banner
הדמיית הפינוי בינוי // רוזנפלד ארנס אדריכלים
הדמיית הפינוי בינוי // רוזנפלד ארנס אדריכלים

המגזר החרדי עולה על מפת ההתחדשות: אושרה להפקדה תכנית פינוי בינוי בירושלים הכוללת 565 יח"ד

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה תכנית פינוי בינוי בשכונת נווה יעקב, הכוללת הריסת 111 דירות ישנות והקמת 565 דירות חדשות. היזמים:  "בכדי להתאים את הבניה לאופי הציבור בשכונה, הבניה הוגבלה לגובה של 12 קומות מעל למפלס הרחוב, לצד תוספת מבני חינוך ובית כנסת". עוה"ד מטעם הדיירים: "ניתן מענה לצרכים כגון מרפסות סוכה ומפרט מיוחד"

התוכנית כוללת פינוי שלושה שיכונים קיימים ברחוב נווה יעקב (28 עד 32) בשכונת נווה יעקב בירושלים, הכוללים 111 דירות קיימות והקמת 8 מבנים חדשים הכוללים כ-565 דירות חדשות. "בכדי להתאים את הבניה לאופי הציבור החרדי בשכונה הבניה הוגבלה לגובה של 12 קומות מעל למפלס הרחוב, בנוסף לקומות נוספות של חניה וחללים טכניים, בנוסף, כוללת התוכנית שטחים ציבוריים עבור מוסדות חינוך ובית כנסת שישמשו את תושבי הקומפלקס. כמו"כ מתוך ראיה עתידית, בצמוד לפרויקט ייבנה בית ספר", כך נמסר מהחברות "רוטשטיין" ו"התחדשות", היוזמות והמקדמות את הפרויקט. 

עו"ד אלי תוסיה כהן המייצג את הדיירים בפרויקט, מסביר כי: "פרויקטים של התחדשות עירונית הינם פרויקטים חיוניים ובבחינת הזדמנות עבור בעלי דירות. במיזם הזה נלקחו בחשבון גם צרכיה המיוחדים של האוכלוסייה לאור אופייה (אוכלוסייה חרדית מעורבת עם אוכלוסייה וותיקה מקומית) וניתן מענה במסגרת ההסכם לצרכים מיוחדים אלו כגון מרפסות סוכה, מפרט מיוחד וכו'". 

היזמים מציינים כי הדיירים יקבלו תשלום שכירות לכל תקופת הבניה, ויחזרו לדירה חדשה מרווחת הכוללת תוספת של 25 מ"ר, חניה ומחסן. אדריכל התכנית הנו מנדי רוזנפלד ממשרד "רוזנפלד ארנס אדריכלים".

יונה גרין מנכ"ל ושותף בחברת התחדשות, אומר כי: "החברה מקדמת כשלושים פרויקטים של תמ"א 38, חיזוק בשלבים שונים. חלקם אוכלסו וחלקם בבניה, כחמישה פרויקטים נוספים לאחר אישור וועדה ובהליכי הוצאת היתר בניה ואחרים בשלבים שונים. כמו כן, החברה מקדמת כעשרה מתחמי פינוי בינוי ברחבי העיר. את מיזמי ה'פינוי בינוי', כמו גם המיזם הנוכחי – מבצעת החברה בשותפות עם חברת הבניה הציבורית "רוטשטיין". 

אבישי בן-חיים, מנכ"ל חברת רוטשטיין, אומר כי: "הפוטנציאל בירושלים למיזמי התחדשות עירונית נרחב, שכן הבניה בעיר ישנה, מלאי הקרקעות הזמינות לבניה בעיר נמוך והביקושים רבים והולכים וגוברים, בעיקר בקרב האוכלוסייה החרדית בשכונות בהן אין עתודות קרקע זמינות לבניה. במסגרת שת"פ עם חברת התחדשות הירושלמית, אנחנו פועלים במטרה להקים מאות יחידות דיור חדשות ואף יותר, בבניינים מודרניים לטובת תושבי השכונה ומשפחות חדשות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות