banner
פדלון // באדיבות דוברות העירייה
פדלון // באדיבות דוברות העירייה

הקבלנים והיזמים נגד ראש עיריית הרצליה

"כל ראש עיר הישר בעיניו יעשה. זהו אות מסוכן לתחילתם של כאוס ואנרכיה", אומר נשיא התאחדות בוני הארץ, זאת לאור הודעתו של ראש עיריית הרצליה כי בכוונתו להקפיא את הבנייה בעיר בשל העדר תקציבי ממשלה. פדלון: "מצפה לתמיכת ההתאחדות בקריאתי לממשלה"

משה פדלון // באדיבות דוברות העירייה

"ראשי הערים לא יכולים להמשיך להחזיק את רוכשי הדירות וענף הבניה כבני ערובה בכל פעם שהם מסתכסכים עם הממשלה. מדובר בסחטנות שגובה מחיר כבד מהמשק בכלל ומזוגות צעירים והציבור משפרי הדיור בפרט", כך אמר היום נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, בעקבות הודעת ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, כי בכוונתו לעצור את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

ברקע להצהרת פדלון עומדת מצוקת ראשי הרשויות בישראל, בעקבות אי העברת תקציבי ממשלה לצד הקפאת פרוייקטים רחבי היקף, בכל תקופת הבחירות שטרם נראה סופה. 

בתגובה לדברים, חזר והדגיש ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, כי: "בהיעדר תשתיות לא תהיה בנייה חדשה! באין אופק והרשאות לתשתיות בסיסיות למען קיום חיים תקינים של  תושבי העיר, כמו: מים, חשמל, חינוך, תחבורה ועוד, לא נוכל לתת היתרי בנייה". פדלון הדגיש כי הוא מצפה מיו"ר התאחדות הקבלנים להצטרף לקריאתו אל גופי הממשלה ולדרוש מהם להתכנס לאלתר ולתת לרשויות המקומיות את הפתרונות הדחופים.

בהתאחדות טוענים כי עיריית הרצליה מחזיקה בעודף התקציבי הגדול בישראל כיום, שעומד כעת על כ-32 מיליון שקל לפי נתוני משרד הפנים. מנגד, טוען פדלון כי הממשלה לא מעבירה תקציבי פיתוח במסגרת הסכמי גג שעליהם חתמה, מה שמונע את המשך תהליכי הפיתוח בעיר. 

ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון
ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון

"לעיריית הרצליה יש מימון מהיטלי השבחה ופיתוח לצורך בניית מוסדות ציבור כמו בכל עיר. היא איננה שונה מכל רשות מקומית באזור המרכז. לראש העיר יש את הכלים והתקציבים לפתח את העיר שלו", אמר היום סרוגו, "הוא נוקט בצעד בלתי חוקי בעליל שיפגע אנושות בעיר הרצליה ובציבור בה. דברי ראש עיריית הרצליה הם עדות להעדר המנהיגות הכלכלית במדינה. כל ראש עיר הישר בעיניו יעשה ללא כל שליטה או בקרה תכנונית. זהו אות מסוכן לתחילתם של כאוס ואנרכיה בשוק הנדל"ן ובכלכלה בישראל. ראינו ימים אחרים שבהם ראשי ערים כמו אלי לנדאו, מאיר ניצן, איז׳ו רגר, יוסי שבו, שלמה (צ׳יץ׳) להט ותדי קולק, מעולם לא ישבו בחיבוק ידיים וחיכו לתמיכה ממשלתית על מנת לקדם את עירם, אלא הפשילו שרוולים, ופעלו לפתור בעיות ולהסיר חסמים על מנת לבנות כמה שיותר. הבנייה יצרה את ההכנסות מהיטלי השבחה והיטלי פיתוח ואפשרה ומאפשרת כיום לפתח כל עיר ועיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות