אחרי שנכשל בפעם הראשונה – מכרז חדש למגורים ומסחר בתחנת הרכבת של מודיעין
מחיר המינימום עומד על כ-135 מיליון שקל. הוסרו דרישות לדיור להשכרה והקמת חניות לרכבת. רמ"י: "המכרז יוצא בשנית בתנאים משופרים"
מחיר המינימום עומד על כ-135 מיליון שקל. הוסרו דרישות לדיור להשכרה והקמת חניות לרכבת. רמ"י: "המכרז יוצא בשנית בתנאים משופרים"
יוצא בשנית בתנאים משופרים מכרז נוסף לפיתוח אזורי מסחר, תעסוקה ומגורים במתחם רכבת "מודיעין-מרכז" במע"ר מודיעין מכבים רעות, זאת לאחר שלמכרז הקודם לא הוגשו הצעות. "נערכו שינויים מהותיים במסגרת המכרז ובהם הוסרה הדרישה לבניית עד 300 חניות עבור הרכבת", מציינים ברשות מקרקעי ישראל. מחיר המינימום עומד על כ-135 מיליון שקל.
כמו כן, הוסרה הדרישה של שכירות לצמיתות בנוגע למגורים שייבנו מעל תחנת הרכבת, כך שאין הגבלה בעניין זה והוסרה הדרישה של בנייה מעל שטח התחנה בניהול גורם אחד, והעברת זכויות לגורם אחד בלבד. ינקי קוינט מנהל רמ"י, אומר כי: "התנאים המשופרים שהכנסנו למכרז החדש משקפים את מחויבותה של רמ"י לפיתוח עירוני מסביב תחנות הרכבת ושילובם ברקמה העירונית, בדומה לערים רבות בעולם. הצלחתו של המכרז תבטיח ניצול מיטבי של הקרקע והיא עומדת בהלימה עם פרויקטי תשתיות תחבורה לאומיים שמטרתם להפחית את התלות ברכב הפרטי לטובת שימוש נרחב יותר בתחבורה ציבורית."
המכרז הנוכחי כולל את התחייבות היזם הזוכה במכרז לביצוע עבודות בנייה של 4,000 מ"ר עיקרי בייעוד משרדים (במקום 2000 מ"ר שטחי מסחר כפי שפורסם במכרז הקודם). המגרש המשווק במכרז זה מיועד לבנייה רוויה למגורים, למסחר ולתעסוקה כחלק מתוכנית להקמת מרכז עסקים ראשי לעיר מודיעין הממוקמת במרכז העיר ומתפרשת על כ-350 דונם.
מדובר בשיווק חוזר של עתודת הקרקע האחרונה במרכז העסקים הראשי ("המע"ר) של מודיעין מכבים רעות, המיועד לשלב שימושים עירוניים עם כ-1350 יח"ד למגורים, במגדלים בגובה 9-12 קומות. המתחם כולל שטח למגורים (כ-83 דונם), מגורים ונופש (כ-7 דונם), מגורים ומוסדות ציבור (כ-32 דונם), מסחר, מגורים ותעשיה (כ-38 דונם), תשתית דרכים (כ-74 דונם) ושטחים ציבוריים פתוחים (כ-48 דונם).
ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי: "מדובר על מכרז ראשון מסוגו במדינת ישראל במסגרתו יוקם מתחם מגורים ותעסוקה, בין היתר, מעל תחנת הרכבת במטרה להפוך את המתחם למתחם משולב, בדומה לערים מרכזיות נוספות בעולם, מיטוב ניצול משאב הקרקע ומיקסום האפשרות לשימושים מעורבים. זאת לצד שימושים נוספים המיועדים להגביר את האטרקטיביות של התחנה וההגעה אליה תוך עידוד הציבור הרחב לזנוח את השימוש ברכבים פרטיים לטובת התחבורה ציבורית. מתחם תחנת "מודיעין מרכז" נבחר לפרוייקט הראשון בסדרת מכרזים במתחמי תחנות רכבת ויהווה מודל לפיתוח מתקדם ורב שימושי הכולל אזורי מסחר, תעסוקה ודיור במתחם אחד המחובר למרכז תחבורה ציבורית".
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן