banner
אסף סימון // רז רוגובסקי | מגדילים
אסף סימון // רז רוגובסקי | מגדילים

נהריה: החברות אפריקה התחדשות עירונית וחברת י.כוכב ישקיעו 800 מיליון שקל בפרויקט פינוי בינוי

החברות מדווחות כי יקדמו שני מתחמים במרכז העיר, הכוללים  760 יח"ד. אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית: "נהריה עוברת בשנים האחרונות תנופה נדל"נית משמעותית, אולם היא נמצאת רק בתחילת דרכה בהשוואה לפוטנציאל הגלום בה"

 

בשיתוף "אפריקה ישראל"

חברת אפריקה התחדשות עירונית – חברת הבת של אפריקה ישראל מגורים, וחברת י.כוכב דיווחו השבוע כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בעיר נהריה, הכולל שני פרויקטים בשלבי חתימות מתקדמים. 

במסגרת שיתוף הפעולה, החברות יקדמו שני מתחמים במרכז העיר, בסמיכות לרחוב הגעתון ולחוף הים: האחד בין הרחובות הרצל וקרן היסוד, שם יוקם פרויקט בהיקף של כ-180 יחידות דיור והשני ממוקם בין הרחובות וייצמן ורמז ויכלול כ-580 יחידות דיור.

הפרויקטים ייבנו בעירוב שימושים למגורים, לצד שטחי ציבור ומסחר, כשהקרבה לים צפויה למשוך לפרויקט אוכלוסיה מגוונת, הן מתוך העיר והן מחוצה לה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בלמעלה מ-800 מיליון שקל, וההכנסה הצפויה ממנו לחברות מוערכת ביותר ממיליארד שקל. 

"העיר נהריה עוברת בשנים האחרונות תנופה נדל"נית משמעותית, אולם היא נמצאת רק בתחילת דרכה בהשוואה לפוטנציאל הגלום בה", אומר אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית. לדבריו, "הביקוש הגבוה לדיור בעיר, חוף הים היפהפה והקרבה למרכזי תעסוקה ופנאי הופכים אותה ליעד נדל"ני משמעותי עבור כל תושבי הצפון". 

סימון התייחס לשיתוף הפעולה של ענקית הנדל"ן אפריקה התחדשות עירונית עם חברת י.כוכב, הפועלת עשרות שנים בנהריה, ואמר כי זה מושתת על "מצוינות והיכרות מעמיקה עם השוק": "אני בטוח ששיתוף הפעולה הזה הוא רק תחילתה של פעילות משותפת ענפה. שני המתחמים בהם התחלנו את השותפות נמצאים במיקומים האטרקטיביים ביותר בעיר, ואין לי ספק כי יימשכו אליהם קהל איכותי, יצרני וצעיר".

דני כוכב, מנכ"ל י.כוכב, הוסיף כי: "חברת י. כוכב, שבונה את נהריה למעלה מ-40 שנה ואשר חרטה על דיגלה אמינות, שירות ומקצועיות, רואה לכבוד ולזכות את השותפות עם אפריקה ישראל, אחת מחברת הנדל"ן המובילות בישראל. אנו משוכנעים כי זוהי רק ראשיתה של דרך לבניית מגה פרויקטים בכל רחבי ישראל".

אפריקה התחדשות עירונית היא חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת אפריקה ישראל מגורים, הפועלת בישראל מזה ארבעה עשורים. החברה, מהמובילות כיום בתחום הפינוי-בינוי, הוקמה על רקע הצורך הגובר בישראל בחיזוק בנייני מגורים מפני מפגעים בטיחותיים ורעידות אדמה, ובאה לתת מענה לצורך בהתחדשות עירונית ובבנייה חדשה באיכות גבוהה במרכזי הערים. מאז הקמתה ועד היום הובילה החברה כ-40 פרויקטים, בהם נבנו כ-8,000 יחידות דיור חדשות.

שני המתחמים בפרויקט מתוכננים על ידי האדריכלים פרופ' גבי שוורץ ודני בסנוסוף, על קרקעות בשטח כולל של כ-20 דונמים. משרד עוה"ד ונוטריון אושרי שלוש ייצג את חברת י.כוכב ועו"ד יוסי פלח ייצג את חברת אפריקה התחדשות עירונית בעסקה.

בפרויקט ויצמן-רמז הדיירים מיוצגים ע"י עו"ד הילה סולומון ממשרד רולוף את יונאי ומשרד דורון טיקוצקי ושות'. בפרויקט הרצל-קרן היסוד הדיירים מיוצגים ע"י עו"ד מיכאל גבע. מנהלת הפרויקטים מנוהלת על ידי חברת רז בר התחדשות עירונית בע"מ.

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות