banner
פינוי בינוי חולון | שבילי אופניים בעיר חולון // באדיבות דוברות עיריית חולון
שבילי אופניים בעיר חולון // באדיבות דוברות עיריית חולון

משרד הבינוי והשיכון מאיים על עיריית חולון: קדמו פינוי בינוי בבניין שקרס או שלא נעביר כסף

משרד הבינוי והשיכון מוציא היום הודעה חריגה נגד עיריית חולון, ומצהיר: "הסיוע על סך מיליון השקלים שהבטחנו ממתין להעברה כבר מספר ימים". מוטי ששון, ראש עיריית חולון לשר זאב אלקין: "אני מצפה ממך לעמוד בהבטחתך האישית ולהעביר את התקציב שעליו התחייבת לטובת הדיירים שביתם קרס בהקדם"

על פי ההודעה, יום למחרת קריסת המבנה בחולון, שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ערכו פגישת עבודה עם עיריית חולון, במהלכה סוכם מתווה סיוע לפיו העירייה והמשרד יעבירו יחד שני מיליון ש"ח (כל צד מיליון ש"ח) עבור מימון לתקצוב תב"ע (תוכנית בניין עיר) לבניין שקרס וסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין. כזכור, לפני כחודש הצהירה עיריית חולון כי תפעל לקדם במקום פרויקט פינוי בינוי במקום אולם כעת טוענים במשרד שהעירייה "מתחמקת מסיוע לדיירים".

לטענת המשרד, עם סיום הפגישה האמורה, החלו אנשיו "בהכנת הקרקע" עבור העברת כספי הסיוע לתכנון לעיריית חולון, וכי הכספים מוכנים להעברה מזה מספר ימים. "במקביל בעקבות בקשת עיריית חולון התבצעה על ידי המשרד בדיקה משפטית ובדיקת חשבות להיתכנות מימון הסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין דווקא מתקציב שיעביר המשרד ולא מהחלק של העיריה, אך לצערנו הרב, החשב הכללי במשרד האוצר אסר על המשרד לממן תשלומי שכר דירה, ואישר העברת התקציב רק למימון התכנון", מסבירים במשרד, ומציינים כי, "עם תום הליך בחירת צוות התכנון למבנה החדש על ידי העירייה, ולאחר הגשת הבקשה יעביר המשרד את המימון לעבודות התכנון.

"יודגש כי משרד הבינוי והשיכון מוכן לממן באופן מלא את עלות התכנון של המבנה החדש עבור הדיירים בהיקף של מיליון ש"ח אנו קוראים לעירייה להשקיע את מיליון ש"ח שהובטח מהצד שלה בנושא  מימון שכר דירה לדיירים. כמובן שהמשרד לא יעביר את הסיוע שהובטח במצב שבו עיריית חולון תמשיך להתחמק מסיוע לדיירים ולא תקצה את מיליון שח מהצד שלה לטובת שכר דירה לדיירים".

אלא שבעיריית חולון, אמרו בעקבות ההודעה כי: "עיריית חולון עדיין ממתינה להעברת הכספים שהובטחו לה אישית על ידי שר השיכון זאב אלקין לטובת שכר דירה לדיירים והוצאות התכנון בסך מיליון ש"ח, בנוסף לסכום זהה שעליו התחייבה העירייה, התחייבות שבעינה עומדת".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, קרא לשר השיכון זאב אלקין: "אני מצפה ממך לעמוד בהבטחתך האישית ולהעביר את התקציב שעליו התחייבת לטובת הדיירים שביתם קרס בהקדם".

במקביל, לאחרונה יצא המשרד בהצרה נוספת, לפיה הוא יפעל לקדם בכנסת במסגרת חוק ההסדרים הצעה לפיה יידרש רק רוב של 51% עבור ביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית, וזאת בניגוד לרוב הנדרש כיום בכל פרויקט של 80%. אלא שיודגש כי נכון להיום, במסגרת חוק ההסדרים יתעדכן שיעור האחוזים ל-66% בכל המבנים וכי ההצהרה האמורה תלויה ועומדת באוויר בשלב זה. "המשרד בהובלת השר אלקין הציב את קידום ההתחדשות העירונית כיעד מרכזי, כאשר נכנס למשרד, ובדיוני התקציב השיג כחצי מיליארד שקלים עבור מטרה זו", כך נמסר ממשרד הבינוי והשיכון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות