banner
גדעון קינג // באדיבות העירייה
גדעון קינג // באדיבות העירייה

אשקלון: "40 אלף תושבים לא ממוגנים, זה טירוף, אנו דורשים סבסוד לממ"דים"

כך אמר היום ראש מינהלת אשקלון בוועידה בירושלים, בהשתתפות נציגי הרשויות המקומיות. ראש העיר הרצליה: "יש לי תוכניות ל-30 מתחמי פינוי-בינוי, עם פוטנציאל ל-13 אלף דירות. הכל יוקפא. שנתיים וחצי אני ממתין. אגו, כוחניות, בירוקרטיה נוראית וחבל"

כרמלה קופר 14.06.2021

"באשקלון אין כלכליות לתמ"א 38 ואנחנו נדרשים לעשות תב"ע מכוח סעיף 23. תוך כדי הלחימה ספגנו 7פגיעות ישירות בבתים, אחד התושבים עדיין לא חזר הביתה. התחלנו לעבוד על פתרונות תוך כדי המבצע. אנחנו דורשים סבסוד לבניית ממ"דים (מרחב מוגן דירתי). עיר בת 160 אלף תושבים שמתוכם 40 אלף תושבים לא ממוגנים זה פשוט מטורף. צריך לפתוח את השיברים שהמדינה תיתן סבסוד לפרויקטים עם מיגונים. קרקע משלימה באשקלון היא הכרח. אין לנו כמעט מתחם פינוי בינוי שלא נדרשת לו קרקע משלימה", כך אמר גדעון קינג, ראש המינהלת להתחדשות עירונית אשקלון, בוועידה הלאומית לפינוי בינוי של מרכז הבניה הישראלי בירושלים.

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר כי: "הסכם עם המדינה הוא בגדר המלצה. חתמתי על הסכם לבניית 1,850 דירות, האכלוס מתבצע בימים אלה. שום דבר לא קיבלנו, זה התפוצץ לנו בפרצוף. מה שמעניין את רשות מקרקעי ישראל זה כסף, לא מעניין אותה תשתיות לאומיות. אין תשתיות ביוב ומים. היום מכון טיהור השפכים שלי מלא. נשארתי עם 300 הקוב האחרונים, כשיש לי תוכניות ל-30 מתחמי פינוי-בינוי, עם פוטנציאל ל-13 אלף דירות. הכל יוקפא. אני פונה למשרד החינוך שיקימו לי גני ילדים וכיתות כי בתי הספר מלאים, ואין אישור. שנתיים וחצי אני ממתין. אגו, כוחניות, בירוקרטיה נוראית וחבל.

אסף סימון מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, ציין כי: "יש ניתוק אמיתי בין השלטון המרכזי למקומי ואי אפשר להתעלם מזה יותר. יש ראש עיר שרוצה לקדם התחדשות עירונית בעיר שלו ולא מצליח. בהרצליה זה המט"ש ואנחנו מכירים את זה במקומות אחרים עם בעיות אחרות. הסכמי הגג כנראה פספסו משהו. בסוף העולם מונע מכסף ואם ראש עיר לא מצליח לקבל כסף לעיר שלו על הגדלת יחידות הדיור אנחנו בבעיה".

רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן, אמר כי: "כשהשלטון המרכזי החליט לקדם את תמ"א 38, המטרה הייתה להגן על ישראל מפני רעידת אדמה וזה היה הדבר הכי מרכזי. בשלב מסוים ב-2011 הדברים השתנו. הייתה מחאה חברתית, ואזורי הביקוש הפכו להיות המנגנון המרכזי להגדלת היצע הדיור כדי להוריד מחירים. אבל אנחנו עמוסים גם כך בדירות. כשאמרו לנו שאנחנו צריכים לענות על הביקוש אמרנו שגם האמצעים צריכים להשתנות. אם אני צריך לבחון איך להגדיל את היצע הדיור, תמ"א 38 היא תוכנית אנטי תכנונית".

בפאנל בנושא עירוב שימושים, אמר ראש עיריית רחובות רחמים מלול: "לא בטוח שהישראלים ירצו לגור במגדלים של עירוב שימושים. כמה תושבים ירצו לגור במגדל של 40-50 קומות שלמטה יש גן ילדים? הם ירדו בבוקר לחניון ויתקלו בהורים שמביאים את הילדים לגן ולכן לדעתי הנושא של עירוב השימושים הוא רק סיסמא ואיני חושב שמדינת ישראל מתאימה לצורת הבנייה הזאת". 

אדריכל גיא מילוסלבסקי, הוסיף כי: "יש היום מגמה הולכת וגדלה של פרויקטים בהתחדשות עירונית הכוללים עירוב שימושים. הצפיפות בערים בכל העולם הולכת וגדלה  וגם בישראל צפויה עלייה משמעותית בצפיפות לאור תחזיות הגידול באוכלוסייה, העלייה בתוחלת החיים, רמת ילודה גבוהה ועוד. כדי לא להגיע למצב של ערים עם שכונות מנוכרות ומרבצי בטון יש צורך בפרויקטים של עירוב שימושים שיתנו מענה לצרכי התושבים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות