banner
גיא פרג // יחצ
גיא פרג // יחצ

"אספן גרופ" מצמצמת פעילות בגרמניה: מכרה מבנים ב- 625 מיליון שקל

החברה מכרה 3 מבנים בתמורה ל- 625 מיליון שקל. גיא פרג, יו"ר החברה: "לאור מחירי השיא של הנדל"ן במדינה ובשוק המשרדים בפרט, החלטנו לצמצם את הפעילות"

גיא פרג // יחצ

חברת אספן גרופ מדווחת כי היא מכרה באמצעות חברת בת בבעלות מלאה,  3 מבני משרדים והייטק בערים דורטמונד, דיסלדורף ומינכן בגרמניה, בתמורה כוללת של כ-625 מיליון שקל (כ-156 מיליון אירו). חלקה של אספן בתמורת המכירה הכוללת תסתכם בכ-486 מיליון שקל (כ-121.4 מיליון אירו). עוד נמסר כי אספן מחזיקה בבעלות המלאה בנכס במינכן, בכ-95% מהזכויות בנכס בדורטמונד ובכ-51% מהנכס בדיסלדורף.

על פי הדיווח, עם השלמת העיסקה, תכיר החברה-הבת ברווח (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-103 מיליון שקל (כ-26 מיליון אירו).  כמו כן, להערכת החברה יוותר בידיה תזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-326 מיליון שקל (כ-81 מיליון אירו). 

המימושים בגרמניה מתווספים לשני מימושים משמעותיים שביצעה אספן גרופ במהלך 2019 בהיקף כולל של כ-99 מיליון אירו. 

גיא פרג, יו"ר החברה: "לאור מחירי השיא של הנדל"ן במדינה ובשוק המשרדים בפרט החלטנו באופן אסטרטגי לצמצם את הפעילות במדינה זו, לצד המשך הרחבת הפעילות בישראל ובהולנד. עסקה זו מניבה לאספן תזרים ורווח משמעותיים אשר יחד עם שני המימושים המרכזיים שביצענו אשתקד, יניבו תמורה כוללת של קרוב ל-800 מיליון שקל ותזרים חופשי של קרוב לחצי מיליארד שקל. עיסקאות אלה יאפשרו לאספן לחזק את איתנותה הפיננסית, להקטין את המינוף הפיננסי, ולמקד את עצמה בפיתוח פעילותנו במנועי הצמיחה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות