banner
אדר' מרינה רכטר רובינשטיין - REMA אדריכלים // עמית גושר
אדר' מרינה רכטר רובינשטיין - REMA אדריכלים // עמית גושר

עיצוב דירה למשפחה חמה ואוהבת

דירה מעוררת השראה שעוצבה בקו ביתי, המשקיפה על חופי הים התיכון בעיר אשדוד: "מדובר במשפחה חמה ואוהבת שמעל לכל היה חשוב להם להסב את הדירה הסטנדרטית למרחב ביתי", מספרת מעצבת הפרויקט

מגדילים 13.06.2021

שטח: 140 מ"ר
הדיירים: זוג ושלושה ילדים
עיצוב פנים:  האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין

בני הזוג הצעירים ביקשו ליצור עבורם ועבור שלושת ילדיהם מרחב ביתי, מזמין ומחבק בדירת 140 המטרים הרבועים אותה בקומה גבוהה אותה רכשו מקבלן באחד הפרויקטים החדשים באשדוד. לשם כך נעזרו בשירותיה של האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין, בעלת המשרד ReMa אדריכלים שתכננה עבורם מרחב התפור במדויק לטעמם וצרכיהם. 

"מדובר במשפחה חמה ואוהבת שמעל לכל היה חשוב להם להסב את הדירה הסטנדרטית למרחב ביתי. לאורך תהליך העבודה הקפדתי לתרגם עבורם את המבנה לקן משפחתי ממנו יוכלו להנות שנים רבות", מסבירה האדריכלית. התהליך ערך כשלוש שנים. התכנון המקורי של הקבלן שונה לחלוטין ובזה החדש הקפידה האדריכלית למזג פונקציות נדרשות זאת על מנת לקבל חללים פתוחים ומרווחים, שטחי אחסון מרובים ותצפית אידיאלית לים מכל החללים כולל מחדרי הרחצה, פרט שהשפיע באופן גורף על התכנון.

הדירה כוללת מרחב ציבורי רחב וארבעה חדרי שינה. בתוך כך חיברה רכטר-רובנשטיין בסוויטה של בני הזוג את חדר הארונות לחדר השינה, את חדר הרחצה רחב הידיים לחדר שירות אפקטיבי ואת המטבח עם פינת האוכל. קיר הקמין הנגלה עם הכניסה לדירה חוצץ בין הציבורי לפרטי ומותיר חלקים מהמרחב הפרטי, כמו חדר הרחצה, סמויים מהעין. הוא נתפס כאלמנט שיש בו חמימות שמצליחה לאחד ולאגד את האלמנטים והאגפים השונים.

הקו החם והמכיל נגלה מכל פינה במרחב. העיצוב צעיר, דינמי ועכשווי ובד בבד משדר חמימות על-ידי שילובים של חומרים טבעיים שאחד השולטים בהם הוא עץ שחוזר בחלקי הבית השונים באופן מאוזן ומדוייק וכן צבעוניות רכה ונעימה המסייעת ביצירת מראה פתוח ואוורירי.
"הריהוט שבחרנו מנימליסטי יחסית שנותן מקום של כבוד לחופי הזהובים ולים הכחול שמשתלבים היטב בסכמת הצבעים של הבית. הקומפוזיציה הגיאומטרית והא-סימטרית שמאפיינת את החלל (על ידי קיר הקמין שבכניסה, קיר הטלווזיה המורכב ואלמנטים נוספים) מוסיפים עניין ודינמיות במרחב", מסבירה האדריכלית.

אדר מרינה רכטר רובינשטיין - REMA אדריכלים // עמית גושר
אדר מרינה רכטר רובינשטיין – REMA אדריכלים // עמית גושר

 

"בתוך כך עבדנו למשל עם פרקט המורכב מיחידות עץ אלון בשלושה גדלים וגימורים שונים, כמו גם קיר דקורטיבי עשוי סרגלי עץ, אלמנטים שמשתלבים בהרמוניה במרחב ומהווים רובד חשוב בתמונת העיצוב המורכבת. אל מול אלה שילבנו אלמנטים בצבעוניות ירקרקה כמו המזנון (רהיט המולטימדיה) ואלמנטים מובנים כמו הקמין שבכניסה שיוצר חציצה מתבקשת בין האזורים ועדיין מותיר את המרחב פתוח ואוורירי".

האסתטיקה החמימה ממשיכה גם במטבח במרכזו אי עשוי קוריאן דמוי בטון, אליו מחוברת במישור גבוה יותר פלטת שולחן עשויה עץ טבעי. החיפוי בגוון העץ מהווה הד לצבעוניות שבסלון ממול, העץ שבנישת הרהיט הבנוי כהה יותר מייצרת קונטרסט.
חדרי הרחצה תוכננו במראה טבעי ואורגני ויש שיאמרו שהם מייצרים תחושה של חדר אירוח של ממש. בחדר האמבטיה הצמוד לחדר השירות פתחה האדריכלית קיר נישות דקורטיבי שלרוב רואים בסלון, האמבטיה והוא משמש כ- piece לכל דבר. הקרמיקה המוזהבת, דמויית הבד יושמה באריחים שאורכם 3 מטרים ועל כן יוצרים גם הם תחושה פתוחה ואוורירית. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות