banner
הנגיד באונ' תל אביב // יעל צור
הנגיד באונ' תל אביב // יעל צור

נגיד בנק ישראל: "האינפלציה בחודשים הקרובים תהיה בסביבת הגבול העליון של היעד"

הדברים נאמרו בהרצאה באוניברסיטת ת"א. עוד הוא הזכיר כי: "התחזית צופה כי עד סוף הרבעון השלישי של 2022 ריבית בנק ישראל תעמוד על או 0.1% או 0.25%"

"אנו מעריכים כי האינפלציה בחודשים הקרובים תהיה בסביבת הגבול העליון של היעד. כמו כן, אנו מעריכים שהאינפלציה השנתית צפויה לרדת בהמשך, ולשוב אל סביבת מרכז היעד לאחר שיחלשו השיבושים בשרשראות האספקה המגבילים נכון לעכשיו את  ההיצע", כך אמר נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, בהרצאת הפתיחה של מועדון שוק ההון של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת ת"א, שהתקיימה ביום חמישי האחרון. בהרצאתו עסק הנגיד במעבר של כלכלת ישראל ממשבר לצמיחה ונגע בסוגיות שונות שרלוונטיות להאצת המשק, הגדלת הפריון ופיתוח השווקים  הפיננסיים.

לדבריו, "אנו רואים מספר עדויות מעודדות על הקלה בחלק מהקשיים בשרשראות האספקה העולמיות, ולאורך זמן תהליך זה צפוי לתמוך בירידה במחירי הסחורות והשינוע. בנוסף, אזכיר גם כי על רקע הפעילות הערה בשוק העבודה בעקבות ההסרה ההדרגתית של מגבלות הקורונה, גברה לאחרונה הוודאות בתחום השכר הודות ל-"עסקת החבילה" המסדירה את עליית השכר בחלקים נרחבים במשק  בהסתכלות קדימה. אנו מסתכלים גם על העולם בנוגע להתפתחויות האינפלציה. בהשוואה בינלאומית, ניתן לראות שהאינפלציה בישראל מצויה בעשירון התחתון בקרב מדינות ה-OECD.

המצב הנוכחי מאפשר לנו מרחב בניהול המדיניות המוניטרית תוך שאנו ממשיכים לבחון כל העת את ההתפתחויות בתחומים השונים, ובכך להמשיך לתמוך בהמשך הפעילות הכלכלית במשק והיציאה מהמשבר. אזכיר שתחזית חטיבת המחקר צופה כי עד סוף הרבעון השלישי של 2022 ריבית בנק ישראל תעמוד על או 0.1% או 0.25%. זוהי תחזית שמשקפת תוואי ריבית מדוד יותר בהשוואה למדינות אחרות בעולם, שחלקן כבר החלו בצמצום מוניטרי לאחר שבהן האינפלציה חורגת באופן משמעותי מיעדיהן". 

בהתייחס לסוגיית שער החליפין, הסביר ירון כי: "בראייה ארוכת טווח בנק ישראל יצר תהליך לאורך השנים שאיפשר למשק להסתגל בצורה הדרגתית ולעבור ממשק מוטה ייצור למשק מוטה שירותים תוך שמירה על רמת תעסוקה גבוהה וזה הישג גדול". 

באשר להערכות לעתיד, הוא אמר כי: "כפי שכבר הראינו רף ה-30 מיליארד דולר אינו מהווה חסם עליון לגובה ההתערבות. אנו בוחנים כל העת את ההתפתחויות בשוק מטבע החוץ והבנק ממשיך לנהל את המדיניות בהתאם למצב המשק ולהמשך הפעילות הכלכלית. לא נהיה אדישים לשינויים שאינם תואמים את הנתונים הבסיסים של המשק". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות