banner
מתחם הציונות בלוד // הדמיה: כנען שנהב אדריכלים
מתחם הציונות בלוד // הדמיה: כנען שנהב אדריכלים

לוד: אושרה תכנית ראשונה להתחדשות עירונית

התכנית כוללת 724 יחידות דיור בשבעה מבני מגורים, שחלקם משולבים במסחר ותעסוקה וחלקם במבני ציבור. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "לקחנו שכונה מוזנחת וחלשה והפכנו אותה לאחד המתחמים האטרקטיביים בישראל למגורים"

כנען שנהב אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בלוד. מדובר בתכנית להתחדשות עירונית ראשונה שקיבלה תוקף בעיר. התכנית "מתחם הציונות", תוקם על שטח של כ-20 דונם, בכניסה הראשית לעיר מכביש 40. 

התכנית, שהוגשה ע"י עיריית לוד בתיאום עם  לשכת התכנון מחוז מרכז, כוללת 724 יחידות דיור שיוקמו בשישה מבני מגורים של 23 קומות ובמגדל בן 30 קומות מעורב שימושים. מתוך כלל יחידות הדיור, 145 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום מצויים במתחם 145 יחידות קטנות בשמונה בניינים של 5-6 קומות, במצב תחזוקתי ירוד, שיפונו לטובת הפרוייקט. 

כנען שנהב אדריכלים
כנען שנהב אדריכלים

במינהל התכנון מציינים כי בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת 2,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 3,500 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-2,200 מ"ר עבור מבני ציבור וכן כי: "בדופן המזרחית של המתחם מתוכננת רצועה של שטח ציבורי פתוח של כ-14 דונם, שתחצוץ בין כביש 40 לבין המתחם, בה יוקמו בין היתר מתקני ומגרשי משחקים לרווחת הציבור. כמו כן, התכנית מאפשרת הקמת חניון תת קרקעי בן 5 קומות מתחת למתחם". התוכנית תוכננה ע"י כנען שנהב אדריכלים.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו ציין כי: "לקחנו שכונה מוזנחת וחלשה והפכנו אותה לאחד המתחמים האטרקטיביים בישראל למגורים. זהו תיקון עוול בן עשרות שנים, שראיתי עוד כילד וכיום אני מודה על הזכות לסגור את המעגל כמי שמוביל את המהלך. כמו בכל תכנית מתקדמת וחדשנית, גם כאן צפיפות עירונית לצד עירוב שימושים והנגשת התחבורה הציבורית יתרמו רבות לתושבים ולעסקים. זהו צעד נוסף של העירייה וכלכלית לוד במסגרת הפיכתה של העיר למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל". 

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד // צילום: דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד // צילום: דוברות עיריית לוד

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי: "חשיבותה של התכנית בכך שהיא מהווה התחדשות עירונית ו"שער הכניסה" לעיר לוד. התכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה, יחד עם שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם ותושבי האזור".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות