banner
רחוב התקופה ירושלים // הדמייה: ביטמן-בן צור אדריכלים
רחוב התקופה ירושלים // הדמייה: ביטמן-בן צור אדריכלים

ירושלים: הוחלט להפקיד 4 תוכניות פינוי בינוי הכוללות 1,000 יח"ד

מדובר בתוכניות הממוקמות ברחובות התקופה, טשרניחובסקי, ברזיל ודהומי

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים החליטה על הפקדת ארבע תכניות להתחדשות עירונית, הכוללות סה"כ כ-1,000 יחידות דיור בירושלים. 

התוכנית ברחוב התקופה, הינה על שטח כולל של כ-3 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות שמעוני, התקופה והרצוג. במתחם קיימים כיום 2 מבני שיכון ישנים בני 3-4 הכוללים 31 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש ובמקומן יוקמו 104 יחידות דיור ב-2 מבנים המשלבים בינוי בגובה 14 קומות כלפי רחוב התקופה ו-4 קומות תעסוקה ומסחר כלפי רחוב הרצוג. 

התוכנית הינה ביוזמת חברת "גלקופ", ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית ברחוב טשרניחובסקי, הינה על שטח כולל של 7 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות טשרניחובסקי ושמעוני. במתחם קיימים כיום 2 מבני שיכון ישנים בני 3-4 קומות, הכוללים 108 יחידות דיור, שיפונו ובמקומן ייבנו 200 יח"ד חדשות ב- 4 מבנים בגבהים משתנים. בקומות הקרקע של הבניינים יוקמו חזיתות מסחריות ושטחי ציבור לטובת גני ילדים, שימושים קהילתיים ובית כנסת.

התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים, ונערכה על ידי משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית ברחוב ברזיל, בשכונת קרית יובל, הינה על שטח כולל של כ-10 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות ברזיל ואולסוונגר, אשר סומן כאחד המתחמים להתחדשות בתוכנית האב לשכונה. במתחם קיימים חמישה מבני שיכון ותיקים בני 8 קומות הכוללים 153 יחידות דיור, שבמקומן ייבנו 600 יחידות דיור ב-4 מבנים בני 20 קומות. התוכנית הינה ביוזמת חברת אבני דרך, ונערכה על ידי משרד יגאל לוי  אדריכלים.

התוכנית ברחוב דהומי, בשכונת קריית מנחם, הינה על שטח של 2.5 דונם. במתחם קיים מבנה שיכון ישן בן 4 קומות, ובו 32 יחידות דיור, שבמקומן ייבנו 143 יחידות דיור שייבנו במבנה אחד של 10 קומות ובמבנה נוסף של 20 קומות. התוכנית הינה ביוזמת חברת יהודה רחמים, ונערכה על ידי משרד בריידמן-אגמון אדריכלים.

שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי: "התוכניות ממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעות מעבר לתוספת יחידות דיור לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שדרוג משמעותי של מרחב ציבורי, הנגשת תחנות הרכבת הקלה על ידי דרגנועים ושדרוג של רמת השירותים העירוניים. התוכניות כוללות עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי תעסוקה ומסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. זאת, בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה, וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן".

ראראש עיריית ירושלים משה לאון // דרור סיתהכלש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
ראש עיריית ירושלים משה לאון // דרור סיתהכל

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אמש אישרנו עוד 1,000 יחידות דיור שיאפשרו לזוגות צעירים ומשפחות צעירות לקבוע את מקום מושבם בבירה. ירושלים עוברת בימים אלה מהפך ומאשרת אלפי יחידות דיור חדשות שעתידות להתווסף לעיר בשנים הקרובות, בדגש על התחדשות עירונית, וזאת בנוסף לבניית מתחמי תעסוקה ושדרוג התשתיות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות