banner
הדמיית הפרויקט // 3dvision
הדמיית הפרויקט // 3dvision

הרצליה: נחתם הסכם פינוי בינוי בהיקף ענק, הכולל 1,800 יח"ד

במסגרת הפרויקט, הממוקם בשיכון ויצמן, יפונו 576 יח"ד וייבנו 1,800 דירות חדשות, מתוכן 50 דירות יוקצו לתושבי הרצליה במחיר מוזל ממחיר השוק. מהנדסת העיר: "זהו ההסכם הגדול מסוגו שנחתם עד היום"

מועצת העיר הרצליה אישרה בשבוע שעבר את הסכם הפיתוח של חברת אזורים, מבצעת הפרויקט ולאור זאת תעבור התכנית לאישור סופי בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בטרם מתן היתרי הבנייה, כך מדווחת עיריית הרצליה. 

במסגרת התוכנית ייהרסו כ-576 יח"ד ב-30 בניינים ישנים בני 2-3 קומות, אשר נבנו בשנות ה-60 וה-70 ובמקומם ייבנו כ-15 בניינים בני 9-30 קומות ובהם למעלה מ-1,800 יח"ד. הדיירים הקיימים יקבלו דירה חדשה ומוגדלת, חניה תת קרקעית, מרפסת שמש ואף תקציב שדרוגים לדירה.

עו"ד עודד ישראלי // צילום: אלן שיבר
עו"ד עודד ישראלי // צילום: אלן שיבר

עו"ד עודד ישראלי, המייצג את בעלי הדירות במתחם, אומר כי: "מדובר בראש ובראשונה בפרויקט חברתי מהמעלה הראשונה שעתיד לשדרג משמעותית את חייהם של תושבי המקום. עד היום כ- 520 משפחות חתמו על הסכם פינוי בינוי עם חברת אזורים, ומדובר בהישג חסר תקדים בפרויקטים מסוג זה. הפרויקט מתקדם עתה לשלב הכנה ואישור של היתרי ההריסה של הבניינים הישנים בשכונה ובנייה של בניינים חדשים".

הפרויקט יכלול פארק מרכזי, חזית מסחרית לרחוב הראשי הרב קוק ולרחוב ויצמן ומבני ציבור. בנוסף, במסגרת הסכם הפיתוח שאושר, יורחב כביש הרב קוק ב-15 מטרים, וייסלל בו נתיב תחבורה ציבורית. 50 יחידות דיור בפרויקט "יימכרו בהנחה משמעותית לבני המקום", כך נמסר מהעירייה. תמהיל הדירות כולל דירות בנות 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים.

פדלון // באדיבות דוברות העירייה
פדלון // באדיבות דוברות העירייה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "זוהי בשורה של ממש לתושבי שיכון ויצמן ולעיר הרצליה כולה. הפרויקט רחב ההיקף המתוכנן ייצור תמהיל חכם של מגורים ואזורי שירות ומסחר לנוחות התושבים, אשר ישדרג את איכות המגורים במקום וכן יהפוך את האזור כולו לאטרקטיבי, עכשווי ומזמין".  

מהנדסת העיר הרצליה, חנה חרמש, ציינה: "ההסכם שנחתם עם חברת אזורים, הוא הגדול מסוגו שנחתם עד היום. התוכנית מביאה לידי ביטוי בצורה מיטבית, בנייה עירונית, המאופיינת בעירוב שימושים, בנייה מירקמית, תמורות ציבוריות משמעותיות, ומגורים איכותיים – ומביאה לידי ביטוי את שמירת האינטרס הציבורי והדאגה לכלל הדיירים בקהילת שיכון וויצמן".

משה קורן // תמר מצפי
משה קורן // תמר מצפי

משה קורן, סמנכ"ל פיתוח עסקי באזורים: "פרויקט הפינוי בינוי בשיכון ויצמן ישנה את פניה של העיר הרצליה. ההליך התכנוני נעשה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית הרצליה, ששמה לנגד עיניה את טובת התושבים ובני המקום, ומדגישה בפנינו לאורך כל הדרך את החשיבות הרבה שבתוספת שטחי ציבור ושבילי אופניים, חיבור לפארק הרצליה והתייחסות גם לתנועה. חברת אזורים החלה בתכנון המתחמים, ואנו מקווים שכבר בחודשים הקרובים נוכל להתקדם בהליכים לקבלת היתרים ומשם הדרך לתחילת הבנייה קצרה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות