banner
עמוס דבוש // יחצ | depositphotos
עמוס דבוש // יחצ | depositphotos

בדרך לפינוי בינוי מתחם פרדס שניר בדרום ת"א: חברת קרדן וקרן ריאליטי חתמו על הסכמי פינוי עם בעלי הנכסים

על המתחם, ששטחו 55 דונמים, צפויים להיבנות 890 יחידות דיור ו-20,000 מ"ר למשרדים. בתמורה, קרדן תעביר לבעלי הנכסים 19 דירות ו-22 מיליון שקל. תוכנית להתחדשות למתחם נמצאת בשלבי תכנון

זיו גולדפישר 14.11.2022

חברת קרדן דיווחה הבוקר (ב') כי נחתמו הסכמי פינוי-בינוי עם רוב בעלי הזכויות במתחם הפלך, בין הרחובות התחיה, הזרם, היסוד ו-3246 בדרום תל אביב (מתחם פרדס שניר). מדובר במתחם בן 55 דונם, שעליו מקדמת קרדן, יחד עם ריאליטי קרן השקעות והעירייה (שהיא בעלת זכויות בקרקע) פרויקט לבניית שטחי מגורים, תעסוקה, מסחר וייעודים ציבוריים שונים. התוכנית צפויה לכלול 890 יחידות דיור, לצד משרדים ושטחי מסחר.  

בדיווח לבורסה, קרדן מציינת כי בהתאם להסכם, בתמורה למבנים הקיימים כיום במתחם שחלקם בחזקת הבעלים, אשר יפונו על ידיהם במועדים שנקבעו, יקימו היזמיות פרויקט בהתאם לתוכנית בניין עיר חדשה שתאושר במתחם, לגביו התקבל אישור עקרוני לקידום תכנית התחדשות עירונית. 

על פי ההסכם, קרדן תעביר לבעלים 19 דירות מגורים בפרויקט וכן כ-22 מיליון שקלים, לצורך פינוי הבעלים וכנגד בטוחות שיועמדו על ידי הבעלים ליזמיות. מתוך הסכום הזה, תעביר קרדן 4.5 מיליון שקל רק עם פינוי המתחם בפועל. בנוסף, הגיעו היזמיות להסדרים מותלים, לפיהם הן ישלמו את חובות הבעלים ובעלים נוספים במתחם לגופים מוניציפליים, בהיקף של כ- 18 מיליון שקלים. במקרה של הפרה, הסכומים הללו יחזרו ליזמיות.

בהתאם לתוכנית החדשה המקודמת במתחם, ניתן יהיה לבנות במקום  890 יחידות דיור, מתוכן  15 אחוזים ליחידות למגורים בהישג יד, וכן שטחי משרדים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר. יצוין כי המקרקעין בהליכי תכנון, לקראת הפקדת התוכנית החדשה וכפופים לאישורה.

בעלות הזכויות האחרות במתחם הינן עיריית תל אביב ומדינת ישראל. על מרבית שטחי המתחם קיימות הערות על הפקעה של עיריית תל-אביב. בהתאם להסכמים שבין היזמיות לעירייה, הפקעה זו צפויה להתבטל עם הסדרת פינוי כל הבעלים והבעלים הנוספים מהמתחם ואישור התוכנית החדשה.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות