banner
הדמיית הפרויקט // מתוך הצגת השכונה על ידי מינהלת כרמים בכנס "מגדילים"
הדמיית הפרויקט // מתוך הצגת השכונה על ידי מינהלת כרמים בכנס "מגדילים"

שכונת רמת ורבר בפתח תקוה בדרך לשנות את פניה עם כ-7,500 יח"ד חדשות

דניאל להב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי וההתחדשות העירונית בקבוצת יובלים, המקדמת מתחם פינוי בינוי  בשכונה, הכולל כ- 369 יחידות דיור: "אנו מאמינים כי בקרב משפחות צעירות רבות קיימת העדפה לאיכות חיים אורבנית אותנטית בסביבה מתחדשת, על פני שכונות פרבריות של מגדלים"

חילופי השלטון בפתח תקוה ב-2018 נתנו את האות לתמורות רבות שהתרחשו בעיר ובאופן הניהול שלה. אולם דומה כי תחום ההתחדשות העירונית הוא זה שהושפע במידה הגדולה ביותר. מאז נכנס לתפקידו ראש העיר הנוכחי, רמי גרינברג, יחסה של העירייה המקומית כלפי פרויקטים של התחדשות עירונית השתנה מן היסוד, ומעידה על כך יותר מכל תוכנית המתאר שאושרה לשכונת רמת ורבר – הגדולה ביותר שקודמה עד כה בפתח תקווה.

במסגרת התוכנית, המשתרעת על שטח של כ- 560 דונמים התחום בין הרחובות ז'בוטינסקי, ארלוזורוב, טרומפלדור וציר קפלן, ייהרסו כמעט 4,000 יחידות דיור קיימות ב-16 מתחמי מגורים שונים, ובמקומן ייבנו כ-7,500 דירות חדשות הן בתמ"א 38 והן בפינוי-בינוי. לאורך צירי התנועה המרכזיים – ז'בוטינסקי ארלוזורוב ויצחק שדה – ייבנו מגדלים בני 32-28 קומות שיאופיינו בעירוב שימושים הכולל, לצד מגורים, גם מוקדי מסחר ותעסוקה.

מלבד הרוח הגבית ממסדרונות העירייה והמינהלת להתחדשות עירונית "כרמים", מה שהופך את האזור לאטרקטיבי בעיניהם של יזמים רבים הוא העובדה שהתוכנית נשענת על צירים מתוכננים של מערכות להסעת המונים, לרבות הקו האדום של הרכבת הקלה שיעבור בציר ז'בוטינסקי, ושתי תחנות מטרו עתידיות – קו M2  במפגש הרחובות טרומפלדור וארלוזורוב וקו M3  שצפוי לעבור בתחום בית החולים בילינסון. התוכנית אף מוסיפה שבילי אופניים לאורך גן יד לבנים.

תוכנית מתאר // מתוך הצגת השכונה על ידי מינהלת כרמים בכנס "מגדילים"
תוכנית מתאר // מתוך הצגת השכונה על ידי מינהלת כרמים בכנס "מגדילים"

שכונה למשפחות

אחד השמות המוכרים והבולטים הפועלים ברמת ורבר כיום היא קבוצת יובלים. הקבוצה מקדמת כיום את מתחם מספר 2 בשטח התוכנית, הממוקם בין הרחובות ז'בוטינסקי וצה"ל. במסגרת הפרויקט למתחם עתידות להיהרס 92 יחידות דיור קיימות, ובמקומן ייבנו כ 369 יחידות דיור בשלושה מגדלים בני 32 קומות כל אחד, שיכללו קומת מסחר וקומת משרדים.

דניאל להב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי וההתחדשות העירונית בקבוצת יובלים, אומר כי: "רמת ורבר נבחרה על ידי עיריית פתח תקוה ומשרד השיכון להיות האזור הראשון בעיר המיועד להתחדשות עירונית בראייה שכונתית, בסמוך לצירי תחבורה ציבורית ולרכבת הקלה, ויש לכך חשיבות גדולה בעינינו. 

"יתרון גדול נוסף של התוכנית הוא שהיא כוללת תמהיל דירות מגוון מאוד, לצד חידוש ותוספת למוסדות הציבור, החינוך והתרבות וכן של שטחי מסחר ותעסוקה 'קרוב לבית'. הפרויקט שלנו כולל חזית מסחרית לרחוב ז'בוטינסקי ומוקף בגני ילדים, בתי ספר, פארקים, מרכזים קהילתיים ומוקדי תרבות ובילוי. אנו מאמינים כי בקרב משפחות צעירות רבות קיימת העדפה לאיכות חיים אורבנית אותנטית בסביבה מתחדשת, על פני שכונות פרבריות של מגדלים".

לרמת ורבר הגיעה קבוצת יובלים עם ניסיון מצטבר של למעלה מעשור בתחום ההתחדשות העירונית, ועם התמחות מיוחדת במיזמי פינוי-בינוי רחבי היקף. כך למשל, הקבוצה השלימה ואיכלסה שני מגדלים מתוך ארבעה במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בהיקף של 588 יחידות דיור ברמת השרון, ונחשבת לפורצת דרך בכך שהובילה לאישורם בותמ"ל של שני מתחמי פינוי-בינוי באור יהודה ובנתניה, של 656 יחידות דיור ושל 872 יחידות דיור, בהתאמה. כמו כן בשנת 2018 ובשנת 2021 קיבלה קבוצת יובלים חיזוק למוניטין שלה משוק ההון, לאחר שחברות בנות שלה הקבוצה הנפיקו בהצלחה רבה אג"ח בסכום כולל של 210 מיליון שקל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות