banner
מגדלי הברון // הדמיה: CityBee
מגדלי הברון // הדמיה: CityBee

פתח תקוה: פרויקט שימור ומגורים לקראת קבלת היתרי בנייה

מתחם הכולל שלושה מבנים לשימור לצד שני מגדלי מגורים בני 157 יח"ד נמצא לקראת היתרים אחרונים. האדריכלים: "לא כל הוועדות בארץ ממשיכות לפעול ולקדם בנייה, בעיריית פתח תקוה ממשיכים לתמוך ולהוציא לדרך פרויקטים"

מגדלי הברון // הדמיה: CityBee

בצל הקורונה: פרויקט "מגדלי הברון", הכולל שלושה מבנים לשימור ומאחוריהם שני מגדלי מגורים בני 21 קומות הכוללים 157 יח"ד, יוצא לדרך. שלושת המבנים שנועדו לשימור כבר קיבלו היתר בנייה, שני מגדלי המגורים קיבלו היתר דיפון וחפירה וצפויים לקבל היתר בנייה בימים אלה. אדריכלי הפרויקט מדווחים כי החפירות במתחם החלו לאחרונה: "לאחר שיסתיים שלב הדיפון ייבנו הבניינים לשימור ומגדלי המגורים. הבנייה עתידה להסתיים בטווח של כ-3 שנים". 

הפרויקט ממוקם על ציר ז'בוטינסקי, ונבנה על קרקע פרטית שרכשה קבוצת רכישה, בהובלת מארגנת הקבוצה "נדלן חכם ייזום בע"מ". 

מגדלי הברון // הדמיה: CityBee
מגדלי הברון // הדמיה: CityBee

אדריכלי הפרויקט הם ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד האדריכלים CityBee, מוביל את הפרויקט מטעם המשרד האדריכל חגי דנינו, ואדריכלית השימור היא דנה סוקולצקי ממשרד שגב-סוקולצקי. לשם ושקד, מוסרים כי: "מדובר בפרויקט ייחודי אשר משלב שימור בניינים מראשית ימי העיר פתח תקוה, לצד בניית מגדלי מגורים. שלושת המבנים לשימור הם מהקדומים ביותר בפתח תקוה ושימשו למגורי המתיישבים הראשונים במושבה. המבנים ישוחזרו ויעניקו למתחם כולו את הנופך ההיסטורי המתלווה אליו לצד המודרניות של מגדלי המגורים. המגרש כיום ריק ברובו, למעט אחד משלושת המבנים המיועדים לשימור, אשר יועתק ממקומו וישוחזר. שני המבנים הנוספים המיועדים לשימור נהרסו ברבות השנים והם ייבנו מאפס בהסתמך על תיעוד עבר הכולל תוכניות בניין ותמונות. שלוש המבנים לשימור יהיו בעלי קומה אחת ובגודל של כ-100 מ"ר כל אחד ויוקצו למסחר – בתי קפה, חנויות וכו'. 

"יצרנו שילוב מחד והפרדה מאידך בין המתחמים על מנת לאפשר להם להתקיים זה לצד זה וליהנות מהיתרונות האחד של השני. חזיתות מגדלי המגורים יוצרות דפוס מסוים בעיצוב אשר משמש רקע למבנים לשימור ומעצים את נוכחותם".

ערן שקד (מימין) וערן לשם // יחצ
ערן שקד (מימין) וערן לשם // יחצ

עוד הם ציינו כי: "לא כל הוועדות בארץ ממשיכות לפעול ולקדם בנייה עבור העיר והתושבים, בעיריית פתח תקוה לשמחתנו ממשיכים לתמוך לפעול ולהוציא לדרך פרויקטים גם בימים לא פשוטים אלה. זה לא מובן מאליו, וישרת ויחזק את העיר ותושביה לאחר חלוף המשבר ובכלל".

מחברת נדלן חכם, נמסר כי: "עריית פתח תקווה והוועדה המקומית עושות מאמצים כבירים לקדם ולהשלים ההליכים הנדרשים גם בימים אלה. אנו מודים על כך ונמשיך לקדם עוד פרויקטים בעיר לטובת כלל התושבים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות