banner
יוסי בר דוד יור ועדת התחדשות עירונית // צילום: מאיר אדרי
יוסי בר דוד יור ועדת התחדשות עירונית // צילום: מאיר אדרי

"לשמש גשר בלתי אמצעי"

יו"ר ועדת ההתחדשות העירונית במחוז תל אביב והמרכז של ארגון הקבלנים והבונים, יוסי בר דוד, מדבר על התפקיד החדש, על תפיסת עולמו ועל השינויים שעובר תחום ההתחדשות העירונית

תמונה: יוסי בר דוד // צילום: מאיר אדרי

וועדת ההתחדשות העירונית בארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז בראשותו של יהודה כתב, מינתה לצידו של עמית גוטליב את יוסי בר דוד, מנהל תחום יזום התחדשות ומגורים בקבוצת שלמה נדל"ן, לתפקיד יושב ראש משותף של הוועדה, זאת לאור חשיבות הועדה והפעילות הרבה שלה. ליוסי בר דוד ניסיון רב שנים בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר עד לפני זמן קצר כיהן כמנכ"ל אלמוג פינוי בינוי. ל"מגדילים" הוא מספר על אתגרי התפקיד החדש ועל התמורות בתחום ההתחדשות העירונית.

איך אתה רואה את תפקיד הוועדה מול הקבלנים חברי הארגון?
"התפקיד העיקרי של הוועדה הוא לשמש גשר בלתי אמצעי בין חברי הארגון לבין מוסדות התכנון ומקבלי ההחלטות ברשויות המקומיות. אין זה סוד, שבשנים האחרונות החסם העיקרי לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית הינם מקבלי ההחלטות בוועדות התכנון. הוועדה מתכנסת אחת לחודש ודנה בסוגיות, בבעיות ובחסמים שנתקלים בהם חברי הארגון  וחברי הוועדה ומחפשת את הפתרונות האפשריים".

מה דעתך על הצהרת מנהל התכנון שלא להאריך את תוקפה של תמ"א 38?
"בוועדה אני אחראי על נושא הפינוי בינוי וגם עוסק בתחום בעצמי. אני מאמין שהתמ"א במתכונתה הנוכחית מהווה בעיה תכנונית אורבנית ברשויות בהן אין עתודות קרקע להקמת מבני ציבור, שטחים פתוחים והרחבת כבישים. התמ"א יכולה לעבוד במתכונת של מקבצים של מספר בניינים אשר מאפשרים גם הפרשה של קרקע בתוך המבנים או מחוץ להם למוסדות ציבור".

מהי מעורבותה של הוועדה בקביעת מדיניות וקידום האינטרסים של הקבלנים מול הרשויות?
"האינטרסים שהוועדה מקדמת הם לא רק של הקבלנים אלא אינטרסים משותפים של הציבור הרשויות והקבלנים. חלק מהרשויות במחוז ת"א והמרכז משתפות את נציגי הוועדה בדיוני המדיניות וחלקן, כגון עיריית ת"א גם בוועדה לתכנון ובניה שבה נוכח נציג של הארגון מה שמעיד על הרצון של הרשויות לשתף פעולה על מנת ליצור היתכנות תכנונית נכונה ציבורית, כלכלית וביצועית. מעורבות זו של הארגון והוועדה נוצרה מהניסיון הרב שנרכש על ידי חברי הארגון וחברי הוועדה והיכולת לסייע במציאת פתרונות לטובת כל המעורבים".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בואו להגיב ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הפורום הישראלי להתחדשות עירונית >>> להצטרפות

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות