banner
בורסה משנית לחברות קטנות ובינוניות // depositphotos
בורסה משנית לחברות קטנות ובינוניות // depositphotos

המלצות סופיות להקמת בורסה משנית לחברות קטנות ובינוניות

בקרוב: ניתן יהיה לגייס הון על ידי חברות שבמועד ההנפקה לראשונה שוויין יהיה עד 300 מיליון שקל. הצעת חוק תועבר לכנסת לפני תום המושב

יו"ר רשות ניירות ערך והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי) הגישו הבוקר לשר האוצר ולשרת המשפטים את המלצות הצוות הסופיות לבחינת הקמת בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות. תזכיר חוק ליישום המלצות הצוות יתפרסם היום במטרה שהצעת החוק תאושר בידי הכנסת בקריאה ראשונה, לפני תום המושב במחצית חודש יולי 2018.

ההמלצות המרכזיות בדוח כוללות הקמת בורסה ייעודית שתפוקח על ידי רשות ניירות ערך, תוך מינוי גורם חדש (ספונסר), בשלב ההנפקה הראשונה לציבור בלבד, שתפקידו העיקרי יהיה ללוות את החברה בהיבטים רגולטוריים ועסקיים בהנפקה. בהתאם להמלצות, בבורסה הייעודית ניתן יהיה לגייס הון על ידי חברות שבמועד ההנפקה לראשונה שוויין יהיה עד 300 מיליון שקל. חברה ששווי השוק שלה יעלה במהלך תקופת המסחר מעל 600 מיליון שקל, תידרש לעמוד בכללי הגילוי והממשל התאגידי החלים בבורסה הראשית, אך תהיה רשאית להמשיך להיסחר בבורסה הייעודית.

גיוסי חוב יהיו אפשריים בבורסה הייעודית, מסכום מינימאלי של שישה מיליון שקל ועד סכום מקסימאלי של 36 מיליון שקל, ובתנאי שסכום החוב המונפק לא יעלה על סכום ההון שהונפק בבורסה הייעודית. הדוח כולל שורה של המלצות שנועדו להתאים את חובות הגילוי והדיווח והממשל התאגידי לחברות שייסחרו בבורסה הייעודית. כן הובאו בדוח המלצות למתן תמריצים שונים לחברות ולמשקיעים בבורסה הייעודית.

מהאוצר נמסר כי: "הצוות שם לנגד עיניו גיבוש מתווה המאזן בין צרכי החברות לבין הגנה על המשקיעים, על מנת שהבורסה הייעודית תהווה אפשרות השקעה ראויה. הצוות סבור כי הקמת בורסה ייעודית לפי המתווה האמור יתרום לפיתוח שוק ההון המקומי, בדגש על הנגשת אפיק מימון חדש לחברות צמיחה בישראל, אשר מהוות מנוע צמיחה מרכזי של המשק וקטר של הכלכלה כולה.

שר האוצר, משה כחלון התייחס לדברים: "יישום ההמלצות של הצוות יסללו את הדרך להקמת פלטפורמה שתסייע לחברות הקטנות והבינוניות שהן קטר הצמיחה של המשק". שרת המשפטים, איילת שקד, הוסיפה: "מסירים עוד רגולציה ומחזקים את העסקים. איננו מסתפקים רק בדו"ח והיום בכוונתנו להפיץ את תזכיר החוק בנושא".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה מסר כי: "מתפקידנו לייצר את התשתית והאקלים להגדלת הפעילות בשוק ההון, מתוך הבנת תרומתו לכלכלת ישראל. גיוס הון, באמצעות בורסה משנית, יקטין את התלות במערכת הבנקאית ויאפשר את התפתחותם וצמיחתם של עסקים אלו, המהווים מחוללי צמיחה במשק". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי), עו"ד מאיר לוין, הוסיף: "הקמת בורסה ייעודית שתהיה שוק אטרקטיבי לטווח ארוך היא אתגר מקצועי ומשפטי, לאזן בין הרצון לאפשר הזדמנויות מימון חדשות לחברות קטנות ובינוניות לבין חובתנו להגן על המשקיעים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות