banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

החברות תדהר והראל רכשו את "הקרקע המזוהמת" בעכו תמורת 150 מיליון שקל

מדור ב-75% משטח הקרקע, הכולל 430 דונם בבעלות קבוצת דלק, אשר עליו פעלה במשך שנים מפעל אלקטרוכימי. החברות מדווחות כי יקדמו במקום שימושי לוגיסטיקה, תעשייה ואחסנה אולם קודם לכן יאלצו לטהר את הקרקע

תדהר הראל מניבים, בבעלות קבוצות תדהר והראל ביטוח ופיננסים, מדווחת כי חתמה על עסקה לרכישת 430 דונם בעכו, המהווים 75% מהקרקע, מקבוצת דלק, זאת תמורת 150 מיליון שקל. החברה תקדם במקום תהליך של טיהור הקרקע והקמת פרויקט חדש. קבוצת דלק תמשיך להחזיק 25% מהזכויות בקרקע. "החברות בוחנות את אפשרויות הפיתוח של המתחם אשר נהנה מזכויות בנייה של מאות אלפי מטרים לשימושי לוגיסטיקה, תעשייה ואחסנה", כך נמסר. 

מדובר בקרקע שנרכשה במקור על ידי קבוצת דלק, במטרה להקים עליה מתקן לקליטת גז טבעי אולם מיקומו של המתקן נקבע לבסוף לאתר אחר באזור חוף דור. הקרקע האמורה שישמשה משנות ה-50 של המאה הקודמת ועד תחילת שנות ה-2000 את חברת פרוטרום לתעשיות אלקטרוכימיות, דבר המחייב טיהור הקרקע מחומרים כימיים. כזכור, במרץ 2020 חתמו קבוצת תדהר וקבוצת הראל ביטוח ופיננסיים על הקמת חברה משותפת, למטרת איתור, הקמה ואחזקה משותפת של נכסים בהיקף של כ- 1,000,000 מ”ר בעשר השנים הקרובות.

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר: "בתום השלמת העסקה בשבועות הקרובים ועוד בטרם נחל בתכנון הפרויקט עצמו, המשימה המרכזית שלנו היא לתכנן את פרויקט טיהור הקרקע ולהיכנס לביצועו בהקדם האפשרי. השלמת פרויקט הטיהור הינה תנאי בסיסי להמשך תכנון ופיתוח המתחם ואנו רואים בו חובה והזדמנות  למימוש האחריות התאגידית של החברות – הלכה למעשה". 

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים ציין כי: "עסקה לרכישת כ-430 דונם בעכו, במיקום מעולה לנכסי לוגיסטיקה, משרתת את תפיסת ה ESG של הראל ואת התשואות שנעניק לנכסי חסכון ארוך הטווח אותם אנו מנהלים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות