banner
פינוי בינוי בבת ים // Depositphotos
פינוי בינוי בבת ים // Depositphotos

בת ים: אושרה תב"ע להקמת פרויקט שימושים מעורבים

הוועדה המקומית בת ים החליטה להפקיד תב"ע לפרויקט "מגדל השנהב", המציע שימושים מעורבים בבניין בן 22 קומות, הכולל כ-40 דירות למגורים וקומות מסחר ומשרדים

תמונה: חוף בת ים // Depositphotos

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים החליטה להפקיד תב"ע לפרויקט שימושים מעורבים, הכולל מגדל בן 22 קומות אשר יחולק לקומות מסחר, תעסוקה ולמגורים וכן, 3 קומות לחנייה תת קרקעית. את הפרויקט יזם עו"ד בנימין רבה. האדריכלים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד citybee נבחרו להוביל את הפרויקט. 

הבניין, "מגדל השנהב", יוקם ברחוב החרושת בצפון אזור התעסוקה העירוני, על מגרש בגודל 1.7 דונם, שכיום ניצב על שטחו סופרמרקט ויכלול על פי התוכנית כ- 40 דירות בשטח כולל של 6,000 מ"ר, כ-10,000 מ"ר המיועדים לתעסוקה ולשטחי משרד ושתי קומות מסחר במפלס הקרקע. 500 מ"ר נוספים יוקצו לטובת שטח ציבורי.

האדריכלים ערן לשם וערן שקד, מסבירים מהן הדילמות שלוו לשלבי התכנון:  "שאלנו את עצמנו שתי שאלות עיקריות, השאלה הראשונה היא איך יוצרים מגדל עירוב שימושים שמחד מתייחס לרחוב ומייצר חזית מסחרית משמעותית ומאידך, בשל קרבתו לים מאפשר מבט משמעותי לים עבור דירות המגורים, והשאלה השניה היא איך מתכננים מגדל עירוב שימושים מבלי לחלק את המגדל לשימושים השונים ברמת הנראות או במילים אחרות איך מייצרים הרמוניה תכנונית והמגדל נראה כיצירה אחת.

ערן שקד וערן לשם // יחצ
ערן שקד וערן לשם // יחצ

"לפיכך התכנון שנבחר הוא בניין אשר עושה מחווה גדולה לכיוון מערב. קומות המגורים ממוקמות מעל קומות התעסוקה והתכנון מביא לכך שכל דירות המגורים יפנו לים וייהנו מהנוף היפה ביותר האפשרי, וזאת בנוסף לקומות המסחר במפלס הקרקע שיפנו לרחוב. מדובר בתכנון הרמוני והמשכי שעושה שימוש מיטבי בעקרונות אדריכליים של צורנות, מתוך מחשבה על הדיירים, המשרדים והעסקים שעתידים לאכלס אותו".

יזם הפרויקט, עו"ד בני רבה, מסר כי: "אני מברך על החלטת הוועדה המקומית אשר קיבלה את התוכנית שמטרתה העיקרית היא לאפשר את העיצוב הייחודי של הבניין. אני מאמין בפוטנציאל של אזור ה-CITY בבת ים, ורציתי שהבניין יביא איתו בשורה וחדשנות תכנונית. ההליך הסטטוטורי נמשך כ-4 שנים, החלטת הוועדה להפקיד את התכנית הינה אבן דרך חשובה שכן עכשיו יש בידינו וודאות תכנונית שמאפשרת לנו להבין את לוחות הזמנים לתחילת ביצוע הבניין. בכוונתי לצאת לדרך ולהתחיל בביצוע בהקדם האפשרי".

הדמיית מגדל השנהב בבת ים // באדיבות CITYBEE אדריכלים
הדמיית מגדל השנהב בבת ים // באדיבות CITYBEE אדריכלים

לאחר שנים שבהן בת ים הציגה מחירי נדל"ן נמוכים יחסית לערים אחרות במרכז, חלה תפנית ובשנה האחרונה נרשמה עלייה במחירי הדיור והם עומדים על הממוצע הארצי, על פי נתוני רשות המיסים. בת ים תנסה בשנים הקרובות למנף את העוגנים החזקים שיש לה להציע, ביניהם הקרבה לתל אביב, קו חוף הים, סלילת הקו האדום של הרכבת הקלה ועוד, אשר צפויים להביא להמשך מגמת עליית המחירים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות