banner
אביעד פרידמן // מרסלו
אביעד פרידמן // מרסלו

מנכ"ל משרד השיכון לשמאי המקרקעין: השומות נמוכות מידי

אביעד פרידמן: "מישהו פה טועה בגדול. יכול להיות שהקבלנים טועים וההצעות שהם מציעים לא ראליות. יכול להיות שהבנקים מאשרים עסקאות מסוכנות. אני מעדיף בנקאות שמרנית מאשר הליכה על הקו האפור"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן אמר בכנס של לשכת שמאי המקרקעין, כי: "אני צופה במקצוע שלכם ואני מודאג. אני רואה את הפער בין מחירי השמאות למחירי המכרזים והמחירים שהמכרזים נסגרים. אם אני עובר על 15 המכרזים האחרונים ואני רואה פערים שמגיעים לפי 3 במכרז בלוד ופי 2 במכרזים אחרים יש לנו פה בעיה. מישהו פה טועה בגדול ומטעה ועלול להגיע למקום לא טוב. אז יכול להיות שהקבלנים טועים וההצעות שהם מציעים לא ראליות. יכול להיות שהבנקים מאשרים עסקאות מסוכנות. אני מעדיף בנקאות שמרנית מאשר הליכה על הקו האפור". השמאי הממשלתי הראשי אוהד עיני, התפרץ, ואמר בתגובה: "אתה בעצם אומר לשמאי המקרקעין להעלות את שווי הקרקע? כמה זמן אתה נמצא בתפקיד? הגעת למסקנות לפני שנפגשנו אפילו פעם אחת".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אמר ראול סרוגו, אמר כי: "אנחנו חלוקים לחלוטין עם הממשלה בנושא המשקיעים ומס הרכישה. אני עכשיו הולך לשבור שני מיתוסים. הראשון הוא שהמשקיעים  מתחרים עם הזוגות הצעירים על אותן דירות – זו שגיאה. המיתוס השני הוא שהמשקיעים הם פקטור מרכזי בשוק הדיור – לא רק שהם לא פקטור מרכזי אני בספק אם הם בכלל פקטור משני או קטן. אנחנו פוגעים בפנסיונרים שרוצים דירה נוספת לפנסיה אנחנו פוגעים בזוגות הצעירים שלא יכולים גם לשכור דירה".

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי אמר בכנס כי: "בזכות ההחרגה של הענף בתקופה הקורונה הנדל"ן המשיך להיות הקטר של ישראל וגרם לעוד ענפים נוספים להמשיך לעבוד. בנוסף, לישראל יש כיום 3 נציגים בוועדות שמאות בינלאומיות ביניהם שמאית המקרקעין נחמה בוגין שהיא האישה הראשונה בוועדת התקינה הבינלאומית. מדובר בארגון החברים בו יותר מ-100 מדינות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות