banner
עופר ותומר קופמן // צילום: אוראל כהן
עופר ותומר קופמן // צילום: אוראל כהן

התחדשות עירונית מדור לדור: האב בנה – הבן והנכד הורסים ובונים מחדש

תכירו את סיפורו המרגש של בניין המגורים ברחוב פנקס 5 בפתח תקוה, המתוכנן להיהרס במסגרת פרויקט התחדשות עירונית, ואשר קושר אליו לא פחות משלושה דורות של בני המשפחה היזמית, שהקימה את הבניין המקורי לפני 50 שנה

עבור יזמי התחדשות עירונית, ההגעה לשלב הביצוע במיזמים הכוללים הריסה ובנייה היא אירוע מרגש ובעל משמעות סמלית יחידה במינה. מדובר בציון דרך המסמל את נקודת האל-חזור של הפרויקט, ופעמים רבות גם את צליחתן של מכשלות ביורוקרטיות רבות שנקרו בדרך לשם. לכך נלווית גם תחושת האחריות הגדולה כלפי הדיירים, המתעצמת עם עזיבתם את הבית שחלקם נולדו וגדלו בו.
ואולם ליזמי הפרויקט ברחוב פנקס 5 בפתח תקוה, חברת קופמן יזמות ובנייה, יש סיפור יוצא דופן: בניין המגורים המתוכנן להיהרס קושר אליו לא פחות משלושה דורות של בני המשפחה היזמית.

את הבניין בן שלוש הקומות בשכונת כפר גנים היוקרתית הקים בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת שלמה קופמן ז"ל, קבלן בניין פתח תקוואי מוכר. היו אלה זמנים בהן השכונה היתה עדיין בעלת ציביון חקלאי מובהק וידעה ניצנים ראשונים של תהליכי פיתוח אורבני. בנו של שלמה, עופר קופמן, מנכ"ל חברת קופמן יזמות ובנייה, מבקש לשדרג את איכות חייהם של תושבי הבניין הישן באמצעות הריסתו ובנייתו מחדש בפרויקט תמ"א 38/2. מי שניצח על תכנון הפרויקט ועל יצירת וניהול הקשר עם בעלי הדירות הוא לא אחר מאשר תומר קופמן, סמנכ"ל החברה ובנו של עופר.

עופר, מה התחושות לחזור לבניין שבנה אביך, והפעם עם שופל?
"אני זוכר את הקמת הבניין היטב. הייתי אז נער ואפילו עבדתי בחופשות ובשעות אחר הצהריים במשרד המכירות באתר. היום אני שב לאותו בניין כמהנדס בניין והפעם יוזם ובונה פה פרויקט תמ"א 38/2. מבחינתי זה סוג של סגירת מעגל ומשהו מיוחד. העובדה שגם תומר מעורב, כלומר שיש פה שלושה דורות של המשפחה, הופכת את הפרויקט הזה לעוד יותר מיוחד בשבילי".

מה אביך היה אומר על כך שאתה הולך 'להרוס' לו את הבניין?
"אבי בנה במתכונת מגורים של פעם, ואנחנו בונים בסטנדרטים של המאה העשרים ואחת. כמי שאיכות החיים של הדיירים היתה חשובה לו, אני בטוח שאבא היה מבין שאין ברירה אלא לחדש את הבניין באמצעות בנייתו מחדש. ולראייה שיתוף הפעולה עם הדיירים ובעלי הדירות במתחם, שחלקם הם בעלי הקרקע המקוריים שהתקשרו בהסכם עם אבי שלמה קופמן".

הפרויקט ברחוב פנקס יכלול כ-18 יחידות דיור, מהן שש יחזרו לבעליהן המקוריים. תמהיל הדירות בפרויקט יכלול דירות 4, 5 ו-6 חדרים. כמו כן, ייבנה חניון תת-קרקעי והכל בסטנדרטים גבוהים ומתקדמים שהחברה נוהגת לבנות לפיהם. "בשכונת המרכז השקט/כפר גנים א' נבנו המון מבנים על ידי החברה בתקופות שונות, וניתן להרגיש את השפעתנו באזור", מתגאה קופמן.

קופמן יזמות ובנייה היא קבוצה הפעילה בתחום הנדל"ן מעל ל-60 שנה ומקימה מיזמי מגורים, משרדים, מסחר ותעשייה. היא בנתה למעלה מ-1,500 דירות בפתח תקוה ובאזור השרון, ובימים אלו מנהלת ובונה 14 פרויקטים הכוללים יותר מ-400 דירות מגורים בפתח תקוה, תל אביב, רעננה וכפר סבא, רבות מהן במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות