banner
הדמית הפרויקט // באדיבות 'אפיק הירדן' וקוטלר גת
הדמית הפרויקט // באדיבות 'אפיק הירדן' וקוטלר גת

קריית גת: נחתם הסכם לביצוע בינוי פינוי הגדול בעיר

הפרויקט כולל 2,728 יח"ד במקום 372 יח"ד קיימות. על כל יחידת דיור שתיהרס ייבנו כ-7 יח"ד חדשות. בשלב הראשון יבנה היזם על הקרקע המשלימה

משרד הבינוי והשיכון באמצעות עמידר – החברה הלאומית לשיכון בישראל, חתם השבוע על הסכם  עם היזמים 'אפיק הירדן' וקוטלר גת, במסגרתו תצא אל הפועל תכנית בינוי-פינוי הגדולה בעיר במסלול זה. התוכנית ממקומם במתחם שבטי ישראל שבעיר קריית גת, והיא קודמה בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. 

כזכור, לפני כשנתיים מתחם זה הוכרז כמועדף לדיור והוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה את התכנית בהליך מזורז. במסגרת התכנית ייהרסו 19 מבנים, שמרביתם בני 4 קומות, שנבנו בשנות ה-60 ובהם 372 יחידות דיור, כאשר יותר ממחציתן – 195, הינן יחידות דיור ציבורי המנוהלות על ידי חברת עמידר.

רחוב שבטי ישראל // צילום עמידר, אנצ'ו גוש, ג'יני
רחוב שבטי ישראל // צילום עמידר, אנצ'ו גוש, ג'יני

מדובר במתחם הגובל בכביש 35 מצפון ומתפרס על פני מספר רחובות, בהם שבטי ישראל, נפתלי, משעול אשר ומשעול יוסף. במקום המבנים שייהרסו ייבנו 2,728 יחידות דיור חדשות ב-36 מבנים, חלקם בני 12-10 קומות וחלקם בני 24-20 קומות. הדיירים הקיימים יקבלו דירות חדשות בגודל של כ-65 מ"ר, הכוללות מרפסת שמש בגודל 12 מ"ר וחנייה.

התוכנית משקפת יחס של 1:7.3 כלומר על כל יחידת דיור שתיהרס ייבנו כ-7 יח"ד חדשות. בעמידר מציינים כי: "כידוע, מדובר ביחס גבוה מאד המשקף את ערכי הקרקע  וכן את העובדה שהיזם רכש קרקע משלימה הסמוכה למתחם. בשלב הראשון יבנה היזם על הקרקע המשלימה, הדבר יאפשר להתחיל בפרויקט מבלי לפנות את הדיירים כשלב ביניים".

בנוסף, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון, וכן שטחים ציבורים בין מבני המגורים ו-4,500 מ"ר שטחי מסחר בחזיתות מסחריות.

יו"ר עמידר, קובי שלו אמסלם: "מדובר בהסכם המאפשר לנו לשפר באופן משמעותי את נכסי הדיור הציבורי עם דירות חדשות ונגישות וזאת לצד שמירה על זכויותיהם הייחודיות של קהילת הדיירים".

מנכל החברה, שאול גליקסברג // צילום: ענבל מרמרי
מנכל החברה, שאול גליקסברג // צילום: ענבל מרמרי

מנכ"ל חברת עמידר, שאול גליקסברג: "מדובר בצעד נוסף בדרך למימוש התכנית, המשלבת דיור ציבורי באחוזים גבוהים באזור הפריפריה. הוצאתה לפעול של התכנית תביא לטיוב מאגר הדיור הציבורי וכן לשיפור באיכות חיי הדיירים במתחם, וזאת כחלק ממימוש חזון החברה".

עינת גנון // צילום: שלומי אמסלם
עינת גנון // צילום: שלומי אמסלם

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מתחם שבטי ישראל הוא דוגמה לפרויקט בפריפריה שיש בו שילוב כוחות מוצלח בין המגזר הציבורי לפרטי ולכך שפרויקטים של התחדשות עירונית מביאים תועלת והחייאה חברתית מובהקת – בבניינים החדשים יתגוררו דיירי הדיור הציבורי, הדיירים הוותיקים הפרטיים ואוכלוסיות חדשות שיעברו לשכונה. כולם ביחד ייהנו משדרוג הסביבה, המרחב הציבורי, השירותים והתשתיות".

נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות והממונה החדש על אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון: "משרד הבינוי והשיכון מקדם שורה של מהלכים לטיוב הדיור הציבורי בישראל, והפרויקט בקריית גת הוא דוגמא לכך. הפעילות של המשרד עם חברת עמידר והרשות להתחדשות עירונית שמה על דגלה את איכות חייהם  ורווחת הדיירים הקיימים והחדשים, ובתוך כך ישודרגו 195 דירות ישנות בדיור הציבורי, ויתקבלו דירות חדשות, נגישות ומרווחות אשר ישפרו את מלאי הדיור הציבורי לרווחת הדיירים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות