banner
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים // אלידור חדד

ירושלים: אושרה תוכנית פינוי בינוי בשכונת קריית היובל

התוכנית כוללת 400 יחידות דיור, תוספת שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר. מתכננת המחוז: "לפני כשבועיים קיבלה הוועדה המחוזית החלטה בדבר החלופה הנבחרת לתוכנית הקו סגול של הרכבת הקלה, אשר הבטיחה מעבר רכבת לאורך הציר"

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר תוכנית פינוי בינוי בשכונת קריית היובל בירושלים. 

מדובר במתחם המשתרע על שטח כ-20 דונם, לאורך רחוב גולומב, אשר עתיד להוות אחת השדרות של רובע 'יובלים גנים' ובצמוד לצומת הרחובות בוליביה ושטרן, המהווה את אחת הכניסות לשכונת קריית היובל. במינהל התכנון מציינים כי ברחוב גולומב עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, אשר הוועדה החליטה על קידומו לאחרונה, בתוואי אשר שייתן מענה לשכונות העוברות תהליך התחדשות.  

התוכנית שהוגשה על ידי עיריית ירושלים, כוללת 400 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבני מגורים, בשילוב גני ילדים ומעונות יום, מסחר ומשרדים בקומת הקרקע לאורך רחוב גולומב. 

כיום מצוי במתחם מבנה רכבת במצב תחזוקתי ירוד ובו 112 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט, בהתאם לתוכנית האב שהוכנה לשכונה. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של  815 מ"ר עבור מבני ציבור, 1,666 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-100 מ"ר עבור שטחי מסחר וכן 7 דונם של שטח ציבורי פתוח. בנוסף, התוכנית מציעה שדרוג של המרחב העירוני, בדגש על הפארק בשכונתי שלאורך רחוב גולומב. בשל הפרשי הגבהים בין רחוב גואטמלה לרחוב גולומב, התוכנית מציעה הקמת מעלית שתחבר בין את הרחובות ותאפשר גישה אל הרכבת הקלה והפארק שבציר גולומב. התוכנית נערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

הדמיית המתחם // תכנון: משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיית המתחם // תכנון: משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "אישורה של התוכנית הינה נדבך משמעותי נוסף במימושה של תכנית האב ליובלים גנים. מדובר במגרש אשר נקבע כבעל עדיפות גבוהה להתחדשות. התוכנית קובעת את הריסתו של המבנה ובנית מבנים חדשים לאורך שטח ציבורי רחב ואפקטיבי והנגשה טובה לתחנת הרכבת הקלה. 

"לפני כשבועיים קיבלה הוועדה המחוזית החלטה בדבר החלופה הנבחרת לתוכנית הקו סגול של הרכבת הקלה. חלופה אשר הבטיחה מעבר רכבת לאורך ציר גולומב. מדובר במידה מסוימת בהחלטה משלימה אשר מביעה אמון מלא בתהליך ההתחדשות של השכונות ומבטיחה  תחנת רכת קלה אשר תשרת את התוכנית והאזור".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות