דין על מנת שייצגה אל מול היזם".

בסופו של יום, לטענת התביעה, נחתם הסכם פינוי בינוי מעודכן עם מרבית בעלי הדירות. כאמור, על פי התביעה, מתוך הבניינים שבמקבץ שלב א', חתמו על ההסכם  22 דירות מתוך 24 דירות, רוב של 91.6% מהדירות הקיימות במקבץ וכמו כן, נטען כי התובעים מחזיקים ב-1,921 מ"ר מתוך 2,098 מ"ר (91.6%) מהרכוש המשותף בבניינים שבמקבץ.

התביעה מבקשת לממש סעדים מתוקף תיקון 6 לחוק פינוי בינוי
התובעים, באמצעות עו"ד ברק גולן ממשרד עורכי הדין שבלת ושות', מבקשים לראשונה סעדים העומדים להם לדידם על פי תיקון 6 לחוק פינוי ובינוי, שנכנס לתוקפו בחודש אוקטובר ואשר מעניק לדיירים המעוניינים בפרויקט כלים לבצע אכיפה כנגד דיירים סרבנים: "בעלי הדירות במקבץ אשר הסכימו לעסקה, מהווים רוב מיוחס, כהגדרתו בחוק, מבין בעלי הדירות במקבץ. סירובם של בעלי הדירות המסרבים הינו סירוב בלתי סביר, כהגדרתו בסעיף 2 (ב) לחוק", כך נטען.

בהתאם לתיקון לחוק דורשים הדיירים מבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאשר את ביצוע עסקת הפינוי ובינוי ולמנות עורך דין או רואה חשבון שיהיה מוסמך להתקשר בעסקה בשם כל אחד מהנתבעים, בעלי דירות במתחם, המסרבים לטענתם, סירוב בלתי סביר להעביר את זכויותיהם לשם ביצוע העסקה או לחילופין בלבד, לקבוע כי הנתבעים, ביחד ולחוד, אחראים בנזיקין כלפי התובעים – שאר בעלי הדירות במקבץ המסכימים לעסקה – בשל הנזק שנגרם להם עקב אי ביצוע העסקה, ולחייבם, ביחד ולחוד, בפיצויים בגין נזק זה בגובה סכום התביעה, המופחת משיקולי אגרה. כמו כן, התובעים דורשים לחייב את הנתבעים בהוצאות משפט.

באשר לחישוב גובה התביעה, נכתב בכתב התביעה כי: "נזקיהם של התובעים בשל סירובם של הנתבעים לביצוע העסקה באים לידי ביטוי, בין היתר, בהפרש שבין שווי דירתם הנוכחית, לבין שווי דירתם לו היתה מבוצעת העסקה. על פי חוות הדעת השמאית המצורפת לכתב תביעה זה, נזקם המצרפי של התובעים מסתכם לסך של לא פחות מ- 28,725,000 ש"ח, ולצרכי אגרה בלבד, מעמידים התובעים את סכום התביעה הכולל על 8,000,000 ₪".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות