banner
פינוי בינוי מתחם כלנית // סטודיו ישראל

אור יהודה: פרויקט פינוי בינוי ראשון יצא לדרך

במסגרת הפרויקט יהרסו 114 יח"ד ובמקומן ייבנו 656 דירות חדשות. ליאת שוחט, ראש העיר: "זו רק הסנונית הראשונה לשלל פרויקטים של התחדשות עירונית שייצאו לפועל בשנים הקרובות"

 

נהרס הבניין הראשון במסגרת פרויקט פינוי בינוי באור יהודה: במסגרת הפרויקט יהרסו תשעה מבני מגורים קיימים הכוללים 114 יחידות דיור, ברחובות הכלנית 1-13 והאיריס 1-7. במקומם יבנו 8 מגדלי מגורים בני 17 קומות ו-656 יחידות דיור בשטח שמשתרע על פני 15.5 דונם. בעלי דירות במתחם יקבלו דירה חדשה עם מרפסת, ממ"ד, מחסן וחניה פרטית.

פינוי בינוי מתחם כלנית
פינוי בינוי מתחם כלנית

את הפרויקט יזמה ומקדמת חברת "יובלים", בשיתוף אגף ההנדסה בעיריית אור יהודה. על התכנון אחראי משרד האדריכלים יסקי מור סיוון והקבלן המבצע הוא חברת תדהר. בשלב הראשון של הפרויקט ייהרסו חמישה בניינים וייבנו ארבעה בניינים במקומם. השלב השני כולל ארבעה בניינים נוספים, שייהרסו ובמקומם יוקמו עוד ארבעה בניינים חדשים.

הדמיית הפרויקט  // משרד אדריכלים יסקי מור
הדמיית הפרויקט // משרד אדריכלים יסקי מור

הפרויקט ממוקם בגבולה הצפוני של אור יהודה ובסמוך לצומת סביון. במסגרת התוכנית יוקצו 2 דונם לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח) וכן, דונם נוסף להקמת מבני ציבור ומוסדות חינוך, בהם גני ילדים ומעונות יום. עוד כוללת התוכנית הקמתו של חניון תת קרקעי בן ארבעה מפלסים לשימושם של דיירי המתחם.

בעירייה מדווחים כי הם מקדמים במקביל תכנית ההתחדשות של השכונות הדרומיות לאישור בותמ"ל והיא צפויה להערכת העירייה להיות מאושרת כבר בשנת 2023. התוכנית כוללת כ-2,200 יח"ד, שבמקומן ייבנו כ-10,000 יחידות דיור חדשות בעשור הקרוב.

ליאת שוחט // באדיבות דוברות העירייה
ליאת שוחט // באדיבות דוברות העירייה

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה: "זהו רגע היסטורי ומרגש שמהווה סנונית ראשונה המבשרת את תהליכי ההתחדשות העירונית שיתרחשו באור יהודה בשנים הקרובות. מאות משפחות בבנייני שיכונים ותיקים יזכו בדירה חדשה עם ממ"ד ומעלית, עם תשתיות מחודשות וסביבת מגורים שתעבור מתיחת פנים משמעותית. הצלחת התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מלא בין העירייה והדיירים שנרתמו באופן מעורר התפעלות כדי שחזון ההתחדשות העירונית יתממש בשטח".

איציק ברוך, בעלים של קבוצת יובלים // צילום כפיר זיו
איציק ברוך, בעלים של קבוצת יובלים // צילום כפיר זיו

איציק ברוך, מנכ"ל ובעלים של חברת יובלים: "זהו יום חג ל- 114 משפחות שחייהן הולכים להשתנות ויום חג לעיר שזוכה להוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית ראשון בתחומה.  חברת יובלים גאה על הזכות להיות החלוצה בתחום הזה באור יהודה ולבנות עבור מאות משפחות בתים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובסביבת מגורים מתחדשת ואיכותית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות