banner
יוסי כהן מנכ"ל נקסט // אממה
יוסי כהן מנכ"ל נקסט // אממה

בשורות לתושבי חיפה: אושר קידום מתחם פינוי בינוי הרותם

עיריית חיפה נתנה אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם-סעדיה פז. מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן, המקדם את התוכנית למתחם: "יצרנו פרויקט פורץ דרך שישנה את כל קו החוף בעיר"

כרמלה קופר 15.06.2021

 

חברת נקסט אורבן מדווחת כי קיבלה השבוע הודעה על הכרזת עיריית חיפה לאישור קידום תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם-סעדיה פז (מתחם הרותם הצפוני) בעיר. "מדובר בבשורה משמעותית במיוחד, שכן המתחם שוכן בשכונת שער העלייה הוותיקה הסמוכה לחוף הים, ובנייניה נבנו אי שם בשנות ה-70 – כך שפרויקט הפינוי-בינוי צפוי לשדרג לבלי הכר את איכות חייהם של תושביה", כך אומרים בחברה. 

ברקע לדברים, עומדת הודעה שהוציא מינהל ההנדסה בעיריית חיפה, עליה חתומים מיכאל אלפר, סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה ומהנדס העיר, אריאל וטרמן, בה נכתב כי: "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם-סעדיה פז, כאשר התכנון הראשוני שהוצג יבחן במסגרת תהליכי התכנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת, תשתיות, תנועה, תשתיות על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו', כמקובל". 

מתחם הרותם // Olin
מתחם הרותם // Olin

"הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים – ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים", מציין מיכאל אלפר, סגן ומ"מ ראש עיריית חיפה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. לדבריו, "מדובר בתוכנית מרשימה, ובהחלט נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, זו דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית ואחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה". 

מתחם הרותם סעדיה פז // Olin
מתחם הרותם סעדיה פז // Olin

"קיבלנו כאן אור ירוק משמעותי, וברגע שהעירייה הוציאה המלצה להכרזה, אפשר להתקדם לקראת אישור התב"ע והוצאת היתר בנייה", אומר מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן. "קבלת ההכרזה מתאפשרת רק לאחר הגעה להסכמה תכנונית מול הרשות המקומית, והיא למעשה מקבעת את המתחם כחלק אינטגרלי מתוכנית האב לשכונה". 

"הפרויקט משלב בנייה גבוהה עם בנייה נמוכה, ומיישם הלכה למעשה את מודל עירוב השימושים", מוסיף כהן. "יצרנו פרויקט פורץ דרך בחיפה שישנה את כל קו החוף בעיר. אנחנו עובדים במתחם קרוב לחמש שנים, כשתוך כדי תנועה שינינו את התכנון והתאמנו אותו לחזונה של ראש העיר ולתוכנית האב שהוצגה לא מזמן. אני מאמין שבטווח של שנה וחצי עד שנתיים כבר נהיה בשלב הריסת הבניינים". 

 ניסים בן אריה, המתגורר בשכונה כ-40 שנה, אמר כי: "אנחנו שמחים לראות סימנים ראשונים בדרך להגשמת חלום. אני מאמין ששער העלייה עוד תהפוך לאחת השכונות המפוארות בישראל. לאנשים פה מגיע לגור בדירות ראויות ובסביבה משופרת".  על מצבם של המבנים כיום מוסיף בן אריה: "מדובר בבניינים על עמודים, מוזנחים ורעועים. אין לנו ממ"דים או חדרי ביטחון, אלא רק מקלטים נטושים מחוץ לבניין. בשנות ה-70 הבנייה הייתה מיועדת לאוכלוסייה אחרת, וכללה דירות קטנות וללא מרפסות. לאחר שנים ארוכות בהן אנו מצפים להתפתחות והתקדמות, אני ובעלי הדירות במתחם שמחים על התקדמות התהליך אותו מובילה חברת נקסט אורבן. אנו נהנה משכונה שמכתיבה סטנדרט מגורים חדש, וראויה לאחד האזורים הכי יפים בחיפה". 

"הפרויקט במתחם הרותם ישדרג את קו החוף של חיפה, עם בנייה מרקמית שנכונה יותר כאשר לוקחים בחשבון את מיקומה של התוכנית", אומר אלפר. "יש כאן מצוינות אדריכלית ובהחלט בשורה בכל מה שיש לתכנון להציע – זו ממש עיר חדשה שקמה, כי היקף יחידות הדיור בשכונות החוף הנו שווה ערך ליחידות הדיור בעיר קטנה בישראל. הכל כמובן בהתאם לחזונה של ראש העיר, עינת קליש רותם שאומרת בצורה מובהקת וברורה – אני רוצה בעיר שלי התפתחות אורבנית והתחדשות עירונית". 

מתם הרותם סעדיה פז // Olin
מתם הרותם סעדיה פז // Olin

נקסט אורבן (NEXT URBAN) היא אחת החברות המובילות את ההתחדשות העירונית בחיפה, אשר יוזמת כיום 13 מתחמי פינוי-בינוי ברחבי העיר, הכוללים בניית כ-8,500 יחידות דיור חדשות. בין הפרויקטים המרכזיים של החברה נמצא מתחם פייזר בשכונת נווה שאנן, שהוכרז כמתחם לפינוי-בינוי. כחלק מהפרויקט ייהרסו ארבעה מבני רכבת וכ-100 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו ארבעה מגדלים של 25 קומות ומעלה, לצד הקמת בניינים של 7-6 קומות – ובסך הכל כ-440 יחידות דיור, בשילוב רצועות מסחר, תעסוקה, שטחים ירוקים ומבני ציבור. מתחמים בולטים נוספים של החברה מקודמים בשכונות רוממה (הישנה והחדשה) והכרמל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות