banner
חיים פייגלין // צילום: מרסלו
חיים פייגלין // צילום: מרסלו

הטכנולוגיות שישנו את ענף הבנייה בארץ

מערכות בטיחות, אפליקציות לניהול בניינים משותפים, מערכת בינה שיוצרת קשר עם לקוחות ועוד פתרונות טכנולוגיים לענף הבנייה הוצגו בכנס לציון שנתיים לתוכנית CIZ

התאחדות בוני הארץ ציינה שנתיים לשותפות ייחודית עם ממשלת ישראל – משרד השיכון והבינוי ומשרד הכלכלה, במסגרתה פועלת תכנית החדשנות בתחום טכנולוגיות הבנייה CIZ – Construction innovation zone.

"התוכנית פועלת במסגרות שונות לאיתור מפתחים, דחיפת חברות טכנולוגיות להקמת מיזמים בתחום הבנייה, ליווי מקצועי של הגופים הללו ופתיחת דלת במשרדי הממשלה ובענף הבנייה. כל השותפים תורמים תרומה חשובה שיכולה לקדם מאות ולהסיר חסמים עבור המפתחים", הסבירו בהתאחדות לרגל כנס מיוחד שנערך בנושא. על פי התכנית, חברות הסטארט-אפ המשתלבות בה מקבלות הדרכה של 6 חודשים, המתמקדת בחיבור לתעשיות הבנייה השונות ואימות לקוחות.

בין הטכנולוגיות: מערכת בינה שיוצרת קשר עם לקוחות
בכנס הוקם אוהל טכנולוגי ייחודי, בו הוצגו מספר טכנולוגיות המיושמות כבר באתרי בנייה או הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים, ביניהן אפליקציה לניהול ותחזוקת בתים משותפים, בניינים, מבני מסחר וציבור, התראות בטיחות למפעילי עגורן, אפליקציות לניהול בטיחות ואיכות, ייצור מוצרי בנייה אקו-חדשניים טבעיים, מערכת בינה מלאכותית, המסוגלת להתאים את עצמה ללקוח, ליצור עמו קשר ראשוני ולפתח עמו שיחה מורכבת לשם הבנת והגדרת הצרכים ורלוונטיות הפניה, ועוד.

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, מסר: "ביכולתנו להפוך את ישראל למובילה עולמית בטכנולוגיות חדשניות בבניה בעולם, על ידי שיתוף הפעולה בין ענף הבניה לענף ההייטק הישראלי, בדיוק כפי שנעשה בענפי התחבורה, חקלאות, אנרגיה, רפואה, מים, ביטחון ועוד. מתוך מאגר הסטרטאפים בתחום, אנו מצפים שחברות, יצעידו את ענף הבניה בארץ ובעולם לעידן חדש, איכותי יותר מבחינת תוצר, פיריון, מניעת ליקויי תכנון ובניה, קיצור לוחות זמנים, חיסכון בעלויות, שיפור בבטיחות ובאיכות הסביבה״

ניר ינושבסקי, סמנכ"ל ינושבסקי הנדסה ובניין, הוסיף: "אני שומע הרבה מהסטארטפיסטים שהם נתקלים במחסום פסיכולוגי בבואם לקבלנים. ישנן 3 סיבות עיקריות לפחד מהשימוש בטכנולוגיה: ספק אם יצליח, נטילת סיכון בנוסף לסיכון הקיים בענף ומחסום בשפה משותפת בין המפתחים לקבלנים. אני מאמין כי ניתן לגשר על הפחדים הללו באמצעות היכרות עם העולם, דרך תוכנית החדשנות של ההתאחדות, ששותפה עיקרית לה היא המדינה, שיכולה לצמצם ולפתור בעיות כגון רגולציה ומימון פיילוטים. כמו כן, על החברות עצמן האחריות לקחת חלק בקידמה, לרצות לשלב צעירים בענף ולאמץ את הטכנולוגיות העדכניות ביותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות