banner
צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה
צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה

חדרה: נהרסו הבניינים בפרויקט פינוי בינוי הראשון בעיר

עופר שבתאי, בעל דירה במתחם: "נהרסו כאן בניינים ישנים מאוד משנות ה -50 שכבר לא היו ראויים למגורים מכובדים, עם גגות אסבסט רעילים, בעיות קשות באיטום ונזילות לתוך הבתים כל חורף"

צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה

נהרסו בנייני הרכבת בפרויקט פינוי בינוי הראשון היוצא לפועל בחדרה, הכולל 120 דירות בבניין בן 21 קומות,  2600 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר וחמישה מרתפי חניה תת קרקעית. לרשות המקומית יוקצו 120 מ"ר לשימוש ציבורי. מדובר בפרויקט פינוי בינוי ראשון  במע"ר של חדרה, הצפוי לכלול בעתיד כ- 7000 יח"ד בתהליכי התחדשות עירונית. ראש העיר צביקה גנדלמן: "מדובר בסנונית ראשונה, התואמת את מדיניות העירייה לקידום  התחדשות עירונית במרכז העיר, לשיפור חזות העיר ולרווחת הדיירים ובאי המתחם. עיריית חדרה תמשיך להוביל ולעודד פרויקטים שיתרמו הן לפיתוח העיר והן לאיכות החיים והסביבה של תושביה".

עינת גנון וצביקה גנדלמן // צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה
עינת גנון וצביקה גנדלמן // צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה

את הפרויקט מקדמות חברות הנדל"ן  י.א טאוארס ועמרם אברם, שערכו בסוף השבוע אירוע הריסה, במסגרתו נהרסו 3 מבני רכבת ישנים בני 3 קומות.  29 בעלי הדירות הוותיקים פינו דירות בשטח ממוצע של כ- 70 מ"ר ויקבלו במקומן דירות בנות כ 85 מ"ר ו- 21 מ"ר  מרפסת, חניה תת קרקעית ומחסן. תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות בנות 2-5 חדרים. עופר שבתאי, בעל דירה במתחם שנהרס וחבר בנציגות הדיירים, סיפר כי: "היינו צריכים לאחד דיירים משלושה מתחמים שונים אבל לאחר שהצלחנו לאחד את כולם ההתנהלות הייתה מאוד מסודרת. בהתחלה בוצע הליך שינוי ייעוד הקרקע ואיחוד המגרשים ואז היינו בעצם למקשה אחת ועבדנו כולם בשיתוף פעולה  מלא. נהרסו כאן בניינים ישנים מאוד משנות ה -50 שכבר לא היו ראויים למגורים מכובדים, עם גגות אסבסט רעילים, בעיות קשות באיטום ונזילות לתוך הבתים כל חורף. היינו חייבים לעשות מעשה ואם היינו בוחרים לשפץ את הבניינים הדבר היה מגיע לכמה מאות אלפי שקלים לכל דייר ולכן, הדרך בה הלכנו טובה יותר והפרויקט נתן פתרון אידיאלי. התהליך החל לפני 6 שנים מאז שהגענו להסכם עם היזם התהליך לקח שנתיים וחצי בלבד עד להריסת הבניינים".

עו"ד שגיא צוקרמן, עינת גנון ויניב בל // צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה
עו"ד שגיא צוקרמן, עינת גנון ויניב בל // צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה

שי ארנט – כהן , מנכ"ל החברה הכלכלית בחדרה מסר כי: "התחלת בנייתו של פרויקט זה במסגרת תהליך פינוי בינוי במרכז העיר הוא סנונית ראשונה להמשך תהליכי ההתחדשות העירונית שיקודמו בשנים הקרובות בעיר,  לה פוטנציאל של כ 20,000 יחידות דיור בפרויקטים דומים, במיוחד במרכזה ובאזור גבעת אולגה. במסגרת התכנית העירונית לקידום ההתחדשות העירונית בעיר המקודמת בימים אלה בוועדה המחוזית בחיפה, אנו נשלב ברוב הפרויקטים גם אלמנטים של עירוב שימושים. מגורים עם מסחר על מנת לייצר מתחמים טובים יותר לתושבים ולעיר. במתחמים המשלבים עירוב שימושים עם פינוי בינוי קיימת אפשרות לשלב בקלות יותר גם מבנים לטובת הציבור".

יזם הפרויקט, יניב בל מחברת י.א.טאוארס, מסר כי: "זוהי סנונית ראשונה במרכז העיר מבחינת פיתוח, הן ברמת המגורים והן ברמת החידוש שלו, בעיקר ברחוב הנשיא ואנו שמחים להיות החלוצים שמובילים את ההתחדשות העירונית במרכז העיר".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות