banner
הריסת הבניין // רמי חכם

יצא להריסה פינוי בינוי ברמת גן: כמה שווה היום דירה שנרכשה לפני 13 שנה ב-160 אלף דולר?

חברת גרופית ביצעה הריסה לשני בניינים הכוללים 28 יח"ד, שבמקומן ייבנו 75 דירות חדשות. דיירת שהתגוררה 62 שנה בבניין מתארת את ההתרגשות ומנכ"ל החברה מספר על הרגע שבו העירייה הודיעה שפג תוקפה של התוכנית: " זו היתה מהלומה". אז מי המרווחים הגדולים מהפרויקט?

יצא להריסה פרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת חן ברמת גן: חברת גרופית מדווחת כי ביצעה הריסה לשני בניינים בני שלוש קומות שכללו 28 יח"ד, ברחוב רזיאל 44 ו-46. במקומם ייבנו שני בניינים בני 9 קומות, הכוללים 75 דירות חדשות. הדיירים הקיימים הם בין המרווחים הראשונים, והם יקבלו דירה חדשה עם חניה ומרפסת, דבר שלא היה קיים עבורם קודם לכן.

מרווחים מרכזיים נוספים מהפרויקט הם היזמים כמובן, שבדרך שילמו לא מעט על התהליך. עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלי גרופית, סיפר על הדרך הארוכה ורגעי הייאוש של התהליך הסיזיפי להתחדשות עירונית. "הבניין קיים כבר כ-60 שנה והניסיונות לקיים בו פינוי-בינוי נמשכו כ-20 שנה", אמר רחלבסקי, "אנחנו נכנסנו לתהליך לפני כ-8 שנים, הוא היה ארוך ומורכב וכלל עליות וירידות רבות. לפני כשנה, לאחר שכבר שילמנו את היטלי ההשבחה והאגרות וחיכינו להיתר, קיבלנו הודעה מהעירייה שהפרויקט לא יוכל לצאת לדרך בגלל שפג התוקף של התוכנית המסוימת שמכוחה חושבו זכויות הבניה. זו היתה מהלומה, אחד הרגעים הכי קשים בשלושים ומשהו שנים שבהן אני יזם. לאחר חודש של מלחמה עיקשת הצלחנו לקבל היתר והנה אנחנו פה. אני רוצה להודות לדיירים שנתנו בנו את אמונם".

דיירי הבניין // רמי חכם
דיירי הבניין // רמי חכם

המרווחים הגדולים: דיירת שרכשה דירה בבניין 160 אלף שקל

הפרויקט ממוקם בפינת הרחובות רזיאל וסן מרטין. הדיירים ובעלי הנכסים שהתפנו בחודשים האחרונים מהבניין, הגיעו על מנת להיפרד ולצפות בהריסה. אחת הדיירות שהתגוררה בניין 62 שנה, אמרה במעמד ההריסה: "גדלתי פה והיינו עם השכנים כמו משפחה. היום אני רואה כאן אנשים שלא ראיתי 20 שנה. זה רגע מאוד מרגש, מאז שהבניין התפנה אנחנו באים כל יום לראות אותו". מעבר לרווח הרגשי העצום של בעלי הדירות, היו גם מי שרשמו רווח כלכלי גדול. כך, בעלת דירה אחרת דיווחה כי רכשה דירה בבניין בשנת 2008 תמורת 160 אלף דולר, כהשקעה עתידית עבור בנה ואילו כיום המחירים בפרויקט עומדים על מחיר של החל מ-2.589 מיליון שקל לדירת 3 חדרים.

בתוך כך, החברה מדווחת כי כשליש מהדירות בפרויקט נמכרו עוד בטרם השיווק החל בפועל. מרבית הרוכשים הנם תושבי רמת חן ותל אביב. תמהיל הדירות כולל דירות 3-4 חדרים, דירות גן בנות 2 ו-4 חדרים ופנטהאוזים בני 4 ו-5 חדרים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות