banner
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // כפיר סיון
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // כפיר סיון

תמ"א 38 החדשה: "לייצר מענה לחיזוק דירות בפריפריה"

בעקבות החלופה לתמ"א 38 אומרים בהתאחדות בוני הארץ: "אנו קוראים לשרה שקד לקדם את רפורמת הרישוי העצמי ולתת תמריצים כספיים בדמות מענקים ממשלתיים לרשויות מקומיות" // דעה

ראול סרוגו 12.07.2021

אני מודה לשרה איילת שקד, למנכ"לית מנהל התכנון, הגברת דלית זילבר ולראש מטה התכנון במשרד הפנים, שלומי הייזלר על הקשבתם להערות והארות של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והטמעתן במתווה החדש.
אנו שמחים על כך שהשרה שקד לקחה על עצמה להעביר את החקיקה בתוך ארבעה חודשים והתחייבה כי אם החקיקה לא תושלם בתקופה הזו, יוארך תוקפה של תמ"א 38 בשנה נוספת, עד אוקטובר 2023. זהו לוח זמנים נכון המייצר את הוודאות הנדרשת לשוק. המבחן האמיתי של כלל הגורמים ובראשם גורמי התכנון, הוא בביצוע והשלמת המהלך בלוח הזמנים הקצר אשר קבעו לעצמם, שכן המחסור בדירות והסיכון הביטחוני בהיעדר תמ"א לא מאפשרים שלא לפתור את האירוע באופן מיידי. 

נדרשות גם פעולות נוספות לקיצור תהליכי הרישוי והוצאת היתרי בנייה ואנו קוראים לשרה שקד לקדם את רפורמת הרישוי העצמי ולתת תמריצים כספיים בדמות מענקים ממשלתיים לרשויות מקומיות על כל יחידת דיור אשר תבנה בהתחדשות עירונית, לצורך הקמת תשתיות מקומיות. 

אנו קוראים לממשלה לייצר מענה לחיזוק דירות בפריפריה. התאחדות הקבלנים בוני הארץ הציגה לממשלה מספר כיווני פעולה בנושא זה, ואנו נמשיך לעבוד עם גורמי הממשלה השונים על מנת לקדמן כדי ליצור התחדשות עירונית גם בפריפריה. לכולנו יש משימה גדולה והיא לייצר דירות בטוחות, בהיקפים גדולים ושיתוף הפעולה בינינו לשרה שקד בתקופה הקצרה מאז נכנסה לתפקידה, כבר נותן את אותותיו ועל כך, כאמור, אני מברך ומודה לשרה. אנו נמשיך יחד לטייב את ההצעה ולקדם טיפול בנושאים הנוספים שעל הפרק.  

כותב הדעה הינו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות