banner
מתחם התחנה בכפר סבא // באדיבות יגאל אלון ליווי דיירים
מתחם התחנה בכפר סבא // באדיבות יגאל אלון ליווי דיירים

עיריית כפר סבא דוחפת פרויקט פינוי בינוי ותוכנית ענק בשטח התחנה המרכזית

חברת נצבא ועיריית כפר סבא מנסות לרכוש את לבם של הדיירים במתחם פינוי בינוי הכולל 698 יח"ד, ועורכות סדרת מפגשים לקידום תוכנית ענק על שטח התחנה המרכזית. התוכנית, אשר זכתה לכינוי "פארק התחנה ומתחם התפוז", עוד צפויה להגיע להכרעה בוועדה המחוזית

ממפגש כנס שיתוף הציבור, בהשתתפות בעלי דירות ודיירים, נציגי העירייה, המינהלת להתחדשות עירונית ויזם התוכנית, נצבא החזקות ועוד, עולה כי החברה היזמית מנסה לקדם בשיתוף עם העירייה, תב"ע (תוכנית בניין עיר) לתוכנית פינוי בינוי "פארק התחנה ומתחם התפוז" בעיר, הכוללת 698 יח"ד, 7,200 מ"א משרדים ו-2,800 מ"ר מסחר, במקומן של 160 יח"ד קיימות. מדובר במתחם שבו פועלת כים התחנה המרכזית של העיר, אשר על פי התוכנית תועתק למזרח העיר. 

עוד על פי התכנון שהוצג, ב"מתחם התחנה" מוצע לבנות שלושה מבני מגורים לאורך רחוב ויצמן, כאשר בכל בניין קומת קרקע מסחרית גבוהה ושני קומות משרדים. מעל קומות המסחר והתעסוקה ייבנו קומות המגורים. בשני המבנים המזרחיים מוצע לבנות 16 קומות מגורים, ובמבנה המערבי 18 קומות מגורים". בסיכום המפגש צויין כי: "בעורף המתחם, אשר אינו שייך לפינוי בינוי ומהווה מתחם נפרד, מוצע לשנות את הבינוי משלושה בניינים המאושרים בתכנית כס/95/5 לשני מבני מגורים בגובה 16 קומות, ללא מסחר או תעסוקה. במרכז המתחם מוצע לבנות מבנה ציבור בגובה של עד 9 קומות, לצד שטח ציבורי פתוח". עוד צויין כי: "במתחם התפוז לאורך רחוב ויצמן מוצע לבנות שלושה מבנים המשלבים מסחר, תעסוקה ומגורים, בדומה למבנים המוצעים לאורך רחוב ויצמן ב"מתחם התחנה". בעורף המתחם מוצע לבנות שני מבני מגורים בגובה 10 קומות, כאשר ביניהם מ וצע לבנות מבנה ציבור בגובה של עד 6 קומות".

במהלך הדיון שאל אחד הדיירים האם התוכנית תפגע בצביון העיר: "מצד אחד כפר סבא הופכת מכפר לעיר של ממש. מצד שני הדירה שלנו במתחם התפוז, כאשר גרנו בה, הייתה כל כך שקטה, נעימה ואינטימית. הייתה תקופה כאשר גרתי ברחוב ויצמן על פינת רחוב הרצל, ומתחתנו היו משרדים של העירייה. לא היה שקט ופרטיות בכלל. אנשים יצאו ונכנסו מהבניין ולא ידענו בכלל מיהם. האם הכניסות של המסחר והתעסוקה יהיו נפרדות ממבני המגורים?". בתשובה הוא נענה כי: "הכניסות של המסחר והתעסוקה יהיו נפרדות לחלוטין מהכניסות לבנייני המגורים. הכניסה למסחר ותעסוקה תתבצע מרחוב ויצמן, ואילו הכניסה למבני המגורים תהיה מרחוב צידי שקט ופרטי יותר". 

שאלה נוספת שעלתה נגעה לתקן החנייה: "מהם פתרונות התנועה לאור הגידול הצפוי בהיקף התנועה עקב גידול באוכלוסייה באזור?", שאל אחד הדיירים ונענה בתשובה כי: "אנו נמצאים בתקופה של שינויים תנועתיים דרמטיים. בעתיד השימוש ברכב הפרטי ילך ויפחת. מדובר במתחם מקושר מאוד גם מבחינת אוטובוסים ובמיוחד מבחינת המטרו. בעתיד לכל משפחה יהיה רק רכב אחד אם בכלל , וכדי להגיע למרכז גוש דן ישתמשו במטרו וברכב הקלה. יש לזכור כי כיום בשטח המתחם פועלת התחנה המרכזית של כפר סבא, אשר בעתיד תועתק למזרח העיר…". עוד נאמר בהקשר זה כי: "אנו עוד לא יודעים מה תהיה השפעת המטרו על תקן החניה. כרגע תקן החניה מדבר על חניה אחת לכל דירה. תכנית המטרו עומדת להתפרסם בשבועות הקרובים והיא תפרט על נושא הבנייה והתנועה בקרבת תחנות מטרו. כשהיא תפורסם נעדכן אתכם כיצד התכנית משפיעה על התכנון של הפרויקט".

אלון וייזברג מיגאל אלון חברה לליווי ופיקוח דיירים המלווה את בעלי הדירות במתחם, מסר בתגובה: "אנו גאים על תמיכת העירייה  והתושבים בתוכנית ובטוחים שתוכנית זאת תהיה אבן דרך משמעותית לתהליך התחדשות עירונית נכון לדיירים ונכון לעיר ונעשה בשיתוף פעולה פורה בין הצדדים ולטובת כולם".

עו"ד אילן שלומוביץ, ממשרד עו"ד שלומוביץ סורקין ושות', המייצג את מרבית בעלי הדירות במתחם, מסר כי: "הפרויקט במתחם התפוז הוא דוגמא ומופת לדרך שבה פרויקט של התחדשות עירונית צריך להיות מקודם ומנוהל, הפרויקט התחיל ביוזמת בעלי הדירות, תוך מעורבות רבה של בעלי הדירות ובחירת אנשי המקצוע הנכונים על ידי בעלי הדירות. השילוב המצוין הזה סייע בידי בעלי הדירות להצליח להגיע לשלב שבו אנו נמצאים היום, לאחר שנים של ניסיונות כושלים לקדם את המתחם.  החיבור של התחנה המרכזית והדיירים יוצר תוצאה תכנונית אופטימלית לבעלי הדירות במתחם ולעיר כפר סבא".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא פעלה לאחד בין מתחם התחנה המרכזית למתחם התפוז ולהפוך אותם למתחם תכנוני אחד. מדובר בתכנון איכותי, כאשר העירייה נענתה לדרישות ולצורכי התושבים, הגרים במבנים ישנים ומטים ליפול. אנו מקדמים את התכנון תוך שיתוף ציבור, שהינו חלק מהמדיניות הסדורה של הוועדה בכל תוכנית המקודמת בעיר. התוכנית זכתה לתמיכה מלאה של המחוז וכוללת תכנון משכיל ומתן פתרונות למתחם כולו, כולל תשתיות ותחבורה".

*אדריכלי הפרויקט הם כנען שנהב אדריכלים בשיתוף במה אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות