banner
איתמר בן דוד // צילום: דב גרינבלט
איתמר בן דוד // צילום: דב גרינבלט

נדחו העררים נגד תוכנית 'דניה הירוקה' בחיפה

התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים ובו 226 יחידות דיור, בצפיפות של כ-5.1 יחידות דיור לדונם, כפול מהבינוי הקיים כיום בשכונה

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות עו"ד שמרית גולן, החליטה היום לדחות פה אחד את העררים שהוגשו נגד התוכנית להרחבת שכונת "הוד הכרמל – דניה" בחיפה, ובכך נתנה תוקף להחלטת הוועדה המחוזית חיפה.

התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים ובו 226 יחידות דיור, בצפיפות של כ-5.1 יחידות דיור לדונם (כפול מהבינוי הקיים כיום בשכונה). מתוך כלל יחידות הדיור, 46 יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית קובעת כ-3,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-3,400 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, כ-14,072 מ"ר עבור שטחי מלונאות וכן כ-35 דונם עבור שטחים פתוחים.

כזכור, בפברואר 2020 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, לאשר את התוכנית. בהמשך להחלטה זו, הוגשו עררים לוועדת הערר של המועצה הארצית ע"י עמותת "שומרים על דניה", תושבי השכונה, חברי מועצת העיר חיפה מטעם סיעת "הירוקים של חיפה", עיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה.

לעניין טענות על סתירה לתוכנית המתאר הכוללנית של חיפה, החליטה הוועדה כי התוכנית אכן סוטה מהוראות התכנית הכוללנית ביחס לבנייה בשכונת דניה, לרבות בשטח התכנית. אולם למרות אי-התאמתה לתכנית הכוללנית, המחוזית רשאית לאשרה בהתאם להוראת המעבר, כאשר לטענת גורמי התכנון, חוסר ההתאמה לתכנית הכוללנית נובע מהחובה להתאים את התכנית לתמ"א 35. לעניין טענות בדבר הצפיפות, הוועדה לא מצאה לנכון להורות על הגדלת הצפיפות בתוכנית. במינהל התכנון מציינים כי: "היכולת לקבוע צפיפות גבוהה יותר בשטח זה מוגבלת מסיבות רבות, והחלטת הוועדה המחוזית מאזנת בין הצורך לעמוד בצפיפות שנקבעה בתמ"א 35, הרצון לייעל את השימוש בקרקע, והשיקולים המגבילים צפיפות אינטנסיבית יותר בשטח זה".

"רצונם של העוררים לשמר את אופי הבנייה הקיים בסביבה גם בשטח התוכנית שבשכנות להם, או בעירם, או לשמר קיפאון תכנוני, אינו נסמך על ציפייה לגיטימית", נכתב בהחלטה. "העובדה ששטח התוכנית סמוך לבניה קיימת בצפיפות נמוכה אינו מחייב לתכננו בצפיפות זהה", מציינים במינהל התכנון, "הוועדה דחתה טענה כי יש לשמור בשטח התוכנית על צפיפות נמוכה זהה לזו של השכונה הקיימת רק בשל הרצון לשמור על אופי השכונה ומדגישה כי גם כפי שאושרה, הצפיפות בתוכנית נמוכה ביותר. בנוסף ציינה הוועדה כי אין היגיון תכנוני בעמדת העירייה, לאשר יחידות דיור נוספות תוך הותרתן בבעלות קניינית אחת". 

לעניין הטענה כי יש להותיר את שטח התוכנית כשטח פתוח, וטענות סביבתיות ואקולוגיות, הוועדה לא מצאה מקום להתערב בהחלטת המחוזית. כמו כן נדחתה טענת התושבים, לפיה התוכנית אושרה מבלי שהושלמה התשתית העובדתית הרלוונטית. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות