banner
חזית בן סרוק // קבוצת רוזיו
חזית בן סרוק // קבוצת רוזיו

מתחם סומייל: כיצד הפך המתחם המוזנח לזירה הנדל"נית החמה ביותר בתל אביב?

מה מושך חברות נדל"ן, משקיעים ומשפרי דיור למתחם סומייל? על האזור החם ביותר בתל אביב שמחירי הדירות שוברים שיאים חדשים. יובל רוזיו, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רוזיו הבונה במתחם: "בעוד כשלוש שנים מתחם סומייל ייראה שונה לחלוטין, מחודש, כולל מקומות בילוי, פנאי ותעסוקה לצד אוכלוסייה חדשה ומגוונת שהבינה את הפוטנציאל הטמון במקום".

רנית נחום-הלוי 16.06.2021

לפני כחצי שנה דיווחה חברת אפריקה ישראל על למעלה מ-100 בקשות שהוגשו לרכישת דירות במתחם סומייל. הבקשות הועברו לחברה בשיא משבר הקורונה במחיר ממוצע של 5.1 מיליון שקל לדירה וזאת במסגרת עסקת הפרה-סייל, לפי שהחברה יצאה בקמפיין רשמי. גם בקבוצת רוזיו מדווחים על ביקושי שיא לדירות בשני פרויקטים של התחדשות עירונית שמקדמת הקבוצה בצמוד למתחם סומייל ברחובות בן-סרוק 22-24 ובן-שפרוט 21.

נהירת רוכשי הדירות לפרויקט בזמנו עוררה תמיהה אם כי כחודש לאחר מכן הדברים התבהרו: על חלקת קרקע קטנה, האחרונה במתחם סומייל, התמודדו חברות נדל"ן מהגדולות במשק לבניית  38 יחידות דיור. במכרז זכתה קבוצת חג'ג' שרכשה את המגרש תמורת 173 מיליון שקלים, מחיר המשקף כ-3 מיליון שקלים לקרקע ליחידת דיור. אפריקה ישראל בזמנו, רכשה את המתחם לפי 2.5 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור.

מה מושך חברות נדל"ן, משקיעים ורוכשי דירות למתחם סומייל, המתחם שתוך שנה אחת עלו מחירי הדירות בשיעור של כ-30% מכ-55,000 שקל למ"ר לדירה לכ-70,000 שקל למ"ר היום. 

מתחם סומייל הינו המתחם החם ביותר הקיים היום בתל אביב אחת מחטיבות הקרקע המרכזיות והחשובות בצפון-מרכז העיר. המתחם ממוקם בין הצירים הראשיים: אבן גבירול, ז'בוטינסקי, בן סרוק וארלוזורוב. פיתוח המקום נעשה על חורבות הכפר הערבי סומייל והוא משתרע על פני 45 דונם. המתחם עתיד להתחרות מול כיכר המדינה, מבחינת הפיתוח האזורי והמחירים כאשר התכנון במקום נגזר משתי תוכניות בניין עיר שאושרו לחלקו הצפוני והדרומי ובניה בהיקף של כ-1,200 דירות במגדלים בני 50 קומות, לצד שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. 

בן סרוק רחפן // קבוצת רוזיו
הדמיית פרויקט בן סרוק // באדיבות קבוצת רוזיו

יתרון המתחם הוא בקרבה לכיכר המדינה והפרויקט שעתיד לקום בכיכר בהיקף של כ-5 מיליארד שקלים, מה שיקפיץ עוד יותר את המחירים ואטרקטיביות האזור. בין המתחם לכיכר כלואים רחובות רומנטיים, פסטורליים, הנהנים מטבע עירוני ושדרות עצים המאפיינים את העיר, בתי קפה, מסעדות, מקומות בילוי ובתי חינוך מובילים כגון גימנסיה הרצליה. יתרון נוסף במתחם וסביבתו זה מרחק הליכה לים, ונגישות למזרח ומערב העיר באמצעות נתיבי תחבורה ציבורית משודרגים כשבעתיד יוקמו תחנות של הקו האדום, הירוק והסגול של הרכבת הקלה.  מתחם סומייל הינו חלק מרובע 4 שנהנה מפיתוח עירוני מאסיבי מבחינת תשתיות, תחבורה ופנאי. בהשקעה של כ-120 מיליון שקל נחנך לפני פחות משנה מתחם ספורט עירוני ראשון בין הרחובות ארלוזורוב-רמז הכולל בין היתר בריכה חצי אולימפית, ספא, אולם כושר וחוגים מגוונים.

בניין בן שפרוט // קבוצת רוזיו
הדמיית פרויקט בן שפרוט // קבוצת רוזיו

נכון להיום, עם אישור תוכנית הרובעים ב-2018 לחיזוק מבנים ושדרוגם, יוצאים לפועל עשרות פרויקטים להתחדשות עירונית ברובע 4. אך לא כל הפרויקטים הם מקשה אחת, ועוד הרבה פחות מהם ממוקמים בכניסה למתחם, מיקום המאגד בתוכו את היתרון של לגור בבניין בוטיק קטן ואינטימי בן 7-8 קומות ברחוב שקט אבל גם כזה הנמצא במרחק הליכה קצר מאוד מכל מה שיש למתחם סומייל המתחדש, בצפון הישן  להציע.  שני פרויקטים מסקרנים מאוד בצמוד למתחם הם פרויקטים של הריסה ובניה שמקדמת קבוצת רוזיו ברחוב בן-סרוק 22-24 ובן-שפרוט 21. שני הפרויקטים כוללים הריסת הבניינים הקיימים ובנייה מחדש של 2 בנייני מגורים בני 8-9    קומות, שיכללו סה"כ 73 יחידות דיור . בתמהיל מגוון של דירות 2-3-4-5  חדרים בשטחים שנעים בין כ- 50 מ"ר – 120 מ"ר  ודירות פנטהאוז בשטחים שנעים בין 120-170 מ"ר. הדירות נמכרות בין 56-65 אלף שקל למ"ר, המשקפים את מגמת המחירים בשוק. 

בן שפרוט // קבוצת רוזיו
בן שפרוט // באדיבות קבוצת רוזיו

"רואים פה תוצאה של עבודת תכנון קשה וממושכת של תוכנית הרובעים בתל אביב שהחלה לפני קרוב לעשור ועברה הרבה מאד גלגולים", מציין יובל רוזיו, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רוזיו . "כעת אנחנו מתחילים לראות בניינים שקמים, התחלות בנייה ושיווקים. המתחם הוא הקצפת של הקצפת של תל אביב, כך שבעוד כשלוש שנים נראה אזור אחר לגמרי, מחודש, כולל מקומות בילוי, פנאי ותעסוקה לצד אוכלוסייה חדשה ומגוונת שהבינה את הפוטנציאל הטמון במקום."

העסקאות הגבוהות שנעשות ועליות המחיר המואצות מלמדות על הביקושים הגבוהים מצד אוכלוסיית משקיעים שחוזרת בגדול, משפרי דיור ומשפחות צעירות שמבינות את איכות המקום", מסכם עו"ד נריה כהן, המייצג את הדיירים בפרויקט בן סרוק 22-24 ומוסיף: "צריך להבין, בתל אביב אין הרבה פרויקטים של הריסה ובניה, לכן מה שנעשה ברובע הוא יוצא דופן ומהווה הזדמנות לכולם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות