banner
השר בצלאל סמוטריץ ועינת קליש-רותם // עיריית חיפה ומשרד התחבורה
השר בצלאל סמוטריץ ועינת קליש-רותם // עיריית חיפה ומשרד התחבורה

טוויסט בעלילה: עיריית חיפה תתמוך בהמשך הקמת נמל המפרץ

אחרי סדרת עתירות והתנגדויות שהגישה העיריה, במטרה למנוע את המשך הקמת נמל המפרץ, חותמת ראש העיריה, עינת קליש רותם על הסכם להמשך קידום העבודות בנמל, ומתחייבת שלא לנקוט בהליכים משפטיים בעתיד

השר בצלאל סמוטריץ ועינת קליש-רותם // עיריית חיפה ומשרד התחבורה

עיריית חיפה התחייבה להסיר את העתירות המנהליות שהוגשו על ידה וכן, שלא לנקוט בהליכים משפטיים בעתיד בנוגע להיתרי הבנייה של הנמל החדש, זאת במסגרת סיכום אליו הגיעו משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת). במסגרת הסיכום תקודם תוכנית להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. בתוך כך, עיריית חיפה התחייבה להסיר את כל התנגדויותיה להמשך הקמת נמל המפרץ ולספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה.

כזכור, לאחרונה הגישה העיריה עתירה נגד נמלי ישראל, שבה טענה לחוסר שקיפות. "לא ייתכן", טוענת העירייה בעתירה, "כי התקשרות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, שלה השפעות והשלכות רוחב על ציבור רב בתחום גיאוגרפי נרחב, תתנהל בחוסר שקיפות מינימלית ובאפילה מוחלטת". השבוע, כאמור, העיריה חזרה בה מכל העתירות וההתנגדויות ותפעל בשיתוף הגופים לקידום הנמל והארכת מסלול שדה התעופה. 

בהודעה משותפת שהוציאו עיריית חיפה ומשרד התחבורה, לא ניתנו הסברים כלשהם לשינוי שחל במדיניות העיריה. "על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה", נמסר בהודעה, "התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטרים ברוטו. כמו כן, תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ".  

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ציין כי: "פתיחת נמל המפרץ צפויה לפתוח את ענף הנמלים לתחרות ולשפר את רמת השירות עבור משתמשי הנמל. הנמל החדש יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים חדשים ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, מסרה כי: "שדה התעופה הוא מנוף כלכלי חיוני לצפון המדינה".

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, הוסיפה כי: "ההסכם יאפשר לצמצם את העיכובים שנבעו כתוצאה מהתנגדויות של עיריית חיפה וגורמים נוספים, במטרה לשנות את תכנון נמל המפרץ החדש". 

על פי התכנון, נמל המפרץ צפוי לפעול במחצית הראשונה של שנת 2021.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות