banner
הדמיית הפרוייקט // viewpoint
הדמיית הפרוייקט // viewpoint

100 אלף שקל למ"ר: רוכשי דירות שמחפשים איכות משנים את פני רחוב הירקון

אוהד אלון, הבעלים והמייסד של קבוצת אלון התחדשות עירונית, מסמן את היעד הבא החם בפרויקט ברחוב הירקון 10א', ומסביר: "עד היום ההעדפות לאיכות באו לידי ביטוי בצריכת תרבות או אמנות, אבל כיום אנחנו רואים את זה גם בתחום הנדל"ן. הפרויקט הוא כתובת לאנשים שמחפשים לגור בתוך היצירה הפרטית שלהם"

 

בשיתוף קבוצת אלון

תנופת ההתחדשות העירונית שפוקדת את תל אביב לא פוסחת גם על רחוב הירקון, מצירי התנועה החשובים והיוקרתיים ביותר של העיר. בעשור האחרון הושלמו לאורך כל הרחוב, מחלקו הדרומי שבאזור נווה צדק ועד לקצהו השני בשפך נחל הירקון, פרויקטים רבים של תמ"א 38 – הן במתכונת של עיבוי וחיזוק והן במתכונת של הריסה ובנייה מחדש. בנוסף, עשרות פרויקטים חדשים נמצאים כיום בשלבים שונים של תכנון וביצוע, והם עתידים להפוך את ציר המסחר והמלונות של העיר, שבמשך שנים סבל ממראה מוזנח משהו, לפנינה עירונית אמיתית שנהנית מכל היתרונות שיש למיקומה הפנטסטי.

אחד הפרויקטים המעניינים ביותר אשר קורמים עור וגידים ברחוב בימים אלה הוא זה שמקדמות קבוצת אלון התחדשות עירונית וחברת עומר ל. הנדסה אזרחית ברחוב הירקון 10א'. במסגרת הפרויקט ייהרס בניין המגורים הקיים, הכולל 17 דירות בארבע קומות, ובמקומו יוקם בניין מעורב שימושים בן 9.5 קומות וכ-33 דירות, לרבות 20 חניות תת-קרקעיות, לאונג' עסקים אקסקלוסיבי במפלס הקרקע וקומת מסחר יוקרתית בחזית רחוב הירקון. הבניין המפואר ייבנה בהתאם לתקן הבנייה הירוקה ויכלול שתי מעליות ולובי כניסה מעוצב עם תקרה בגובה 4 מטרים. גם מפרטי הדירות נבחרו בקפידה, והם כוללים מערכת בית חכם, מטבח יוקרתי, מרפסות שמש מפנקות הפונות אל הים ותקרות גבוהות. 

הדמיית הפרויקט // viewpoint
הדמיית הפרויקט // viewpoint

מיקומו הייחודי של רחוב ירקון הופך כל מיזם תמ"א שמבוצע בו ובסביבתו המיידית לפרויקט יוקרה לכל דבר. כבר ב-2017 פורסם כי פנטהאוז ברחוב הירקון 14 (בפרויקט תמ"א 38/1 בפינת רחוב עזרא הסופר) הוצע למכירה תמורת 10 מיליון שקל. הפנטהאוז ההוא, בשטח של 100 מ"ר, השתרע על פני קומה שלמה וכלל מרפסת ענק בשטח של 120 מ"ר נוספים.

פרויקט בירקון 10א' לא נשאר מאחור. "בשל העובדה שמדובר בפרויקט בוטיק יוקרתי שלא פונה לקהל הרחב, ומבוצע על ידי קבלן ביצוע זוכה פרסים מהמובילים בתל אביב, אנו צופים כי טווח המחירים ינוע באזור ה-100 אלף שקל למ"ר", אומר אוהד אלון, הבעלים והמייסד של קבוצת אלון התחדשות עירונית. "קהל יעד של הפרויקט לא מסווג בקטגוריה אחת – משקיעים, תושבי חוץ וכדומה – אלא מתבסס על אנשים "שקונים ומבינים איכות". לדבריו "עד היום ההעדפות האלה באו לידי ביטוי בצריכת תרבות או אמנות, אבל כיום אנחנו רואים את זה גם בתחום הנדל"ן. במילים אחרות, הפרויקט הזה הוא כתובת לאנשים שמחפשים לגור או לנפוש בתוך היצירה הפרטית שלהם".

אוהד אלון הקים את קבוצת אלון בשנת 2009 והיה אז מחלוצי היזמים בתחום. כיום הוא משמש מנכ"ל ענף העצמאים בהתאחדות המלאכה והתעשייה וחבר בנשיאות המגזר העסקי, ומכהן כבעלים של חברת אלון מחזור וחברת התשתיות דרכי עפר. קבוצת אלון פועלת עם שותפיה לאיתור בנייני בוטיק בעלי פוטנציאל להתחדשות עירונית, כשיתרונה הגדול טמון בהיותה גוף יזמי וקבלני כאחד – עובדה החוסכת בעלויות הפרויקטים ומאיצה את קידומם.  כיום לחברה צבר פרויקטים מרשים ברחבי גוש דן, של תמ"א 38 ופינוי-בינוי כאחד, הכולל מאות יחידות דיור בשלבי תכנון וביצוע שונים.

מימין: צחי לביא, עו"ד אודי ויקל ואוהד אלון
מימין: צחי לביא, עו"ד אודי רובנס ווקיל ואוהד אלון

עומר ל.הנדסה אזרחית נוסדה בשנת 2004 על ידי המהנדס צחי לביא, וברזומה שלה מאות פרויקטים של בנייה ויזמות שבוצעו לאורך השנים, לרבות בתחום שימור המבנים עליו קיבלה החברה את פרס המצוינות בבנייה לשנת 2018 של התאחדות הקבלנים בוני הארץ. יתרונה של עומר ל.הנדסה אזרחית מתבטא בכך שהיא יוזמת, מתכננת ומבצעת את הפרויקטים השונים, הכל תחת קורת גג אחת. שילוב הידיים בין שתי החברות מאפשר לכל אחת מהן להביא לפרויקט המשותף את המומחיות שצברה לאורך השנים בתחומה.

מי שמלווה את היזמים בפרויקט בצד המשפטי הוא עו"ד אודי רובנס ווקיל, שותף במשרד עורכי הדין קרן כהן בלחרסקי, והוא גם זה שרקם את שיתוף הפעולה בין קבוצת אלון לעומר ל. הנדסה אזרחית. את בעלי הדירות מלווה משרד עורכי הדין גיל אפרתי ושות'.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות