banner
אילוסטרציה
אילוסטרציה

אושרו 7 מתחמים חדשים לפינוי ובינוי במסלול רשויות מקומיות

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על 6 הרשויות המקומיות שבהן יקודם תכנון של שבעה מתחמי פינוי בינוי, בהיקף כולל של כ- 4,800 יח"ד. הזוכות המאושרות: יבנה, מזכרת בתיה, קריית עקרון, הרצליה, טירת הכרמל וירושלים

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדווחת כי בשש רשויות מקומיות אושרו מתחמי פינוי בינוי לקידום תכנוני: בעיר יבנה הוכרז מתחם שבזי, בו עתידות להיבנות 982 יחידות דירות חדשות ו-1000 מ"ר למסחר, במקומן של 236 הדירות הקיימות במקום. 

במועצה המקומית מזכרת בתיה מדובר במתחם השיכונים, שם צפויות להבנות כ-1,191 יחידות דיור חדשות וכ-3,500 מ"ר למסחר, במקום 312 הדירות הקיימות ו- 959 מ"ר קיימים למסחר. 

במועצה המקומית קריית עקרון אושרו שני מתחמים, הרצל-ויצמן ו"זוגות צעירים". במתחם הרצל-ויצמן יבנו כ- 199 יחידות דיור חדשות, 1000 מ"ר מסחר, ו-1000 מ"ר משרדים, במקום 72 יחידות דיור קיימות. במתחם "זוגות צעירים" יבנו כ-350 יחידות דיור  חדשות, כ- 1000 מ"ר מסחר ו-1000 מ"ר משרדים, במקומן של 122 יחידות דיור קיימות. ברשות הממשלתית מציינים כי למתחמים בקריית עקרון תידרש קרקע משלימה על מנת לייצר כדאיות כלכלית. 

בעיר הרצליה, במתחם גורדון, אושר לקדם תוכנית לבניית 411 יחידות דיור חדשות ו-1400 מ"ר מסחר, במקום 124 יחידות דיור קיימות. 

בטירת הכרמל מדובר במתחם בן צבי, שם צפויות להבנות כ- 492 יחדות דיור חדשות וכ- 900 מ"ר מסחר, במקום 123 יחידות דיור קיימות. 

בירושלים אושר לקידום מתחם פייר קניג, שם עתידות להיבנות 600 יחידות דיור חדשות ו- 1000 מ"ר מסחר, במקומן של 185 יחידות דיור קיימות.

חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אני מברך את הרשויות שזכו לראשונה במרכז מתחמי פינוי ובינוי במסלול רשויות. התוכניות החדשות שאושרו יביאו לבניית יחידות דיור חדשות, מתחמי מסחר ומשרדים ויאפשרו את התפתחותן של ערים מודרניות ובטוחות יותר בכל רחבי הארץ. על אף התקופה המאתגרת הצלחנו לתקצב את הרשויות בכ-12 מלש"ח, ונמשיך לסייע, לתכנן ולתקצב רשויות בקידום תהליכי התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ, כדי לספק פתרונות דיור ואיכות חיים טובה יותר לאזרחי ישראל"

עינת גנון // צילום: שלומי אמסלם
עינת גנון // צילום: שלומי אמסלם

סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עינת גנון: "השנה הגענו לראשונה גם אל ישובים שעד כה לא היו על מפת ההתחדשות העירונית, דוגמת טירת כרמל,  מזכרת בתיה וקריית עקרון, לצד ישובים שבהם ישנה פעילות ענפה. כדי לסייע לרשויות הללו, שתהליכים אלה חדשים עבורן, להתניע את הפרויקטים, הוחלט בעצה משותפת כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא זו שתנהל ותוביל את התכניות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות