banner
שלומית לזרוביץ // צילום: ירדן עדי
שלומית לזרוביץ // צילום: ירדן עדי

ענף השיפוצים בקיפאון: ייבוא חומרי גלם וקולקציות חדשות נעצרו

הקיפאון בענף השיפוצים, הייבוא מספרד שנעצר, הצפי לירידה חדה בביקושים למוצרי גמר, וההערכה כי יותר ויותר אנשים יינטשו את מוצרי הפרמיום והמותגים היקרים לבית- סקירה על המתרחש מאחורי הקלעים של התעשייה

שלומית לזרוביץ // צילום: ירדן עדי

מאת: שלומית לזרוביץ 

בבחינת תחזית לעידן פוסט הקורונה, נשאלת השאלה –  כמה מתוך אנשי החל"ת יחזרו או עד כמה המצב הכלכלי של האנשים יציב ומאפשר תנועה ושינויים שנחשבים גדולים ומשמעותיים כמו רכישת בית או שיפוץ.

אם נתחיל לראות חזרה טובה לשגרה, כגון מקומות תעסוקה שקולטים 90% מהעובדים חזרה – נוכל לעבור את המשבר הזה בשלום, ואט אט אנשים יחזרו לתוכנית המקורית שלהם לשיפוץ או קנייה. אבל אם נראה אחוזים קטנים יותר, ואנשים נפלטים מהמסגרות שלהם- זה עלול להשפיע מאוד על הענף ונרגיש ירידה חדה בביקושים למוצרי גמר, וחומרים לבנייה. המצב עלול גם להשפיע על מפרט חומרי הגמר וממוצע העסקה כיוון שיותר ויותר אנשים יחפשו מוצרים באיכות טובה ומחיר כדאי, ועלולים לנטוש את מוצרי הפרמיום והמותגים היקרים לבית. 

אם נתייחס לענף השיפוצים, הוא כרגע בקיפאון מוחלט, כיוון שאין בנמצא מספיק פועלים לשיפוץ, וכרגע אנו מסתמכים על קבלני שיפוצים ישראלים שגם הם, מעסיקים לרוב פועלים מהשטחים…ולכן, גם כאן צפויה האטה ואולי אף ארוכה יותר, כי אין לדעת מתי יחזרו הפועלים מהשטחים לקבל אישורי עבודה, והשכר הממוצע לעובד ישראלי גבוה בהרבה – וזה גורם מעכב נוסף שעלול להשפיע על הביקושים. 

בכל מה שקשור לייבוא,  השחקנים הגדולים בענף העיצוב הם איטליה וספרד – הם לב העיצוב והחדשנות בתחום החומרים לבית. מגמות שהחלו להתפתח, חומרים ייחודיים בתחום האריחים, הכל כרגע הוקפא והמפעלים עצרו פרוייקטים גדולים וייצור קולקציות חדשות. היבוא מספרד  שעד כה התנהל בשוטף, נעצר באופן מוחלט לשבועיים הקרובים. הנה לדוגמא – ייבוא של 10 קונטיינרים שהיו אמורים להיכנס השבוע –  מתעכבים כרגע לחודש נוסף, וזו הודעה שקיבלנו בפתאומיות, ללא הכנה מוקדמת. חשוב לציין, שאנחנו כמובן מייבאים מוצרים גם ממדינות נוספות ולכן לזמן הקרוב לא צפויים חוסרים והאספקה לאתרי הבנייה ממשיכה כרגיל.

*כותבת המאמר, שלומית לזרוביץ, הנה מנהלת שיווק ופיתוח עסקי בחברת  "סטודיו קרמיקה" 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות