banner
הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO
הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO

חיפה: אושר פרויקט עיבוי בינוי בקריית שמואל הכולל 164 יח"ד

הפרויקט כולל תוספת של 84 יח"ד חדשות על 80 יח"ד קיימות ואושר על ידי עיריית חיפה, אשר ציינה כי: "התכנית מציעה שדרוג של המבנים הקיימים והשבחת דירות הדיור הציבורי ודיירי המקום"

הועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאחרונה להפקדה תכנית עיבוי בינוי ברחוב אריה לוין, בחלקה הצפוני של קריית שמואל. התכנית אותה יזמה חברת שקמונה, חברה ממשלתית עירונית לשיקום הדיור בחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, מתייחסת למתחם של 80 דירות קטנות בשטח ממוצע של כ-38 מ"ר, הבנויות בחמישה מבנים בני ארבע קומות מעל קומות עמודים על שטח כולל של 5.6 דונם. 

"מדובר במבנים ישנים שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מיגון ומעלית ומספר חניות נמוך. כ-90% מדיירי המתחם הינם שוכרים כאשר כרבע מכלל בעלי הדירות הינם דיירי דיור ציבורי של חברת שקמונה", כך נמסר מהעירייה. 

עוד נמסר מהעירייה כי בשנת 2018 החליטה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על הכרזה מקדמית של המתחם כמתחם עיבוי במסלול יזמי וכי התכנית מקודמת ע"י אגף תכנון עיר והמחלקה להתחדשות עירונית והינה בסמכות הועדה המקומית, המהווה  וועדה עצמאית מיוחדת, אשר רשאית לדון ולאשר תכניות התחדשות התואמות את תכנית המתאר העירונית חפ/2000. 

הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO
הדמיה: גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ באמצעות AA STUDIO

מעיריית חיפה נמסר כי: "חברת שקמונה, מקדמת את התכנית בשיתוף ועד הדיירים כאשר עצם ההתארגנות יצרה לראשונה קהילה בקרב הדיירים. התכנית מציעה שדרוג של המבנים הקיימים תוך חיזוק, מיגון, שיפוץ, תוספת מעליות, ממ"דים ומרפסות, להגדלת שטחי הדירות הקיימות והשבחת דירות הדיור הציבורי ודיירי המקום. זאת לצד תוספת של 84 יח"ד חדשות של 3-5 חדרים שיבנו מעליהן. שטחי קומת הקרקע מיועדים לצרכי הציבור מתוך חשיבה על יצירת מרקם חברתי ומתן מענה לצרכי האוכלוסייה. בסך-הכל יכלול המתחם 164 יח"ד. 

"בנוסף יוסדרו במתחם החניות לצד שטחי ציבור חדשים שיוכשרו לטובת דיירי המתחם. על פי המלצת מהנדס העיר, טרם הגשת היתרי בניה תוגש תכנית בינוי ופיתוח לכל המתחם". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות