banner
תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת
תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת

כיצד תוכנן עיצוב היברידי ייחודי למשרדי קרן השקעות ?

משרדי אחת מחברות קרן ההשקעות הגדולות בישראל הפכו לתצוגת תכלית של ניגודים המתקיימים יחד בהרמוניה: מרחב עבודה היברידי המשלב בצורה מאוזנת ויוצאת דופן בין הפתוח למסוגר, בין מוטיבים קלאסיים לאלמנטים אדג'ים, שמוסיפים רגש ויצרו עבור העובדים אזורי עבודה אקוסטיים פרטיים, בעזרת מחיצות

מגדלי הארבעה הממוקמים בלב תל-אביב הפכו בשנתיים האחרונות למוקד מרכזי המנקז אליו את החברות מהמובילות במשק הישראלי. כך גם במקרה של אחת מחברות קרן ההשקעות הגדולות בישראל שבחרה בבניין כבית של משרדי מטה החברה. משרדיהם של חברי ההנהלה והמטה וכן חדרי הישיבות ממוקמים באחת הקומות הגבוהות של הבניין ומשתרעים על פני שטח של כ-600 מ"ר. 

תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת
תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת

תכנון החלל, שבוצע על ידי צוות מתכננים מטעם 'אלטר אדריכלים',  בוחן את מערכת היחסים בין צירים פתוחים למסוגרים ובין הנסתר לגלוי: בגרעין תוכנן מרחב פתוח ואוורירי המשמש כאזור א-פורמלי בו ממוקמות הפונקציות הציבוריות המשותפות בהן סלון, מטבח ואזור לפגישות קז'ואליות. בהיקף החלל תוכננו משרדים אישיים שנהנים מאינטימיות ופרטיות אך בד בבד נותרים אווריריים הודות למחיצות אלומיניום שקופות ואקוסטיות floor to ceiling, אותן סיפקה חברת מיי דסק. 

תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת
תכנון אלטר אדריכלים // צילום: עוזי פורת

אחד העקרונות המנחים היה שמירה על חלל מאוזן, כזה שמחד יבדל את החברה וידגיש את חוזקתה כקרן אדג'ית, נועזת וחדשנית ומאידך יוותר קלאסי, פונקציונלי ומעודן. לטובת העניין בחרו האדריכלים לנקוט בגישה ההיברידית במסגרתה שילבו בין אסכולות שונות, על פניו מנוגדות, שמצליחות יחד ליצור מרחב מלוכד ומנומק. 

תכנון אלטר אדריכלים - מחיצות מיי דסק // צילום: עוזי פורת
תכנון אלטר אדריכלים – מחיצות מיי דסק // צילום: עוזי פורת

למחיצות כאמור תפקיד חשוב בהגדרת המרחב: הן תוכננו בגיאומטריה הנדסית מורכבת ומאתגרת בזוויות החופפות ומתכנסות לנקודת המגוז באזור הכניסה. הן ממסגרות את החדרים ובמקביל מאפשרות גם לחלל המרכזי להנות מהאור הטבעי החודר מבעד לוויטרינות הגדולות, ומתצפית פנורמית מרהיבה לחופי הים התיכון שהגלה מבעד לחזית המערבית. התוצאה היא דינמית ומעוררת לפעולה ובאותה נשימה אלגנטית, מעודנת ומעוגנת.  

בכדי להנות מגובה המקורי ולרתום גם אותה לתפישת התכנון המורכבת החליטו האדריכלים לשלב בין אזורים פתוחים למחצה לבין אזורים חבויים הנטמעים מבעד לאריחים אקוסטיים גדולי ממדים עם שכבת פתיתי שיש מרוסק שצפים על התקרה ומעוגנים עליה בקונסטרוקציית אלומיניום בקומפוזיציה א-סימטרית שהיא נגזרת של מבנה המשרד. בין החלקים שנותרו חשופים עוברות התשתיות וכן פסי תאורה שמדברים גם הם באותה שפה.

תכנון אלטר אדריכלים - מחיצות מיי דסק // צילום: עוזי פורת
תכנון אלטר אדריכלים – מחיצות מיי דסק // צילום: עוזי פורת

עבור הריצפה בחרו האדריכלים באריחי גרניט פורצלן מדוקק גדולים במיוחד, בנראות אבן מנוסרת בגוון אפרפר המייצרים תחושה המשכית בחלל. עבור המשרדים האישיים נבחרה רצפת פרקט תלת שכבתית צבועה בשחור. העמודים הקונסטרוקטיביים חופו אריחי טרצו עם אבנים מפולחות.  פלטת הצבעים והחומרים שנבחרה היא קלאסית עם טוויסט ומשלבת בין אלמנטים מונוכרומטיים וגווני עץ עם נגיעות של אדום בוהק שמדגישות את החומרים הטבעיים ומעניקות למרחב מראה אדג'י ונועז.
תכנון: אלטר אדריכלים
מחיצות אקוסטיות: מיי דסק
צילום: עוזי פורת

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות