banner
סיור נציגי הותמ"ל עם ראש העיר // צילום עיריית אשקלון
סיור נציגי הותמ"ל עם ראש העיר // צילום עיריית אשקלון

הותמ"ל באשקלון: שני מתחמי פינוי בינוי יקודמו בעדיפות לאומית

צוות הותמ"ל ערך סיור בשני מתחמי פינוי בינוי ברחובות בנימין, אהוד והתחיה בעיר, אותו הוביל ראש העיר, תומר גלאם. קרקע משלימה שהוקצתה לאחד המתחמים לראשונה בעיר, צפויה לייצר כדאיות כלכלית ליזמים שייבחרו

נציגי הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים  מועדפים לדיור) הגיעה לסיור בשני המתחמים המיועדים לפינוי בינוי באשקלון, ברחובות בנימין, אהוד והתחיה שבשכונת גבעת ציון. כזכור, בחודש פברואר האחרון נכנסו שתי התוכניות לותמ"ל, והוכרו כתכניות ברמת עדיפות לאומית.

 את הסיור הובילו ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, המשנה לראש העיר, איתי סהר, מנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, עו"ד יוסי דיין, ראש המינהלת להתחדשות עירונית, גדעון קינג, גורמי מקצוע ונציגי התושבים הגרים במתחמים הללו.המתחם הראשון ברחובות אהוד והתחיה, כולל היום 112 יח"ד והמתחם השני ברחוב בנימין כולל היום 132 יח"ד ועתיד להיות המתחם הראשון בעיר עם קרקע משלימה. 

בעירייה אומרים כי: "הקרקע המשלימה נועדה לייצר כדאיות כלכלית גדולה יותר עבור היזם שייבחר לבצע את הפרויקט". מדובר בשני מתחמים אסטרטגים לעיר אשקלון בהם מקדמות העירייה והמינהלת להתחדשות עירונית תכניות לפינוי בינוי במסלול רשויות, אשר אמורים לתת את הדחיפה קדימה לתוכניות התחדשות עירונית נוספות. לצד העבודה התכנונית, המינהלת מבצעת  מהלכים לקידום ההסברה והפן החברתי בשני המתחמים, מה שצפוי לסייע למימוש הפרויקטים. 

סיור נציגי הותמ"ל עם ראש העיר // צילום עיריית אשקלון
סיור נציגי הותמ"ל עם ראש העיר // צילום עיריית אשקלון

מהעירייה נמסר כי: "המשמעות של קידום התוכניות בותמ"ל היא קיצור משמעותי בלוחות הזמנים עד לאישורן של התוכניות והוצאתן לפועל. מטרת הביקור הייתה יציאה לשטח של כל הגורמים המעורבים בפרויקטים, קיום סיור בבניינים, בשטחים הפתוחים וברחובות של כל מתחם ומפגש עם תושבי המקום, על מנת לשמוע אותם ולתת מענה לשאלותיהם.

בסופו של הסיור התכנסו כל המשתתפים לדיון מקצועי בבית 'יד לבנים' אשר כלל סקירה של התכנון הנוגע למתחמים, של העבודה החברתית המתבצעת בהם וכן מתן הנחיות של ראש העיר וצוות הותמ"ל להמשך העבודה המקצועית וקידום הפרוייקטים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות